nierowna praca silnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
nierowna praca silnika
Witam, mam taki mega maly problemik,
Mk3 silnik ABU + LPG, przebieg 220 tys.
Jak jest zimy działa w porzadku gdy sie nagrzeje wariuje na maxa, na biegu jalowym dusi sie i ksztusi az zgasnie, dodanie powolu gazu nic nie daje dopiero jak dam na max-a obroty wskakuja, zdejmuje noge z gazu jeszcze przez chwile ida do gory a potem raptownie w doł. Na LPG wszystko pieknie działa.
Pompa paliwa daje cisnienie prawidłowe, sonda lambda dziala prawidlowo, zapłon (kopulka, palec, cewka) sprawdzona, czujnik Hella sprawdzony , filtr paliwa zmieniony.
Podejrzewam wtryskiwacz, ale sie przygldalem to daje ladna mgielke paliwa.
Bylem na warsztacie podlaczyli pod kompa, ale rozlozyli rece.
Jeszcze mam od kilku dni ze nie raz jak odpalam autko, rozrusznik kreci , a silnik tak jak by mial zaplon odciety. Po wyciagnieciu kluczykow i odczekaniu kilku sekund wszystko wraca do normy, wtedy zaobserwowalem ze na cewce nie ma pradu.
Czy ktorys z czujnikow na przepustnicy moglby wywolac takie efekty ? moze to oznaka padnietego kompa ?
Zastanawiajcy jest fakt ze na gazie LPG jest wszystko w porzadku.
Mk3 silnik ABU + LPG, przebieg 220 tys.
Jak jest zimy działa w porzadku gdy sie nagrzeje wariuje na maxa, na biegu jalowym dusi sie i ksztusi az zgasnie, dodanie powolu gazu nic nie daje dopiero jak dam na max-a obroty wskakuja, zdejmuje noge z gazu jeszcze przez chwile ida do gory a potem raptownie w doł. Na LPG wszystko pieknie działa.
Pompa paliwa daje cisnienie prawidłowe, sonda lambda dziala prawidlowo, zapłon (kopulka, palec, cewka) sprawdzona, czujnik Hella sprawdzony , filtr paliwa zmieniony.
Podejrzewam wtryskiwacz, ale sie przygldalem to daje ladna mgielke paliwa.
Bylem na warsztacie podlaczyli pod kompa, ale rozlozyli rece.
Jeszcze mam od kilku dni ze nie raz jak odpalam autko, rozrusznik kreci , a silnik tak jak by mial zaplon odciety. Po wyciagnieciu kluczykow i odczekaniu kilku sekund wszystko wraca do normy, wtedy zaobserwowalem ze na cewce nie ma pradu.
Czy ktorys z czujnikow na przepustnicy moglby wywolac takie efekty ? moze to oznaka padnietego kompa ?
Zastanawiajcy jest fakt ze na gazie LPG jest wszystko w porzadku.
Kiedys jak miałem matiza na LPG tez miałem takie obiawy jak Ty ze na benzynie sie dusił obroty skakały a na LPG wsyztsko oki. Wymieniłem silniczek krokowy i wszystko wrociło do normy :DAdamtd pisze:Silnik krokowy?smox pisze:Czy ktorys z czujnikow na przepustnicy moglby wywolac takie efekty ? moze to oznaka padnietego kompa ?
Zastanawiajcy jest fakt ze na gazie LPG jest wszystko w porzadku.
Wydaje mi sie ze silniczek krokowy bedzie do bani, choziaz moge sie mylic
smox, chodzi generalnie o zespół przepustnicy (którego częścią jest silnik krokowy). Jak sprawdzić to było wielokrotnie na forum (pisz w szukajce hasła "przepustnica" , "silnik krokowy" itp) jak nie znajdziesz to daj znać to Ci jutro wkleje.
Natomiast tak się zastanawiam i martwią mnie jeszcze dwie rzeczy które napisałeś:
- to że chłopce błędów na kompie nie znaleźli (bo tak to zrozumiałem,
- oraz to, że jak zapalasz to jakby miał odcięty zapłon....
A jednocześnie piszesz, że wszystko sprawdzone.....
Natomiast tak się zastanawiam i martwią mnie jeszcze dwie rzeczy które napisałeś:
- to że chłopce błędów na kompie nie znaleźli (bo tak to zrozumiałem,
- oraz to, że jak zapalasz to jakby miał odcięty zapłon....
A jednocześnie piszesz, że wszystko sprawdzone.....
Napisz dokładnie kiedy i którego napięcia nie ma - wysokiego czy niskiegosmox pisze: wtedy zaobserwowalem ze na cewce nie ma pradu.
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
Witam, na temat przepustnicy i silniczka krokowego sobie juz czytam, tylko mnie zastanawia czy na LPG ten silniczek nie jest potrzebny, ze na LPG działa pięknie.
A sprawa zapłonu to jest tak ze przekrecam kluczyk w stacyjce kreci rozrusznik a silnik nie odpala, bez wyciagania kluczyka otwieram maskę wyciagam przewód wysokiego napiecie z cewki przykładam do masy na odległosc okolo 5 mm i przekrecam kluczykiem i nie ma iskry. Po odczekaniu kilku sekund i wyciagnieciu kluczyka i ponownym przekreceniu w stacyjce wszystko rusza. I jest to nie zalezne czy ciepły silnik czy zimny.
A co do VAG-a i ludzi co go obsługiwali to po prostu mysle ze trafiłem na kiepskich mechaników.
A sprawa zapłonu to jest tak ze przekrecam kluczyk w stacyjce kreci rozrusznik a silnik nie odpala, bez wyciagania kluczyka otwieram maskę wyciagam przewód wysokiego napiecie z cewki przykładam do masy na odległosc okolo 5 mm i przekrecam kluczykiem i nie ma iskry. Po odczekaniu kilku sekund i wyciagnieciu kluczyka i ponownym przekreceniu w stacyjce wszystko rusza. I jest to nie zalezne czy ciepły silnik czy zimny.
A co do VAG-a i ludzi co go obsługiwali to po prostu mysle ze trafiłem na kiepskich mechaników.
- Jacenty85
- Forum Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Problem może leżeć w LPG. Wątpię, żeby był to objaw popsutego silnika krokowego. Gdyby silnik krokowy był popsuty, to prawdopodobnie auto na gazie zachowywałoby się identycznie. Odepnij klemę z akumulatora (przy tych modelach chyba pomaga). Jesli pomoże to znaczy, że komputerek gazowy powoduje błędy w komputerze sterującym silnikiem. Oczywiście, może okazać się, że to wtrysk.pozdrawiam
Silniczek Krokowy. ja miałem podobny problem i podobne objawy. Wymieniłem czujnik temperatury i tylko sie na koszty narazilem - wymieniłem silniczek krokowy i wszsytko git. aha jezeli masz 1.6 ABU (taki jak ja) to masz dorobna lipę poniewaz tam jest silniczek krokowy 6 pinowy i jest on o 100PLN droższy o d4 pinowego. jezeli masz możliwosc to załatw sobie od kogos taki silniczek i przełóż zoczaczysz czy wszsytko działa.
Szacuneczek dla wszystkich auto maniaków - takich jak ja :-)
moje MK3
moje MK3
Kolego jak znajdziesz przyczyne w swoim autku to napisz ja mam identyczne problemy tylko ze mi na zimnym wariuje a dostanie troche temp i jest wszystko ok nie wspomne juz ze jak na gaz przełącze to tez jest wszystko ok ja swój wtrysk rozkładałem czoraj zrobiłem pomiary i wszystko wychodzi ok pod vag tez nic nie wykryło. Tez cały czas myśle nad silnikiem krokowym ale jeszcze szukam , a sprawdz sobie kolego wtyczke która idzie do do wtrysku 4 pinowa 1,2,3,4 1i4 odpowiadają za czujnik temp. powietrza 2i3 za wtrysk ja miałem uszkodzony kabel w tej wtyczce z czujnika powietrza. zaciski 1.4 rezystancja przy temp 0st c wynosi 5000-6300 omów a przy 90 st c 200-290 om a zaciski 2i3 przy tem 20st.c rezystanca wynosi 1,2 do 1,6 tak powinno być powodzenia !
Witam od kilku dni mi równiez samochód na instalacji paliwowej sprawiał kłopoty, aż do wczoraj gdy odmówił posłuszeństwa. Samochód miał problemy z odpalaniem, chodził nierówno, szarpał gdy sie jeździło na benzynie.
Instalacj gazowa w odróżnieniu od benzynowej działała wyśmienicie.
Dziś musiałem "na pycha go odpalić" na instalacji gazowej i odpalił - i działa super - lecz w momencie gdy przełaczyłem na benzyne poprostu zgasł.
Proszę o dokładne porady co i w jakiej kolejności posprawdzać.
Z tego co zdążyłem zaobserwować pompka paliwa działa, jutro musze zobaczyć dokąd podaje paliwo, posprawdzam czujniki tylko zastanawiam sie jak można sprawdzić ten silnik krokowy.
Biorę pod uwagę również komputer lub cały zespół wtrysku no ale to już musze byc na 100% pewien. proszę o wszelkie pomocne słowa.
Instalacj gazowa w odróżnieniu od benzynowej działała wyśmienicie.
Dziś musiałem "na pycha go odpalić" na instalacji gazowej i odpalił - i działa super - lecz w momencie gdy przełaczyłem na benzyne poprostu zgasł.
Proszę o dokładne porady co i w jakiej kolejności posprawdzać.
Z tego co zdążyłem zaobserwować pompka paliwa działa, jutro musze zobaczyć dokąd podaje paliwo, posprawdzam czujniki tylko zastanawiam sie jak można sprawdzić ten silnik krokowy.
Biorę pod uwagę również komputer lub cały zespół wtrysku no ale to już musze byc na 100% pewien. proszę o wszelkie pomocne słowa.
Witam, dzis w moim golfiku zmieniono wszystkio co zwiazane z przepustnica, w sumie cała nowa jest, efekt nadal taki sam, tak ze to na pewno nie silnik krokowy, ani nic z czujników. Dodatkowo zostal podłczony pod VAG-a i nie ma żadnych błedów. Teraz to sie dopiero zrobiła zagadka. Jutro bede sprawdzał dokładnie cała drogę paliwa. Niby cisnienie jest ok, ale moze gdzies jest przypchane i nie dostaje takiej ilosci paliwa jaka powinna. Moja teoria jest taka, (własnie nie moge znalesc żadnego sensownego schematu), ze z pompy paliwo jest tłoczone do wstryskiwacza, pamietajac o tym ze pompa pracuje i daje cisnienie non stop, gdzies na odcinku pompa wtryskiwacz musi byc jakis zawór czy coś w tym rodzaju powodujący ze w razie gdy wtryskiwacz nie pracuje obieg jest nadal i paliwo wędruje z powrotem do zbiornika. Być może na tym "trójniku" jest przypchane i nie idzie odpowiednia ilość paliwa do wtryskiwacza, tylko z powrotem do baku. Jutro dam znac co i jak.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 284 gości