nierowna praca silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

smox
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob gru 17, 2005 17:59
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

nierowna praca silnika

Post autor: smox » sob gru 30, 2006 19:01

Witam, mam taki mega maly problemik,
Mk3 silnik ABU + LPG, przebieg 220 tys.
Jak jest zimy działa w porzadku gdy sie nagrzeje wariuje na maxa, na biegu jalowym dusi sie i ksztusi az zgasnie, dodanie powolu gazu nic nie daje dopiero jak dam na max-a obroty wskakuja, zdejmuje noge z gazu jeszcze przez chwile ida do gory a potem raptownie w doł. Na LPG wszystko pieknie działa.
Pompa paliwa daje cisnienie prawidłowe, sonda lambda dziala prawidlowo, zapłon (kopulka, palec, cewka) sprawdzona, czujnik Hella sprawdzony , filtr paliwa zmieniony.
Podejrzewam wtryskiwacz, ale sie przygldalem to daje ladna mgielke paliwa.
Bylem na warsztacie podlaczyli pod kompa, ale rozlozyli rece.
Jeszcze mam od kilku dni ze nie raz jak odpalam autko, rozrusznik kreci , a silnik tak jak by mial zaplon odciety. Po wyciagnieciu kluczykow i odczekaniu kilku sekund wszystko wraca do normy, wtedy zaobserwowalem ze na cewce nie ma pradu.
Czy ktorys z czujnikow na przepustnicy moglby wywolac takie efekty ? moze to oznaka padnietego kompa ?
Zastanawiajcy jest fakt ze na gazie LPG jest wszystko w porzadku.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob gru 30, 2006 19:59

smox pisze:Czy ktorys z czujnikow na przepustnicy moglby wywolac takie efekty ? moze to oznaka padnietego kompa ?
Zastanawiajcy jest fakt ze na gazie LPG jest wszystko w porzadku.
Silnik krokowy?


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
Mabu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: czw sie 03, 2006 22:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Mabu » sob gru 30, 2006 20:22

Adamtd pisze:
smox pisze:Czy ktorys z czujnikow na przepustnicy moglby wywolac takie efekty ? moze to oznaka padnietego kompa ?
Zastanawiajcy jest fakt ze na gazie LPG jest wszystko w porzadku.
Silnik krokowy?
Kiedys jak miałem matiza na LPG tez miałem takie obiawy jak Ty ze na benzynie sie dusił obroty skakały a na LPG wsyztsko oki. Wymieniłem silniczek krokowy i wszystko wrociło do normy :D:D

Wydaje mi sie ze silniczek krokowy bedzie do bani, choziaz moge sie mylic ;)



smox
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob gru 17, 2005 17:59
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: smox » sob gru 30, 2006 21:04

hymmm mozna jakos sprawdzic silnik krokowy ? czy to nie jest przypadkiem częsc stała całej przepustnicy , i wymiana tylko z caloscią ?
Pozatym czy silnik krokowy nie objawiał by sie zła praca tylko na biegu jałowym, bo tutaj w czasie jazdy tez sa takie cyrki



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob gru 30, 2006 22:07

smox, chodzi generalnie o zespół przepustnicy (którego częścią jest silnik krokowy). Jak sprawdzić to było wielokrotnie na forum (pisz w szukajce hasła "przepustnica" , "silnik krokowy" itp) jak nie znajdziesz to daj znać to Ci jutro wkleje.
Natomiast tak się zastanawiam i martwią mnie jeszcze dwie rzeczy które napisałeś:
- to że chłopce błędów na kompie nie znaleźli (bo tak to zrozumiałem,
- oraz to, że jak zapalasz to jakby miał odcięty zapłon....
A jednocześnie piszesz, że wszystko sprawdzone.....
smox pisze: wtedy zaobserwowalem ze na cewce nie ma pradu.
Napisz dokładnie kiedy i którego napięcia nie ma - wysokiego czy niskiego


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

smox
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob gru 17, 2005 17:59
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: smox » sob gru 30, 2006 23:19

Witam, na temat przepustnicy i silniczka krokowego sobie juz czytam, tylko mnie zastanawia czy na LPG ten silniczek nie jest potrzebny, ze na LPG działa pięknie.
A sprawa zapłonu to jest tak ze przekrecam kluczyk w stacyjce kreci rozrusznik a silnik nie odpala, bez wyciagania kluczyka otwieram maskę wyciagam przewód wysokiego napiecie z cewki przykładam do masy na odległosc okolo 5 mm i przekrecam kluczykiem i nie ma iskry. Po odczekaniu kilku sekund i wyciagnieciu kluczyka i ponownym przekreceniu w stacyjce wszystko rusza. I jest to nie zalezne czy ciepły silnik czy zimny.
A co do VAG-a i ludzi co go obsługiwali to po prostu mysle ze trafiłem na kiepskich mechaników.



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » ndz gru 31, 2006 00:22

Problem może leżeć w LPG. Wątpię, żeby był to objaw popsutego silnika krokowego. Gdyby silnik krokowy był popsuty, to prawdopodobnie auto na gazie zachowywałoby się identycznie. Odepnij klemę z akumulatora (przy tych modelach chyba pomaga). Jesli pomoże to znaczy, że komputerek gazowy powoduje błędy w komputerze sterującym silnikiem. Oczywiście, może okazać się, że to wtrysk.pozdrawiam



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz gru 31, 2006 00:36

smox pisze:i przekrecam kluczykiem
Oczywiście przekręcasz w pozycję zapłonu (rozrusznik działa). Hmm źle działający halla by dawał takie objawy i padnięta cewka też. Trzebaby w takiej sytuacji sprawdzić czy NN dochodzi do cewki


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

mobil01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 298
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:59
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: mobil01 » ndz gru 31, 2006 11:44

Silniczek Krokowy. ja miałem podobny problem i podobne objawy. Wymieniłem czujnik temperatury i tylko sie na koszty narazilem - wymieniłem silniczek krokowy i wszsytko git. aha jezeli masz 1.6 ABU (taki jak ja) to masz dorobna lipę poniewaz tam jest silniczek krokowy 6 pinowy i jest on o 100PLN droższy o d4 pinowego. jezeli masz możliwosc to załatw sobie od kogos taki silniczek i przełóż zoczaczysz czy wszsytko działa.


Szacuneczek dla wszystkich auto maniaków - takich jak ja :-)

moje MK3

smox
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob gru 17, 2005 17:59
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: smox » ndz gru 31, 2006 12:55

Na wtorek, pożyczam nowy silniczek krokowy i ogólnie cała przepystnice i na zasadzie prób i błędów bedę sprawdzał. Jak mi się coś uda wykminić to dam znać. Na razie dziękuje wszystkim za pomoc.



mobil01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 298
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:59
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: mobil01 » ndz gru 31, 2006 14:58

Adamtd, widze ze swój chlop jestes... skąd jestes dokładnie?? wieliczka czy gdzies blizej bochni


Szacuneczek dla wszystkich auto maniaków - takich jak ja :-)

moje MK3

Awatar użytkownika
zabekats
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt lis 16, 2004 22:08
Lokalizacja: ŚLĄSK
Kontakt:

Post autor: zabekats » ndz gru 31, 2006 15:46

Kolego jak znajdziesz przyczyne w swoim autku to napisz ja mam identyczne problemy tylko ze mi na zimnym wariuje a dostanie troche temp i jest wszystko ok nie wspomne juz ze jak na gaz przełącze to tez jest wszystko ok ja swój wtrysk rozkładałem czoraj zrobiłem pomiary i wszystko wychodzi ok pod vag tez nic nie wykryło. Tez cały czas myśle nad silnikiem krokowym ale jeszcze szukam , a sprawdz sobie kolego wtyczke która idzie do do wtrysku 4 pinowa 1,2,3,4 1i4 odpowiadają za czujnik temp. powietrza 2i3 za wtrysk ja miałem uszkodzony kabel w tej wtyczce z czujnika powietrza. zaciski 1.4 rezystancja przy temp 0st c wynosi 5000-6300 omów a przy 90 st c 200-290 om a zaciski 2i3 przy tem 20st.c rezystanca wynosi 1,2 do 1,6 tak powinno być powodzenia ! :D



Awatar użytkownika
smootny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 23:58
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: smootny » wt sty 02, 2007 00:21

Witam od kilku dni mi równiez samochód na instalacji paliwowej sprawiał kłopoty, aż do wczoraj gdy odmówił posłuszeństwa. Samochód miał problemy z odpalaniem, chodził nierówno, szarpał gdy sie jeździło na benzynie.
Instalacj gazowa w odróżnieniu od benzynowej działała wyśmienicie.
Dziś musiałem "na pycha go odpalić" na instalacji gazowej i odpalił - i działa super - lecz w momencie gdy przełaczyłem na benzyne poprostu zgasł.
Proszę o dokładne porady co i w jakiej kolejności posprawdzać.
Z tego co zdążyłem zaobserwować pompka paliwa działa, jutro musze zobaczyć dokąd podaje paliwo, posprawdzam czujniki tylko zastanawiam sie jak można sprawdzić ten silnik krokowy.
Biorę pod uwagę również komputer lub cały zespół wtrysku no ale to już musze byc na 100% pewien. proszę o wszelkie pomocne słowa.



smox
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob gru 17, 2005 17:59
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: smox » wt sty 02, 2007 22:24

Witam, dzis w moim golfiku zmieniono wszystkio co zwiazane z przepustnica, w sumie cała nowa jest, efekt nadal taki sam, tak ze to na pewno nie silnik krokowy, ani nic z czujników. Dodatkowo zostal podłczony pod VAG-a i nie ma żadnych błedów. Teraz to sie dopiero zrobiła zagadka. Jutro bede sprawdzał dokładnie cała drogę paliwa. Niby cisnienie jest ok, ale moze gdzies jest przypchane i nie dostaje takiej ilosci paliwa jaka powinna. Moja teoria jest taka, (własnie nie moge znalesc żadnego sensownego schematu), ze z pompy paliwo jest tłoczone do wstryskiwacza, pamietajac o tym ze pompa pracuje i daje cisnienie non stop, gdzies na odcinku pompa wtryskiwacz musi byc jakis zawór czy coś w tym rodzaju powodujący ze w razie gdy wtryskiwacz nie pracuje obieg jest nadal i paliwo wędruje z powrotem do zbiornika. Być może na tym "trójniku" jest przypchane i nie idzie odpowiednia ilość paliwa do wtryskiwacza, tylko z powrotem do baku. Jutro dam znac co i jak.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 284 gości