zalozylem dzis h1 bosch +50 % extralife

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pakob
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: śr cze 01, 2005 14:10

zalozylem dzis h1 bosch +50 % extralife

Post autor: pakob » ndz sty 07, 2007 03:07

jak w temacie - spodziewalem sie jakiejs rewelki ale to poprostu dobra zarowka.Swiatla jakby ciut wiecej Dzis tez rozmawialem z elektrykiem ktory przekonywal mnie ze w mkIII nie trzeba dawac przekaznikow bo instalka jest bardzo mocna Ja w mk II dalem 2 przekazniki i bylo moim zdaniem lepiej ale w mk III nie wiem-nie mierzylem jeszcze napiecia na zarowkach totez nie wiem jakie tam wystepuja spadki napiecia - a Wy przerabiacie golfy na przekazniki czy nie?



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » ndz sty 07, 2007 10:18

Mój kolega elektryk równiez nie dał przekażników a wpakował większe żarówki (w pasku b3) i jadąc przez wioske na zakręcie nagle swiatelko zgasło. Stacyjka się ziarała .


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz sty 07, 2007 10:52

twardy pisze:Stacyjka się ziarała .
nie od żarówek, bo prąd pobierany przez żarówki nie idzie przez nią.
pakob pisze:przekonywal mnie ze w mkIII nie trzeba dawac przekaznikow bo instalka jest bardzo mocna
propouję wątpiącym w sens założenia przekaźników zrobić prosty test. Po ciemku włączyć długie światła. W tym momencie pociągnąć do siebie wajchę kierunków i trzymać. Zobaczycie że światła długie w tym momencie zrobią się sporo lepsze. Tylko dlatego że wtedy prąd do długich nie leci przez włącznik świateł, a krótszą drogą przez włącznik w manetce. To powinno niedowiarków przekonać.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz sty 07, 2007 11:31

Paweł Marek pisze:
twardy pisze:Stacyjka się ziarała .
nie od żarówek, bo prąd pobierany przez żarówki nie idzie przez nią.
pakob pisze:przekonywal mnie ze w mkIII nie trzeba dawac przekaznikow bo instalka jest bardzo mocna
propouję wątpiącym w sens założenia przekaźników zrobić prosty test. Po ciemku włączyć długie światła. W tym momencie pociągnąć do siebie wajchę kierunków i trzymać. Zobaczycie że światła długie w tym momencie zrobią się sporo lepsze. Tylko dlatego że wtedy prąd do długich nie leci przez włącznik świateł, a krótszą drogą przez włącznik w manetce. To powinno niedowiarków przekonać.
1000 % racji przekażnik to przekażnik i nie ma co dyskutować VW to dobra firma ale to ze nie dali przekażników do świateł to błąd



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » ndz sty 07, 2007 11:44

A dlaczego bez kluczyka nie można włączyć świateł mijania? A do długich kluczyka nie trzeba?


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz sty 07, 2007 11:50

twardy pisze:A dlaczego bez kluczyka nie można włączyć świateł mijania? A do długich kluczyka nie trzeba?
a to trzeba sie zaznajomić ze schematem. Chodzi o to że światla (i długie i mijania) są zasilane z tzw lini x, na krórą prąd leci przez jeden duży przkaźnik, i on jest uruchamiany ze stacyjki. Ale to nie jest przekaźnik tylko do świateł, zasila wszystkie wieksze odbiorniki prądu jak wtrysk, ogrzewanie szyb itd.
A to co piszesz o długich bez kluczyka tyczy się tylko tzw blendy, czyli po pociągnięciu wajchy kierunków ku sobie. Wtedy prąd leci bezpośrednio z aku tylko przez bezpiecznik, ale nie przez linię X. I nie przez stacyjkę również oczywiście.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz sty 07, 2007 11:51

bo w manetce świateł masz osobny styk na impuls , a prąd brany jest bezpośrednio z akumulatora linią 30 kabel czerwono-żółty



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » ndz sty 07, 2007 12:02

Paweł Marek, miś fazi, Dzieki za wyjaśnienie :pub:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

pushkin77
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 22:01
Lokalizacja: (PL) KGR
Kontakt:

Post autor: pushkin77 » ndz sty 07, 2007 14:19

nie bardzo rozumie testu Pawla Marka bo jak mozna ciagnac za wajche jak sa dlugie wlaczone ??? ale sam poddany byłem testowi swiatel i szczeka mi opadla.... wiec zrob tak.... przygotuj sobie 50 cm grubszego przewodu.... stan gdzies na drodze, lub przed sciana ale w wiekszej odległośći, wlacz swiatła mijania po czym na krótko złącz + zarowki z + akumulatora..... i wtedy zobaczysz jaka jest roznica w swieceniu jednej i drugiej lampy..... i to jest wlasnie magiczne + 50 %.....



Awatar użytkownika
jawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: pt paź 27, 2006 14:54
Lokalizacja: WZU****

Post autor: jawel » ndz sty 07, 2007 14:56

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=64358
Opis jak założyć przekaźniki.


one loVWe

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 296 gości