[mk2]siłownik 3-położeniowy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk2]siłownik 3-położeniowy
Witam
Szukałem, szukałem i nigdzie nie znalazłem tego tematu
Mianowicie szukam jakiegoś opisu działania tego urządzenia no i jak prawidłowo to powinno pracować i regulacja tego
Poz.Jacek
Szukałem, szukałem i nigdzie nie znalazłem tego tematu
Mianowicie szukam jakiegoś opisu działania tego urządzenia no i jak prawidłowo to powinno pracować i regulacja tego
Poz.Jacek
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
http://scirocco.hbd.pl/Pierburg2e2.pdf
u dołu masz rysunek z polskimi podpisami. Siłownik ma trzpień który wysuwa sie odpowiednio do potrzeb podnosząc przepustnicę i w ten sposób wpływając na obroty silnika. ma 3 położneia jak nazwa wskazuje (mogą być 4 przy klimie albo automacie) Z tyłu dochodzą do niego węzyki podciśnieniowe połączone z dwoma elektrozaworami oraz podciśnieniem w dolocie. Zależnuie od potrzeb zawory te powodują odpowiednie wysunięcie lub schowanie trzpienia.
1. silnik zgaszony - trzpień schowany
2. zapalanie - trzpień na chwilkę o długości zależnej od temperatury się wysuwa, zwykle kilka lub kliknanaście sekund - obroty sa podnoszone
3. praca silnika na jałowym - trzpień jest wysunięty w położenie środkowe - można to wysunięcie regulować kręcąc z tyłu siłownika śróbą w ten sposób regulując wolne obroty
4. tylko dla silników 1,8 - przy jeździe bez gazu (np z góry) lub przy zdjęciu nogi z gazu na luzie trzpień chowa się zamykając przepustnicę - oszczędność pewna paliwa. Jeśli obnroty w tej sytuacji spadną poniżej ustawionych wolnych trzpień wysuwa się znowu żeby silnik nie zgasł
[ Dodano: Nie Gru 31, 2006 9:11 pm ]
Reguluje się dwie rzeczy na nim
1. obroty jałowe zimnego silnika - wyciągnąć wezyk od bialego trojniczka z tyłu - wtedy siłownik wysuwa się i obroty mają być ok 3000/min - ustawia się małą śróbką opierającą się o trzpień siłownika
2..zwykłe wolne obroty - śróbą na kluczyk chyba 13 z tyłu siłownika, równocześnie ustawiając skład spalin śróbką od gróy gaźnika przez otwór w obudowie filtra. Odma ma być wtedy ściągnięta i zatkana
u dołu masz rysunek z polskimi podpisami. Siłownik ma trzpień który wysuwa sie odpowiednio do potrzeb podnosząc przepustnicę i w ten sposób wpływając na obroty silnika. ma 3 położneia jak nazwa wskazuje (mogą być 4 przy klimie albo automacie) Z tyłu dochodzą do niego węzyki podciśnieniowe połączone z dwoma elektrozaworami oraz podciśnieniem w dolocie. Zależnuie od potrzeb zawory te powodują odpowiednie wysunięcie lub schowanie trzpienia.
1. silnik zgaszony - trzpień schowany
2. zapalanie - trzpień na chwilkę o długości zależnej od temperatury się wysuwa, zwykle kilka lub kliknanaście sekund - obroty sa podnoszone
3. praca silnika na jałowym - trzpień jest wysunięty w położenie środkowe - można to wysunięcie regulować kręcąc z tyłu siłownika śróbą w ten sposób regulując wolne obroty
4. tylko dla silników 1,8 - przy jeździe bez gazu (np z góry) lub przy zdjęciu nogi z gazu na luzie trzpień chowa się zamykając przepustnicę - oszczędność pewna paliwa. Jeśli obnroty w tej sytuacji spadną poniżej ustawionych wolnych trzpień wysuwa się znowu żeby silnik nie zgasł
[ Dodano: Nie Gru 31, 2006 9:11 pm ]
Reguluje się dwie rzeczy na nim
1. obroty jałowe zimnego silnika - wyciągnąć wezyk od bialego trojniczka z tyłu - wtedy siłownik wysuwa się i obroty mają być ok 3000/min - ustawia się małą śróbką opierającą się o trzpień siłownika
2..zwykłe wolne obroty - śróbą na kluczyk chyba 13 z tyłu siłownika, równocześnie ustawiając skład spalin śróbką od gróy gaźnika przez otwór w obudowie filtra. Odma ma być wtedy ściągnięta i zatkana
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
A czy za problem : "obroty nie zchodza ponizej 3000" odpowiedzialny moze byc silownik podcisnieniowy ? znajduje sie z prawj strony patrzac od przodu,go takze prawdopodobnie staruje linka gazu?????
Jezli chwile sie przejade to obroty zostaja na 3000 lub tez nierowno pracuje silnik,a jak spojze pod maske to silwonik podcisnieniowy pracuje nierowno i skacze jak opentany.
Pomocy!
[ Dodano: 02 Sty 2007 18:27 ]
Silnik 1.6 PN Automat rok 90
Jezli chwile sie przejade to obroty zostaja na 3000 lub tez nierowno pracuje silnik,a jak spojze pod maske to silwonik podcisnieniowy pracuje nierowno i skacze jak opentany.
Pomocy!
[ Dodano: 02 Sty 2007 18:27 ]
Silnik 1.6 PN Automat rok 90
...:::VW:::... z Miłości do Samochodu:)
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b85 ... 2d838.html
[ Dodano: 02 Sty 2007 19:25 ]
pośle Ci całą instrukcje tylko internet chodzi jak żółw więc troche to potrwa
[ Dodano: 02 Sty 2007 19:32 ]
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f4f ... 0f082.html
[ Dodano: 02 Sty 2007 19:44 ]
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/499 ... 74f8a.html
[ Dodano: 02 Sty 2007 20:08 ]
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a3a ... c8f0e.html
[ Dodano: 02 Sty 2007 19:25 ]
pośle Ci całą instrukcje tylko internet chodzi jak żółw więc troche to potrwa
[ Dodano: 02 Sty 2007 19:32 ]
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f4f ... 0f082.html
[ Dodano: 02 Sty 2007 19:44 ]
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/499 ... 74f8a.html
[ Dodano: 02 Sty 2007 20:08 ]
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a3a ... c8f0e.html
A znasz sie troche na tym typie gaznika i czy przyczyna moze byc te podcisnienie(duza okragla puszka z sprezyna i wtyczka elektroniczna) jezli dobrze to okreslam.Czy wystarczy to wymieniec i bedzie okej z tymi podwyzszonymi obrotami i zla praca silnika czy trzeba udac sie do speca,tylko jakiego ????
pozdraVWiam
pozdraVWiam
...:::VW:::... z Miłości do Samochodu:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 310 gości