spalanie 14/100 ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
spalanie 14/100 ?
witam. Mam MK1 z silnikiem 1,6 RF z golfa 2. Gaźnik 2e.
Autko przy delikatnej jeździe po mieście na odcinkach 3-30 km spala średnio 13-15 litrów na 100... na trasie przy stałej 90km/h bierze 8-8,5. Co mu się stało? nie znam się aż tak bardzo na tym wszystkim ale ostatnio zauważyłem że czasami idzie na 3 gary (kwestia palca ale tylko na zimnym silniku) oraz czesto zdaża się że ssanie się nie wyłącza i auto jedzie na wysokich obrotach. czy to może być od tego? co jeszcze sprawdzić/wymienić?
Autko przy delikatnej jeździe po mieście na odcinkach 3-30 km spala średnio 13-15 litrów na 100... na trasie przy stałej 90km/h bierze 8-8,5. Co mu się stało? nie znam się aż tak bardzo na tym wszystkim ale ostatnio zauważyłem że czasami idzie na 3 gary (kwestia palca ale tylko na zimnym silniku) oraz czesto zdaża się że ssanie się nie wyłącza i auto jedzie na wysokich obrotach. czy to może być od tego? co jeszcze sprawdzić/wymienić?
WITAJ NA FORUM przegląd gaznika i całego układu zapłonowego się kłania
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 35e#846557
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 35e#846557
gaźnik był jakies 2-3 miechy temu robiony. przegląd i wymiana uszczelek. zapłon .. kable swiece i kopółka nowe. palec nie bo nie da sie takiego dostac. (bosh a w katalogu takiego nie ma...) Właśnie nie wiem czy ma sonde. też się nad tym zastanawiałem ale nie umiem tego zlokalizowac. Mam zamiar wymienić gaźnik ., tzn oddać go i wziac po regeneracji cena ok 150zł na giełdzie. tylko czy to ma sens?
zapomniałem jeszcze o jednym. ostatnio jak miał takie obroty to postanowiłem go troche pogonić. redukcja do 2 i gazu. przy 70-80 3 bieg i tak do 100 . i koniec drogi. na skrzyżowaniu umarł i nie chciał ruszyć. wkoncu za 4 razem ruszył ale to też było trudne(odpowiednia synchronizacja sprzęgła i gazu)
zapomniałem jeszcze o jednym. ostatnio jak miał takie obroty to postanowiłem go troche pogonić. redukcja do 2 i gazu. przy 70-80 3 bieg i tak do 100 . i koniec drogi. na skrzyżowaniu umarł i nie chciał ruszyć. wkoncu za 4 razem ruszył ale to też było trudne(odpowiednia synchronizacja sprzęgła i gazu)
- Przybek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 563
- Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:36
- Lokalizacja: wloclawek
- Kontakt:
Re: spalanie 14/100 ?
to jak idzie ci na 3 gary to nic dziwneg ze na krotkich odcinkach duzo ci pali no i to ssanieibz pisze: ale ostatnio zauważyłem że czasami idzie na 3 gary (kwestia palca ale tylko na zimnym silniku) oraz czesto zdaża się że ssanie się nie wyłącza i auto jedzie na wysokich obrotach. czy to może być od tego? co jeszcze sprawdzić/wymienić?
ganik byl robiony i ssanie i sie nie wylacza? jedz na reklamacje niech ci to poprawia bo nie zrobisz na paliwko , na ssaniu autko bierze kilka razy tyle paliwa wiec nie diw sie ze tyle pali , sprawdz jaki kolor maja swiece i daj znac
pozdrawiam
[img]http://www.robtex.com/ipinfo.gif[/img]
posiadam VAG jak cos sloze pomoca
posiadam VAG jak cos sloze pomoca
świece ok. To jest tak że we wrześniu były wymienione a w listopadzie kab;le i kopółka. auto robi naprawdę malutko kilometrów. jeżdzę nim tylko czasami jak musze szybko i pilnie coś załatwic od wrzesnia przejechało ok 400km. Gaźnik był robiony ale to znajomy i mowił o tym ssaniu że trzeba by wymienić cos tam (ok 30zł) ale nie miałem kasy akurat wiec tylko uszczelki i takie tam. Na tym ssaniu kiedys robiłem trase ok 200km swieżo natankowanym i spalił mi wtedy 8,5 na 100. Całą drogę jechał na takich obrotach (wrzuyciłem 5 bieg i bez dodawania gazu miał stałą prędkość)
na 3 gary idzie tylko przy odpaleniu. ale chwile go pogazuje i juz jest ok. możliwe że kopułka niedopasowana i wilgoć tam nachodzi. Palec czyszczony i przesmarowany WD40 żeby jakoś to działało póki nic innego nie znajdę.
na 3 gary idzie tylko przy odpaleniu. ale chwile go pogazuje i juz jest ok. możliwe że kopułka niedopasowana i wilgoć tam nachodzi. Palec czyszczony i przesmarowany WD40 żeby jakoś to działało póki nic innego nie znajdę.
- Przybek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 563
- Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:36
- Lokalizacja: wloclawek
- Kontakt:
ale ssanie naogol sklada sie z dwoch elementow jedno z nich podnosi obroty a 2 przymyka doplyw powietsza czyli wzbogaca mieszanke , jesli klapka od ssania jest otwarta po rozgrzaniu silnika to pol biedy bo beda tylko podwyzszone obroty
napisz dokladnie jaki tam masz typ gaznika to moze cos sie doradzi
Pozdrawiam
napisz dokladnie jaki tam masz typ gaznika to moze cos sie doradzi
Pozdrawiam
[img]http://www.robtex.com/ipinfo.gif[/img]
posiadam VAG jak cos sloze pomoca
posiadam VAG jak cos sloze pomoca
- Przybek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 563
- Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:36
- Lokalizacja: wloclawek
- Kontakt:
jesli ten typ to ten bimetal jest odpowiedzialny za otwieranie i zamykanie przepustnicy ssania , bimetal zadko sie psuje , co do sterowania obrotow ssania jest tam odpowiedzialny termostat woskowy sprwdz czy on sie nagrzewa powiedz tez czy ta gorna klapka od ssania po nagrzaniu silnika jest otwarta czy zamknieta
Pozdrawiam
Pozdrawiam
[img]http://www.robtex.com/ipinfo.gif[/img]
posiadam VAG jak cos sloze pomoca
posiadam VAG jak cos sloze pomoca
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 319 gości