[MK3 TDI]Telepie autem podczas dodawania gazu-proszę o pomoc

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Piotrrr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz lis 05, 2006 13:24
Lokalizacja: Łódź i okolice
Kontakt:

[MK3 TDI]Telepie autem podczas dodawania gazu-proszę o pomoc

Post autor: Piotrrr » ndz gru 31, 2006 03:18

Mam taki problem:
Podczas jazdy na równej nawierzchni na (najczęściej) 4 biegu i przy obrotach 1900-2200 - czyli zaraz po zamianie biegu z 3 na 4 - podczas dodawania gazu strasznie telepie i trzęsie całym autem. Dzieje sie tak najczęściej i najbardziej wyraźnie na 4 biegu przy predkości okolo 70-80 km/h ale tez na 3 biegu przy 40-60km/h czyli tez zaraz po zmianie z 2 na 3-kę.
To drżenie jest wyczuwalne tylko na samej budzie auta, natomiast kierownicą wcale nie trzęsie.
Dodam że na niższych biegach to znaczy na 1 i 2 wcale nie trzęsie, zaś na 3 i przede wszystkim na 4 biegu jakies 2- tygodnie temu trząsło mniej, a teraz bardzo zwiększyła sie siła tych drgań. Te drgania nie występują zawsze ale bardzo często, choć zdarza sie że zmienie bieg z 3 na 4 i dobrze przyspiesza bez drgań.
Jak moze byc tego przyczyna?
Czy to moze być wina zużytych juz amortyzatorów tylnych które juz wyciekają olejem, czy moze to poduszki pod silnikiem, czy moze to wina źle wyregulowanego kąta wtrysku?
Moze jest jakas inna przyczyna tego?
Mam jeszcze jeden problem: podczas wolnych obrotów silnik zaczyna czasami na jakis czas chodzić bardzo dziwnie i słychać go coś jak : wrr wrr wrr wrr - po prostu nie chodzi równo tylko tak rytmicznie zaciąga i za każdym wrr trzesie całą budą. Co to moze być?
Silnik Golfa to 1Z TDI 1,9 rok 1994
Proszę o pomoc!!!



Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » ndz gru 31, 2006 10:56

Z tym trzesieniem w granicach obrotowych 1500-2300 to na 90% wine ponosi pompa wtryskowa a szczególnie nastawinik pompy...sprawdz kąt wtrysku i jak masz mozliwosc to daj pompe do regeneracji


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

Awatar użytkownika
wuj333k
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: wt lis 14, 2006 23:33
Lokalizacja: stargard szczecinski

Post autor: wuj333k » ndz gru 31, 2006 11:44

to raczej bedzie nastawnik u mnie to samo sie dzieje tylko musze gdzies w okolicy znalezc kogos kto sie zna :) ... poszukaj na forum innych tematow nastawnik, szarpie na 4,5

tam jest duzo porad co moze byc przyczyna tego


wuj333k

Piotrrr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz lis 05, 2006 13:24
Lokalizacja: Łódź i okolice
Kontakt:

Post autor: Piotrrr » ndz gru 31, 2006 16:32

Dzieki za pomoc, poczytam sobie troche o tych nastawnikach na forum.
Dzisiaj zaobserwowałem jeszcze takie zjawisko, że jak stoję i Golf chodzi na wolnych obrotach równo, wciskam sprzęgło i puszczam i po puszczeniu silnik zaczyna przez jakies 3-45 sekund chodzićnierówno tak jak wcześniej opisywałem - słychać takie wrr wrr wrr.
Podobnie nierówno zaczyna chodzić przez parę sekund, gdy włącze światła mijania.
Dodam że podczas zarówno równej pracy silnika i jak i wtedy gdy chodzi nierówno, wskazówka obrotomierza na wolnych obrotach jest nieruchoma i wskazuje cały czas około 930 obr/min. Czy to też są objawy tego nastawnika i należy go oddać do przeczyszczenia?

Czyli rozumiem z Waszych podpowiedzi, że zarówno te drgania podczas jazdy na 4 i 5 biegu przy 1900-2300 obr/min , jak i ta nierówna praca silnika na wolnych obrotach - obie te dolegliwości mogą być winą tego nastawnika i pompy?
A czy te amortyzatory tylne które juz plują mi jakis czas olejem nie mają wpływu na drgania podczas jazdy na 4 i 5 biegu?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz gru 31, 2006 16:56

sprawdz PW :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » ndz gru 31, 2006 17:03

Akurat co do wlaczenie swiatel itp to moze tak sie dziac bo obciazasz jednostke(winny moze byc alternator badz aku na wykonczeniu)...co do wcisniecia sprzegla i takie wrrr wrr to wskazuje na lozysko oporowe


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 510 gości