Problem z MFA, wysokie wskazania spalania
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z MFA, wysokie wskazania spalania
Witam Wszystkich, tym razem zwracam sie do was o pomoc, znalezienie przyczyny wskazywania przez MFA wysokiego spalania, czy to w trasie czy tez w miescie ciagle powyzej 10L. co smieszne. na 1. pokazuje mi przykladowo 14L, gdy przelacze na 2 wskazuje 22L cos dziwnego z tym jest. Co jeszcze, widzialem kiedys film, na ktorym gosc krecil swojego mk3. MFA zmienial wskazania raz na 2 sekundy( w zaleznosci czy gazowal czy nie). moj MFA pokazuje raz na uhuhu 30sekund. nie wazne czy jade na luzie czy na 3jce przy 5tys obrotow. Prosze o wasze ewentualne sugestie i pomoc z moim problemem.
jeszcze jedno pytanie, skoro nie mam prawej zaslepki ( w zdezaku od strony pasazera) to czy roznoczesnie nie mam czujnika temperatury zewnetrznej ? on jest montowany tylko w zaslepce?
silnik ABS 1.8 90KM
dziekuje i pozdrawiam
jeszcze jedno pytanie, skoro nie mam prawej zaslepki ( w zdezaku od strony pasazera) to czy roznoczesnie nie mam czujnika temperatury zewnetrznej ? on jest montowany tylko w zaslepce?
silnik ABS 1.8 90KM
dziekuje i pozdrawiam
- JayT
- Gadatliwa bestia
- Posty: 715
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
- Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
- Kontakt:
Re: Problem z MFA, wysokie wskazania spalania
Jesli masz ciężką nogę, to się nie dziw - przy tym silniku tak już jesttcm1 pisze:czy to w trasie czy tez w miescie ciagle powyzej 10L
Tak w skrócie: 1 to przebieg "tymczasowy" - kasuje się sam, jeśli auto postoi bodajże 2 godziny; 2 - sumuje wszystko do momentu ręcznego skasowania. 22 literki to trochę dużo, ale nie jest to niemożliwe, oczywiście przy ostrej jeździe i to na krótkim odcinku Spróbuj skasowac wskazania 1 oraz 2 i przejedź się spokojnie kilka km... ile pokazuje 1 a ile 2?tcm1 pisze: co smieszne. na 1. pokazuje mi przykladowo 14L, gdy przelacze na 2 wskazuje 22L cos dziwnego z tym jest.
U mnie na początku wskazania zmieniają się dość często (wiadomo - rozruch, przyspieszenie), ale przy dłuższej (równej) jeździe w trasie to już bywa nawet raz na kilka minuttcm1 pisze:Co jeszcze, widzialem kiedys film, na ktorym gosc krecil swojego mk3. MFA zmienial wskazania raz na 2 sekundy( w zaleznosci czy gazowal czy nie). moj MFA pokazuje raz na uhuhu 30sekund.
A pokazuje Ci MFA temperaturę? Bo jeśli nie, to czujnik może być uszkodzony albo nieobecny. Fabrycznie rzeczywiście był w prawej zaślepce (ale nie koło kierunkowskazu, tylko na dole zderzaka) - jednak możesz sprawdzić, czy nie "dynda" gdzieś w środku.tcm1 pisze:skoro nie mam prawej zaslepki ( w zdezaku od strony pasazera) to czy roznoczesnie nie mam czujnika temperatury zewnetrznej ?
Jeżeli chcesz sprawdzic ile pali Ci auto i czy sięzgadza ze wskazaniami MFA to zalej bak do pełna pod korek przejedź 100km i zale znowu do pełna, wtedy będziesz wiedział ile pali i czy wynik jest zgodny z MFA.
PS. Mój GTi 2E pali w mieście 13l i cięzko jest zejść niżej, średnio 9l a w trasie 6.5 - 7l i według wskazań MFA wszystko prawie się zgadza (różnica około 0.5l więcej na MFA)
Pozdrawiam
PS. Mój GTi 2E pali w mieście 13l i cięzko jest zejść niżej, średnio 9l a w trasie 6.5 - 7l i według wskazań MFA wszystko prawie się zgadza (różnica około 0.5l więcej na MFA)
Pozdrawiam
Żyj chwilą, nigdy niczego nie żałuj!
[URL=http://www.iv.pl/][IMG]http://www.iv.pl/images/01076717124385177074.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://www.iv.pl/][IMG]http://www.iv.pl/images/01076717124385177074.jpg[/IMG][/URL]
Przeciez to bylo o trybie serwisowym MFA i spalaniu chwilowym.tcm1 pisze:Co jeszcze, widzialem kiedys film, na ktorym gosc krecil swojego mk3. MFA zmienial wskazania raz na 2 sekundy( w zaleznosci czy gazowal czy nie). moj MFA pokazuje raz na uhuhu 30sekund
Wlacz ten tryb, a i u Ciebie tak bedzie.
1. Włącz zapłon.
2. Przyciśnij i trzymaj przycisk od przelaczania funkcji MFA.
3. Wyłącz zapłon.
4. Włącz ponownie zaplon.
5. Zwolnij przycisk MFA.
- Przybek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 563
- Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:36
- Lokalizacja: wloclawek
- Kontakt:
Re: Problem z MFA, wysokie wskazania spalania
kurcza mam ten sam model ale takich opcji to chyba nie mamtcm1 pisze:Witam Wszystkich, tym razem zwracam sie do was o pomoc, znalezienie przyczyny wskazywania przez MFA wysokiego spalania, czy to w trasie czy tez w miescie ciagle powyzej 10L. co smieszne. na 1. pokazuje mi przykladowo 14L, gdy przelacze na 2 wskazuje 22L cos dziwnego z tym jest. Co jeszcze, widzialem kiedys film, na ktorym gosc krecil swojego mk3. MFA zmienial wskazania raz na 2 sekundy( w zaleznosci czy gazowal czy nie). moj MFA pokazuje raz na uhuhu 30sekund. nie wazne czy jade na luzie czy na 3jce przy 5tys obrotow. Prosze o wasze ewentualne sugestie i pomoc z moim problemem.
silnik ABS 1.8 90KM
dziekuje i pozdrawiam
jak to sprawdzic ?
[img]http://www.robtex.com/ipinfo.gif[/img]
posiadam VAG jak cos sloze pomoca
posiadam VAG jak cos sloze pomoca
Czesc chłopaki ja tez mam problem z moim GTI 2l 8v mi np przy jeździe 1-2 tyś okazuje spalanie 17l wogóle buja sie na niskich obrotach i gaśnie ,wymieniłem mu ostatnio swiece ,kable od swiec filtry itp poczym był ogladane swiece bardzo mokre i z tlumika misise leje dotego podpielismy go z kolesiem z serwisu pod kompa i nic nadzwyczajnego niestwierdzono ,co moze być przyczyną?
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
tcm1 pisze:Witam Wszystkich, tym razem zwracam sie do was o pomoc, znalezienie przyczyny wskazywania przez MFA wysokiego spalania, czy to w trasie czy tez w miescie ciagle powyzej 10L. co smieszne. na 1. pokazuje mi przykladowo 14L, gdy przelacze na 2 wskazuje 22L cos dziwnego z tym jest. Co jeszcze, widzialem kiedys film, na ktorym gosc krecil swojego mk3. MFA zmienial wskazania raz na 2 sekundy( w zaleznosci czy gazowal czy nie). moj MFA pokazuje raz na uhuhu 30sekund. nie wazne czy jade na luzie czy na 3jce przy 5tys obrotow. Prosze o wasze ewentualne sugestie i pomoc z moim problemem.
jeszcze jedno pytanie, skoro nie mam prawej zaslepki ( w zdezaku od strony pasazera) to czy roznoczesnie nie mam czujnika temperatury zewnetrznej ? on jest montowany tylko w zaslepce?
sprawdz polacznie licznika z kolektorem ssacym , taki wezyk, moze jest gdzies dziurawy i lapie lewe powietrze i stad te przeklamania itd . Pozdrawiam
[ Dodano: Pią Gru 29, 2006 12:51 am ]
a jak nie z kolektorem to na wezu czy jak to nazwac, laczacym serwo hamulcow z kolektorem ssacym sa krocce do ktorych mozna podpiac wlasnie ten wezyk, nie wiem jak to robili w trojkach ale w dwojeczkach tak było , byc moze ze tu jakos inaczej jest mierzone.
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
temperatury nie mam, w zaslepce czujnika ni ma, za to dynda sie sam kabel, wiec pewnie odczepil sie czujnik, ile moze takowy czujnik kosztowac?JayT pisze:A pokazuje Ci MFA temperaturę? Bo jeśli nie, to czujnik może być uszkodzony albo nieobecny. Fabrycznie rzeczywiście był w prawej zaślepce (ale nie koło kierunkowskazu, tylko na dole zderzaka) - jednak możesz sprawdzić, czy nie "dynda" gdzieś w środku.
dzieki, bede kombinowalinek01 pisze:Przeciez to bylo o trybie serwisowym MFA i spalaniu chwilowym.
Wlacz ten tryb, a i u Ciebie tak bedzie.
1. Włącz zapłon.
2. Przyciśnij i trzymaj przycisk od przelaczania funkcji MFA.
3. Wyłącz zapłon.
4. Włącz ponownie zaplon.
5. Zwolnij przycisk MFA.
- JayT
- Gadatliwa bestia
- Posty: 715
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
- Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
- Kontakt:
Poszukaj na szrotach - tylko precyzuj, że chodzi o czujnik temperatury zewnętrznej, a nie np. temp. oleju Sprawdzałem przed chwilą na Allegro - niestety obecnie nie ma, ale możesz też od czasu do czasu zerkać na aukcje. Przypuszczam, że używany czujnik to koszt kilkunastu-kilkudziesięciu złotych.tcm1 pisze:temperatury nie mam, w zaslepce czujnika ni ma, za to dynda sie sam kabel, wiec pewnie odczepil sie czujnik, ile moze takowy czujnik kosztowac?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 134 gości