silnik 1,8 ABS po rozgrzaniu zaczyna szarpać i gaśnie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

MICHALW
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob sty 06, 2007 19:58
Lokalizacja: RZESZóW

silnik 1,8 ABS po rozgrzaniu zaczyna szarpać i gaśnie

Post autor: MICHALW » ndz sty 07, 2007 23:42

Silnik uruchamia się bez problemów ale po przejechaniu ok 20 km zaczynają się problemy z przyspieszaniem i obrotami.Zaczyna nierówno pracować dławi się podczas przyspieszania.Po zdjęciu nogi z gazu obroty spadają zazwyczaj w okolice 200 i z trudem powoli wracają w okolice 900 a zazwyczaj po prostu gaśnie.Po takim zgaśnięciu odpala bez problemu ale efekt jest ten sam.To samo dzieje się gdy auto jest uruchomione na postoju.Silnik początkowo pracuje równo ale po ok 10-15 minutach zaczyna się nierówna praca,szarpanie i w końcu gaśnie.Wymienione na nowe zostały do tej pory przewody WN i świece (NGK),cewka,kopułka i palec (BERU) oraz czujnik Halla w aparacie zapłonowym.Podczas pierwszej diagnostyki komputer dawał jakieś błędy z czujnika zasysanego powietrza przy wtrysku.Cała górna część wtrysku została wymieniona na używaną.W tej chwili żadnych błędów nie ma.W momencie gdy po nagrzaniu silnik zaczyna głupieć podczas sprawdzania lampą stroboskopową okazało się, że ustawienia zapłonu szaleją.Nie znam się na tym ale mechanik ,który to sprawdzał użył słów "nie ma zapłonu".Po ustawieniu zapłonu na rozgrzanym silniku problem ustąpił ale po ok 2 tygodniach stopniowo zaczęło się dziać to samo.Najpierw tylko wolne obroty spadały coraz to niżej a w tej chwili efekt jest taki sam jak wcześniej.Dodam jeszcze, że problemy z autem zaczęły się niedługo po wymianie paska rozrządu wraz z napinaczem.Czy takie zachowanie się silnika może być spowodowane jakimś błędem podczas montażu tego paska?Proszę o jakąś poradę bo zaczynam już tracić cierpliwość a mechanicy też rozkładają ręce.



Awatar użytkownika
Westwood
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: czw gru 07, 2006 19:13
Lokalizacja: UK

Post autor: Westwood » ndz sty 28, 2007 01:51

To jest wtrysk wielopunktowy czy jednopunktowy ?



Awatar użytkownika
iles
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: śr sty 26, 2005 14:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: iles » ndz sty 28, 2007 12:21

Westwood pisze:To jest wtrysk wielopunktowy czy jednopunktowy ?
1.8 ABS to monowtrysk

Mialem podobne klopoty z golfica , u mnie akurat byly przerwane przewody od sondy lamda . Auto dobrze zapalalo , dopiero po rozgrzaniu gasl na wolnych obrotach , wogole nie chcial dobrze wchodzic w obroty przy przyspieszaniu . Sprawdz sonde -mysle ,ze warto . Pozdr.



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz sty 28, 2007 12:33

Również stawiam na sondę.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » ndz sty 28, 2007 12:34

MICHALW pisze:Dodam jeszcze, że problemy z autem zaczęły się niedługo po wymianie paska rozrządu wraz z napinaczem.Czy takie zachowanie się silnika może być spowodowane jakimś błędem podczas montażu tego paska?
to nie jest wykluczone
ale najpierw sprawdź sodę lambda , czujnik temperatury płynu


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
Westwood
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: czw gru 07, 2006 19:13
Lokalizacja: UK

Post autor: Westwood » ndz sty 28, 2007 13:11

Podobne problemy pojawiają się jak walnięta jest guma pod monowtryskiem (silnik po nagrzaniu się nie chce jechać). Może trzeba ją wymienić. Ja tak miałem w swoim. Koszt gumy to chyba 70zł w Intercarsie (nie pamiętam dobrze bo kupowałem parę gratów naraz)

[ Dodano: 28 Sty 2007 12:13 ]
To się nazywa: Guma pod potstawę monowtrysku. Jak jest gorący silnik to guma przepuszcza powietrze i silnik się dławi i nie chce jechać



MICHALW
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob sty 06, 2007 19:58
Lokalizacja: RZESZóW

Post autor: MICHALW » pn sty 29, 2007 18:41

Dziękuję serdecznie za podpowiedzi.
Uszczelka pod monowtryskiem była sprawdzana w momencie wymiany jego górnej części w której znajdował się ten felerny czujnik zasysanego powietrza i była ok.Tzn mechanik stwierdził,że jest porządku i nie trzeba wymieniać. W międzyczasie przyczepiłem się jeszcze do tego 4-pinowego czujnika temperatury płynu bo zauważyłem, że zamiast pokazywać 90 stopni wskazówka uparcie stała na 70.Po przebojach z czujnikami firm Hans-Pries i ( o dziwo! )Febi które po zamontowaniu pokazywały temperatury rzędu 110 i 120 stopni szarpnąłem się na oryginał VW za 80zł i teraz pokazuje tak jak ma być czyli 90. Wyczytałem na forum ,że ten czujnik odpowiada min.za to jak komputer ustala mieszankę w zależności od temperatury więc uznałem, że warto i to sprawdzić.
Z tego co piszecie wynikałoby, że tylko lambda zostaje do sprawdzenia.W związku z tym mam pytanie. Czy jest możliwe żeby uszkodzona sonda lambda nie dawała żadnych oznak uszkodzenia w postaci błędów na komputerze?I druga kwestia: zakup jakiej sondy polecacie? Pytam bo może macie jakieś konkretne, sprawdzone marki a chciałbym uniknąć bujania się takiego jak z tymi czujnikami temperatury.
Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za zainteresowanie się przypadłością mojej poczciwej golfiny.



Awatar użytkownika
marcino
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 773
Rejestracja: pn sty 23, 2006 20:14
Lokalizacja: Lublin,
Kontakt:

odp

Post autor: marcino » pn sty 29, 2007 22:48

Jak już pisałem w innym poście miałem takie same objawy jak ty. U mnie walnięta była sonda.Też się trochę męczyłem zanim znalazłem wine. Kupiłem jakiś włoski zamiennik niepamiętam nazwy.Jadnożyłowa. Musisz uważać przy jej odkręcaniu bo u mnue zarwał się gwint ponieważ jest tam strasznie zaśniedziałe.Reszte u mnie załatwiał mechanik.Po wymianie kłopoty przeszły ale według diagnostyki kodów błyskowych wychodziło mi że mam uszkodzoną sonde. U ciebie wskazuje komputer. Najlepsza jest Sonda Bosha ok 150 zł, są też oryginalne VW za ok 170 zł, ja kupiłem zamiennik za 70 i nie narzekam a to było rok temu.Teraz jest wszystko wporządku.


Lubelski Klub VW na http://www.vaglublin.pl" onclick="window.open(this.href);return false; Zapraszamy
majoVWka 2007,2009,2010,2011.2012
vagnysa 2011
vwmania 2008,2009

Obrazek

MICHALW
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob sty 06, 2007 19:58
Lokalizacja: RZESZóW

Post autor: MICHALW » pn lut 05, 2007 00:48

Winowajczynią okazała się zgodnie z Waszymi sugestiami sonda lambda. Po wymianie problem zniknął całkowicie. Teraz wreszcie poczułem ,że ten silnik ma 90 KM! Pracuje równiuteńko nie gaśnie na wolnych obrotach a przy prędkości 100/h tylko cichutko sobie mruczy. Niniejszym zamykam temat. Mam nadzieję, że komuś z takim samym problemem przeczytanie tego tematu pomoże uniknąć żmudnego szukania usterki.Pozdrawiam serdecznie wszystkich i dziękuję za pomoc.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 223 gości