[mk2]siłownik 3-położeniowy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Jacek_slp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pn lip 31, 2006 20:32
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

[mk2]siłownik 3-położeniowy

Post autor: Jacek_slp » ndz gru 31, 2006 19:56

Witam

Szukałem, szukałem i nigdzie nie znalazłem tego tematu

Mianowicie szukam jakiegoś opisu działania tego urządzenia no i jak prawidłowo to powinno pracować i regulacja tego

Poz.Jacek



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz gru 31, 2006 22:07

http://scirocco.hbd.pl/Pierburg2e2.pdf
u dołu masz rysunek z polskimi podpisami. Siłownik ma trzpień który wysuwa sie odpowiednio do potrzeb podnosząc przepustnicę i w ten sposób wpływając na obroty silnika. ma 3 położneia jak nazwa wskazuje (mogą być 4 przy klimie albo automacie) Z tyłu dochodzą do niego węzyki podciśnieniowe połączone z dwoma elektrozaworami oraz podciśnieniem w dolocie. Zależnuie od potrzeb zawory te powodują odpowiednie wysunięcie lub schowanie trzpienia.
1. silnik zgaszony - trzpień schowany
2. zapalanie - trzpień na chwilkę o długości zależnej od temperatury się wysuwa, zwykle kilka lub kliknanaście sekund - obroty sa podnoszone
3. praca silnika na jałowym - trzpień jest wysunięty w położenie środkowe - można to wysunięcie regulować kręcąc z tyłu siłownika śróbą w ten sposób regulując wolne obroty
4. tylko dla silników 1,8 - przy jeździe bez gazu (np z góry) lub przy zdjęciu nogi z gazu na luzie trzpień chowa się zamykając przepustnicę - oszczędność pewna paliwa. Jeśli obnroty w tej sytuacji spadną poniżej ustawionych wolnych trzpień wysuwa się znowu żeby silnik nie zgasł

[ Dodano: Nie Gru 31, 2006 9:11 pm ]
Reguluje się dwie rzeczy na nim
1. obroty jałowe zimnego silnika - wyciągnąć wezyk od bialego trojniczka z tyłu - wtedy siłownik wysuwa się i obroty mają być ok 3000/min - ustawia się małą śróbką opierającą się o trzpień siłownika
2..zwykłe wolne obroty - śróbą na kluczyk chyba 13 z tyłu siłownika, równocześnie ustawiając skład spalin śróbką od gróy gaźnika przez otwór w obudowie filtra. Odma ma być wtedy ściągnięta i zatkana


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Bari
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: sob gru 30, 2006 02:31
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Bari » wt sty 02, 2007 19:25

A czy za problem : "obroty nie zchodza ponizej 3000" odpowiedzialny moze byc silownik podcisnieniowy ? znajduje sie z prawj strony patrzac od przodu,go takze prawdopodobnie staruje linka gazu?????
Jezli chwile sie przejade to obroty zostaja na 3000 lub tez nierowno pracuje silnik,a jak spojze pod maske to silwonik podcisnieniowy pracuje nierowno i skacze jak opentany.
Pomocy!

[ Dodano: 02 Sty 2007 18:27 ]
Silnik 1.6 PN Automat rok 90


...:::VW:::... z Miłości do Samochodu:)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt sty 02, 2007 20:09

PN inna historia, gaźnik Pierburg 2EE elektroniczny. Poszukaj po forum (goglami jeśli forumowa szukajka nie działa)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt sty 02, 2007 20:23

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b85 ... 2d838.html

[ Dodano: 02 Sty 2007 19:25 ]
pośle Ci całą instrukcje tylko internet chodzi jak żółw więc troche to potrwa

[ Dodano: 02 Sty 2007 19:32 ]
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f4f ... 0f082.html

[ Dodano: 02 Sty 2007 19:44 ]
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/499 ... 74f8a.html

[ Dodano: 02 Sty 2007 20:08 ]
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a3a ... c8f0e.html



Bari
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: sob gru 30, 2006 02:31
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Bari » wt sty 02, 2007 22:09

Dzieki :pub:


...:::VW:::... z Miłości do Samochodu:)

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt sty 02, 2007 22:27




Bari
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: sob gru 30, 2006 02:31
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Bari » wt sty 02, 2007 22:27

A znasz sie troche na tym typie gaznika i czy przyczyna moze byc te podcisnienie(duza okragla puszka z sprezyna i wtyczka elektroniczna) jezli dobrze to okreslam.Czy wystarczy to wymieniec i bedzie okej z tymi podwyzszonymi obrotami i zla praca silnika czy trzeba udac sie do speca,tylko jakiego ????
pozdraVWiam


...:::VW:::... z Miłości do Samochodu:)

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt sty 02, 2007 22:34

ten gaznik jest skomplikowany jak nie robiłeś nigdy to jedz do kogoś co to robi ,ale najczęstrzą przyczyną złych obrotów biegu jałowego to uszczelka pod gażnikiem , rozkalibrowana dysza wolnych obrotów lub nieszczelność na osi przepustnicy



Bari
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: sob gru 30, 2006 02:31
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Bari » wt sty 02, 2007 23:27

uszczelke zmienilem...no nic dzieki za rade :pub: bede szukal czlowieka ktory jest kumaty w tych sprawach,a dzis o takich ciezko
PozdraVWiam


...:::VW:::... z Miłości do Samochodu:)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 291 gości