modul zaplonu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
modul zaplonu
jake napiecie sterowale jest podwane na modul zaplonu z jednosiki sterujacej
na foto sygnal we .pin 10
na foto sygnal we .pin 10
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: modul zaplonu
z tego co widać na schemac to chodzi Ci o czujnik hallax27 pisze:jake napiecie sterowale jest podwane na modul zaplonu z jednosiki sterujacej
na foto sygnal we .pin 10
przy nim musi być +12V
ogólnie Ci opiszę że czujnik czy moduł ma +12V,-12V, i przewód sterujący
możesz więc sobie zmierzyć czy czujnik po włączeniu stacyjki ma: masę i +12V na stykach
a wogóle czym podyktowane jest Twoje pytanie,
czy masz problem z tym modułem, co się dzieje ?
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
wiesz nigdy dokładniej nie zwróciłem uwagi poprostu jak jest napięciex27 pisze:do modlulu dochodzi. + ze stacyjki, masa , i to co nim steruje. nazwijmy to napieciem sterowalnym, i chodzi mi o to , jakie to napiecie jest. rzedu 12v czy cos mijszego.
to uważałem że jest OK, ale dokładnych wartości Ci nie podam
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
ekstra ! mi się przyda ta podpowiedź , ja sprawdzałem na lampke kontrolnąmiś fazi pisze:zasilanie przetwornika hallotronowego to przy włączonym zapłonie styki 8 i 17 sterownika powinno być nie mniej niż 9 V
bez miernika stąd moja niewiedza jaka dokładnie wartość powinna być
jeszcze raz ode mnie THX za info !
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
To co nazywasz napięciem sterowalnym ma kształt fali na wykresie (napięcie i czas) i dochodzi do modułu zapłonu albo bezpośrednio z czujnika halla (monowtryski albo k-jetronik)), albo ze sterownika wtrysku (ke-jetronik). Piki na tej fali czyli max wartości napięcia sa różne oraz mają różny czas trwania w zależności od silnika. Od 3 do 12V.
Analizuje się takie falujące napięcia oscyloskopem, ostatecznie diodą wpieta między przewód sygnałowy i masę (w przypadku fali o napięciu do 12V oczywiście dioda 12 voltowa lub zwykła z opornikiem. Zdradź co kombinujesz ?
Analizuje się takie falujące napięcia oscyloskopem, ostatecznie diodą wpieta między przewód sygnałowy i masę (w przypadku fali o napięciu do 12V oczywiście dioda 12 voltowa lub zwykła z opornikiem. Zdradź co kombinujesz ?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
no no no fajnie że wyjaśniłeś dokładniejPaweł Marek pisze:To co nazywasz napięciem sterowalnym ma kształt fali na wykresie (napięcie i czas) i dochodzi do modułu zapłonu albo bezpośrednio z czujnika halla (monowtryski albo k-jetronik)), albo ze sterownika wtrysku (ke-jetronik). Piki na tej fali czyli max wartości napięcia sa różne oraz mają różny czas trwania w zależności od silnika. Od 3 do 12V.
Analizuje się takie falujące napięcia oscyloskopem, ostatecznie diodą wpieta między przewód sygnałowy i masę (w przypadku fali o napięciu do 12V oczywiście dioda 12 voltowa lub zwykła z opornikiem.
ja dawniej gdy miałem Audice to sprawdzałem to tak
włączałem zapłon i wtedy na zacisku 15 (+) cewki zapłonowej jest napięcie
odpowiadające napięciu akumulatora czyli te 12V
przewód WN (wysokiego napiecia) łączący cewkę zapłonową z aparatem
zapłonowym odłączałem od niego i zwierałem z masą co ważne jak ktoś
to robi to należy używać dobrze izolowanych kleszczy a samego przewodu
nie należy trzymać w ręku !
mając kontrolkę świetlną 4-24 V podłączyć do zacisków cewki 15(+) oraz 1(-)
uruchamiałem rozrusznik na kilka sekund, lampka kontrolna powinna wtedy
migać jak tego nie robi to moduł z hallem oznaczał że jest walnięty,
samego halla też można było wymienić i koszty były duuuużo mniejsze niż całego modułu
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
jasne, ale załóżmy że moduł jest osobno a cewka osobno jak w MK2, i że chcesz sprawdzić czy np walniety jest moduł czy hall, to wtedy ten sam teścik trzeba zrobić na hallu.RobertP pisze:migać jak tego nie robi to moduł z hallem oznaczał że jest walnięty,
[ Dodano: Sob Gru 30, 2006 9:27 pm ]
acha, i ta kontrolka świetlna powinna być z diody, bo zwykła żaróweczka może z powodu zbyt dużego poboru prądu coś uwalić.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
oczywiście faktycznie tak jest ! super temat sprawdzenia chyba wyczerpanyPaweł Marek pisze:jasne, ale załóżmy że moduł jest osobno a cewka osobno jak w MK2, i że chcesz sprawdzić czy np walniety jest moduł czy hall, to wtedy ten sam teścik trzeba zrobić na hallu.RobertP pisze:migać jak tego nie robi to moduł z hallem oznaczał że jest walnięty,
[ Dodano: Sob Gru 30, 2006 9:27 pm ]
acha, i ta kontrolka świetlna powinna być z diody, bo zwykła żaróweczka może z powodu zbyt dużego poboru prądu coś uwalić.
ale nadal nie wiemy co autor robi i co jest powodem jego zapytania ...
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 362 gości