Układ chłodzenia-Golf II 1.8 RP

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Andrzej1963
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 17:45
Lokalizacja: Kraków

Układ chłodzenia-Golf II 1.8 RP

Post autor: Andrzej1963 » śr gru 27, 2006 15:29

Cześć wszystkim! Mam pytanko w związku z zamiarem wymiany płynu chłodniczego. Czy do całkowitego opróżnienia płynu z układu w silniku RP wystarczy odpiąć dolny przewód od chłodnicy i cięgno nagrzewnicy ustawić na max (zawór całkowicie otwarty) czy jeszcze gdzieś trzeba coś odkręcić. Zależy mi na faktycznie całkowitym opróżnieniu,a nie tylko części. Z góry dzięki za sugestie. I jeszcze jedno,ile wchodzi płynu do układu (chłodnica,silnik,nagrzewnica).


Andrzej

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr gru 27, 2006 16:31

Musisz ściągnąć przy silniku dolny przewód chłodnicy i koniecznie ten co jest tuż za nim do tyłu, oraz odkręcić korek. Żadnego zaworu grzania ( w sensie zamykania dopływu do nagrzewnicy płynu) nie masz w swoim aucie.
Na koniec dmuchnij porządnie w dziurę po korku to nawet z nagrzewnicy wyleci

[ Dodano: Sro Gru 27, 2006 3:36 pm ]
obejmy 1 na fotce
Obrazek


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Andrzej1963
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 17:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Andrzej1963 » śr gru 27, 2006 20:36

Dzięki za wskazówki,a przy okazji te wszystkie czynności należy wykonywać na ciepłym silniku,na zimnym silniku czy też nie ma to znaczenia odnośnie dokładności spłynięcia płynu.


Andrzej

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » śr gru 27, 2006 20:46

mozna to robić na ciepłym silniku - nawet lepiej bo wtedy termostat jest otwarty i szybciej płyn z cieknie, ale nie zalewaj zimnym płynem ciepłego silnika -- poczekaj aż silnik ostygnie

[ Dodano: 06-12-27, 19:49 ]
Paweł Marek czy to nie czasem moja fotka?? :chytry:


:-k ...

Andrzej1963
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 17:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Andrzej1963 » czw gru 28, 2006 19:32

Dzięki za wskazówki. A tak przy okazji co sądzicie o preparatach firmy Prestone do płukania układu chłodzenia silnika i anty rdza do układu chłodzenia.Pierwszy używa się przy wymianie płynu,natomiast drugi dolewa się do już zalanego układu. Pytam,bo może macie jakieś doświadczenia w tym temacie i doradzicie czy to stosować czy nie zawracać sobie tym głowy. Pozdrawiam.


Andrzej

sp1808
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 16:54
Lokalizacja: kalisz

Post autor: sp1808 » pt gru 29, 2006 11:49

ja użyłem płynu firmy k2 ijest ok. :bigok:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 498 gości