Wybór Świec zapłonowych

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Forester
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 503
Rejestracja: czw sty 27, 2005 23:45
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Forester » ndz gru 31, 2006 23:10

daaroo pisze:1elektrodowa zawsze bedzie miala krotsza zywotnosc od trzy elektrodowej
brzmi sensownie :chytry:


POZDRO !!
----------------------------------------------------
>>>EUROPE EDITION --- ZAGAZOWANY<<<

Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » pn sty 01, 2007 12:41

A jaka jest zywotnosc przecietna swiec? Mam NGK z serii BUR6ET zrobilem na nich juz jakies 10 tys i cos teraz czuje, ze auto inaczej pracuje (nie wiem czy to od swiec jest), bo nie mowi juz ze w wilgoci to auta gasnie. :/ No i czy swiece sie czysci?

Czy latwo jest wyjac swiece z mk2 1.3, MH?


www.SportCom.PL

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » pn sty 01, 2007 12:51

MrUkAs pisze:Czy latwo jest wyjac swiece z mk2 1.3, MH?
musisz miec specjalny klucz do swiec. mozna kupic go np w tesco. Zdejmujesz przewod ze swiecy, nakladasz na nia klucz i normalnie odkrecasz. Pozniej nowa delikatnie dokrecasz aby jej nie uszkodzic. kabel zakladasz i to wszystko.



Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » pn sty 01, 2007 14:02

A jak z zywotnoscia? No i czy swiece nalezy co jakis czas czyscic, czy raczej nie?


www.SportCom.PL

Awatar użytkownika
Ryhoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: śr cze 08, 2005 20:27
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Ryhoo » pn sty 01, 2007 16:01

jak masz LPG to po 30 - 40 tyś. możesz wymienić, na benzynce śmiało 50 - 60 tyś. można zrobić - mowa o markowych świecach a silnik jest dobrze wyregulowany. po takich przebiegach możesz wykręcić świece i sprawdzić wizualny stan elektrod.
z reguły świec już sie nie czyści, są tak konstruowane że same powinny sie czyścić (jeśli tak można kolokwialnie powiedzieć) podczas używania w silniku



Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » pn sty 01, 2007 16:30

Hm, mam benzynke i swiece NGK no i mechanior mi mowil, ze zywotnosc to 20-30 tys. Tak wiec juz sam nie wiem. Auto juz mi teraz nie chodzi tak jak wczesniej (zaraz po wymianie swiec). Chyba ze to przez to, ze teraz jest non-stop wilgotnie, a mi w wilgoci auto chodzi jakby chcialo, a nie moglo. :/


www.SportCom.PL

Awatar użytkownika
Ryhoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: śr cze 08, 2005 20:27
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Ryhoo » pn sty 01, 2007 16:44

wykręć świece zobacz w jakim są stanie czy nie przykopcone na czarno, czy nie zaolejone itd. Wygląd elektordy(poprawka - izolatora elektrody) powinien być taki piaskowy, ewentualnie jak cegła.
zobacz jak sie ma kopułka i palec aparatu zapłonowego. mnie np. kiedyś po wymianie kopułki obroty biegu jałowego wzrosły...

[ Dodano: Pon Sty 01, 2007 15:46 ]
a te 30 - 40 tyś. kilometrów przebiegu możesz z zamkniętymi oczami zrobić na NGK...o ile są w takim stanie jak napisałem powyżej.
Ostatnio zmieniony pn sty 01, 2007 17:40 przez Ryhoo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » pn sty 01, 2007 17:07

Aha...bo ostatnie swiece co mialem (w ogole niezgodne z wytycznymi do mojej fury) to sa cale okopcone, czarne.

A jak jest z kopulka i paluchem? Wymienialem jakis rok temu, zrobilem jakies 10 tys na niej. Co czas trzeba zmieniac czy co przebieg? Jesli tak, to co jaki czas, albo co jaki przebieg? Tak samo z kablami WN, co ile trzeba zmieniac?


www.SportCom.PL

Awatar użytkownika
Ryhoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: śr cze 08, 2005 20:27
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Ryhoo » pn sty 01, 2007 17:30

jak izolator jest brunatny, elektrody czarne lub zakopcone to jest wporządku
jak izolator i elektrody są czarne lub zakopcone to za bogata mieszanka albo za duża przerwa na elektrodach tak można scharakteryzować stan świec.
10 tyś. dla kopułki i palca to nie jest jeszcze tak dużo...zależy jak wyglądają styki na kopułce, ale palec raczej dłużej wytrzymuje niż kopułka



Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » pn sty 01, 2007 17:42

No a jak z kablami WN?


www.SportCom.PL

Awatar użytkownika
Forester
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 503
Rejestracja: czw sty 27, 2005 23:45
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Forester » pn sty 01, 2007 17:59

MrUkAs pisze:No a jak z kablami WN?
popryskaj rozpylaczem wody (np do kwiatkow) kable wn odpal silnik i zobacz czy skacza iskry (im ciemniej bedzie tym lepiej bedziesz widzial), mozna to tez uslyszec


POZDRO !!
----------------------------------------------------
>>>EUROPE EDITION --- ZAGAZOWANY<<<

Awatar użytkownika
Ryhoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: śr cze 08, 2005 20:27
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Ryhoo » pn sty 01, 2007 18:38

ja troche w bardziej męczeński sposób sprawdzałem kable. odpal silnik i dotknij ręką kabla (pokolei każdy z przewodów) i czy kopią iskierki. zabić Cie to nie zabije, prznajmniej mnie nie zabiło, a małe kopniaki dostawałem :)



Awatar użytkownika
Forester
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 503
Rejestracja: czw sty 27, 2005 23:45
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Forester » pn sty 01, 2007 19:18

Ryhoo pisze:ja troche w bardziej męczeński sposób sprawdzałem kable. odpal silnik i dotknij ręką kabla (pokolei każdy z przewodów) i czy kopią iskierki. zabić Cie to nie zabije, prznajmniej mnie nie zabiło, a małe kopniaki dostawałem :)
:rotfl: szacunek :smoke:


POZDRO !!
----------------------------------------------------
>>>EUROPE EDITION --- ZAGAZOWANY<<<

raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: raf1al » pn sty 01, 2007 19:28

Ryhoo pisze:ja troche w bardziej męczeński sposób sprawdzałem kable. odpal silnik i dotknij ręką kabla (pokolei każdy z przewodów) i czy kopią iskierki. zabić Cie to nie zabije, prznajmniej mnie nie zabiło, a małe kopniaki dostawałem :)
jakas pokuta, kara ?? :rotfl:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 191 gości