wymiana sprzęgła

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

molsza
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn gru 25, 2006 02:39
Lokalizacja: Warszawa

wymiana sprzęgła

Post autor: molsza » wt gru 26, 2006 21:22

Proszę o kilka słów: ślizga mi się sprzęgło po przejechaniu 60 000 km. Czy należy wymienić samą tarczę, czy też całe sprzęgło? Czy to droga impreza? Dzięki...



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt gru 26, 2006 22:07

molsza pisze:Czy należy wymienić samą tarczę, czy też całe sprzęgło?
Wymienia się to co się zużyło (uszkodziło) - a to się okaże jak sprzęgło zostanie wyjęte.


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
bambi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 17:51
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: bambi » wt gru 26, 2006 22:19

witam koszt calego zestawu (SACHS)to okolo 480 zalezy jakie masz znizki i gdzie i do tego okolo 100 wymina no chyba ze sam to zrobisz + jakies inne :ass:-rele ktore moga sie pojawic jak bedzie wszystko rozebrane



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » wt gru 26, 2006 22:33

bambi pisze: okolo 100 wymina
oj malo malo za wymiane,bedzie wiecej napewno chyba ze po dobrej znajomosci gdzies.



molsza
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn gru 25, 2006 02:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: molsza » wt gru 26, 2006 22:36

Bardzo Ci dziękuję.



Awatar użytkownika
bambi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 17:51
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: bambi » wt gru 26, 2006 22:38

jesli ktos pomogl to wcisnij "pomogl"pozdro



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr gru 27, 2006 01:36

Adamtd, a jak stwierdzisz stan docisku po wyjęciu? na oko? czy ręcznie? Nie da rady sprawdzic jego siły (odchyłki tych "ząbków o tym nie świadczą jednoznacznie), z zasady wymienie sie caly komplet, bo sprzeglo jest projektowane tak zeby nie mialo słabego ogniwa i żeby kazdy element robił mniej wicej jednakowe przebiegi....
Jjesli tarcza pada komus co 60 tys km to bardzo trudno bedzie mu zrobić 120 tys km na jednym docisku, az do nastepnej wymiany tarczy, a zatem prawie na pewno przed koncem tarczy ten docisk padnie , albo cos innego , to czego nie wymienilismy ...nie ma co sie w koszta pokowac, albo liczyc na fart bo 100 zł to biora za wymiane w Warszawie znajomi, a taniej jak 300 ciezko znależć...wiec łatwo policzyc ile sie traci jakby nie wyszlo "po taniośći"
Poza tym jak masz nową tarczę to jednak szkoda żeby ją stary docisk maltretował....moim zdaniem komplet i tylko komplet...



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » śr gru 27, 2006 10:56

sas_gti pisze:a jak stwierdzisz stan docisku po wyjęciu?
Jak się chce to się da, czyli:
- ocena wizualna uszkodzeń - pęknięcia, podtarcia itp,
- siła (cięzar) potrzebna do ugięcia sprężyny w sam. osobowej to jakieś 85 kg (czyli jak zdrowo :grin: wyglądający facet stanie na sprężynie to powinien ją ugiąć.
A owszem najlepiej zmienić komplet, bo bezpieczniej, ale decyzja należy do inwestora.


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 391 gości