Dokręcanie głowicy!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Dokręcanie głowicy!

Post autor: Szosownik » sob sty 06, 2007 17:21

witam!
jak to jest z tym dokręcaniem głowicy?
od jakiegoś czasu trochę mi sie poci pod uszczelką jakby z oleju!
wycieków nie ma tylko pocenie!
czy warto by było ją dokręcić czy narazie nie ruszać?
żeby gorzej nie było!



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob sty 06, 2007 17:24

najlepiej by było zmienić na nową!!! i zplanować głowice.
pozdro.



Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » sob sty 06, 2007 17:38

ok! ale to są już pewne koszty których narazie bym nie chciał!
to się pojawiło jak zaczęłem czasami jeździć do 180km/h!
może narazie dokręcenie by pomogło?
przecież nie ma wycieków ani żadnych objawów że uszczelka jest walnięta!
tylko to że się poci z wierzchu!



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob sty 06, 2007 17:43

Szosownik pisze:ok! ale to są już pewne koszty których narazie bym nie chciał!
to się pojawiło jak zaczęłem czasami jeździć do 180km/h!
może narazie dokręcenie by pomogło?
przecież nie ma wycieków ani żadnych objawów że uszczelka jest walnięta!
tylko to że się poci z wierzchu!
wiesz przy większych prędkościach olej robi się bardziej gorący
a tym samym rzadszy więc może zacząć wyciekać,
możliwe że dokręcenie coś Ci pomoże, ale na serio trzeba bardzo ostrożnie
to robić i zgodnie ze sztuką i tylko kluczem dynamometrycznym bo pourywasz
szpilki i roboty i kosztów narobisz ...


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » sob sty 06, 2007 18:10

jesli nie była wymieniana uszczelka ostatnio- nie dokręcać nic nie ruszac jest dokręcona odpowiednim momentem !!!!!!!!i nie nalezy juz nic poprawiać.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob sty 06, 2007 18:24

dziejo pisze:jesli nie była wymieniana uszczelka ostatnio- nie dokręcać nic nie ruszac jest dokręcona odpowiednim momentem !!!!!!!!i nie nalezy juz nic poprawiać.
a może poprzedni własciciel zmieniał a nie dokręcał po przejechaniu 400-500km
ja zawsze tak robiłem i było OK, powiem Ci że jak dokręcam drugi raz to z tym
samym momentem i zawsze jest OK i nigdy śrób nie pourywałem, ani nic nie
uszkodziłem, wiem że tego nie powinno się robić ale można spróbować a nóż pomoże ...


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
zyraf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt paź 20, 2006 20:45
Lokalizacja: Kołbiel-Wawa
Kontakt:

Post autor: zyraf » sob sty 06, 2007 18:29

Ja tez bym nic nie dokrecal jesli w ostatnim czasie nie zmieniales uszczeliki bo to moze tylko pogorszyc sytacje. Powinienes obserwowac silnik i patrzec czy nie ma wyciekow i dopiero jak sie zaczna to myslec powaznie nad wymiana uszczelki.



Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » sob sty 06, 2007 18:29

masz rację :!:
"nie ruszaj gówna to nie będzie śmierdziało" :grin:
oleju dolewam odrobinkę ale raz na jakiś czas,bardzo rzadko!
dzieki :D
pozdrawiam

[ Dodano: 06 Sty 2007 17:42 ]
ostatnio trochę sie uspokoiłem!
widziałem Vento 2,0 GT u gaziarza i zajrzałem mu pod machę :grin:
tam to dopiero się pociło!
akurat zakładali w nim gaz!
u mnie to jeszcze spoko!



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob sty 06, 2007 18:48

Szosownik pisze:u mnie to jeszcze spoko!
no to co się przejmujesz
ale wiedz jedno że zacznie z czasem coraz bardziej a jeśli używasz
dobrych olejów syntetycznych, które mają bardzo dobre własciwości
czyszcząco-płuczące :smoke: to zacznie Ci się lać jak czegoś nie zrobisz z tą uszczelką :bigok:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob sty 06, 2007 18:58

dokręcić zawsz możesz zgodnie z kolejnością i odpowiednią siłą, może coś pomoże, ale mi by niedało tak jeździć wiedząc że uszczelka może polecieć na dobre w trasie, no i niedługo zaczną się problemy z rozruchem itd. szczególnie że masz gas.
koszt nie jest aż taki duży:
-nowa uszczelka ok 50zł
-planowanie głowicy ok 50zł
-robota ok 80zł
-przy okazji nowe uszczelniacze ok 10zł



Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » pn sty 08, 2007 19:49

piter_s pisze: koszt nie jest aż taki duży:
-nowa uszczelka ok 50zł
-planowanie głowicy ok 50zł
-robota ok 80zł
-przy okazji nowe uszczelniacze ok 10zł
dobrze by było gdybym tyle zapłacił lecz chcą za to 450zł (planowanie,uszczelniacze,dotarcie zaworów,materiał i robocizna)
bardzo dobrzy mechanicy lecz sie cenią i dają gwarancję
wymiękłem jak usłyszałem cenę



piotrjamrozek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 15:17
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: piotrjamrozek » pn sty 08, 2007 20:42

witam.

mam podobne pytanie tyle ze o pocenie pod uszczelka pokrywy zaworów czy mozna ta pokrywe dociagnac (dokręcic) i czy to pomoże?
czy trzeba tez uzywaćklucza dynamometrycznego?

oleju praktycznie nie ubywa ale denerwuje mnie ze jest brudno pod maską.



Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » pn sty 08, 2007 20:58

słuchaj mnie też to wkurzało więc wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów
dociskasz z wyczuciem każdą śrubę po kolei bez żadnych dynamometrów



piotrjamrozek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 15:17
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: piotrjamrozek » pn sty 08, 2007 22:33

dziekiSzosownik,
sprobuje na poczatek dokrecic stara uszczelke.

musze jeszcze wymienic pompe wody bo halasuje a uszczelka musi poczejac

pozdro



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 275 gości