Wyrwany przegub :(

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Gwizdek1982
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt gru 23, 2005 23:09
Lokalizacja: Rzeszów

Wyrwany przegub :(

Post autor: Gwizdek1982 » wt gru 26, 2006 15:29

Witam !!
Chciełbym sie dowiedzieć jak w miare szybko wymienić przegub bo niedawno wsumie wczoraj usłyszałem zgrzyt i po przegubie rozleciał sie na kawałki :( głównie mi chodzi o tą dużo śdube na piaście jak ja można by wmiare łatwo odkręcić ale inne pomysły tez mile widziane.
Z góry dziękuje !!!



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » wt gru 26, 2006 15:34

Na tą śrubę to chyba nic innego jak mocny klucz nie trzeba. Ja zawsze używam nasadowy 6-kątny z duuużą przedłużką :grin:



piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » wt gru 26, 2006 16:04

no tu tylko duzy klucz nasadka 30 z tego co pamietam , ja do tej sruby uzywam rury własnej roboty bo jest zakrecona ona zdrowo i dokrecic tez trzeba dobrze, odkrec tylko srube od sworznia i wybij sworzen wtedy nie przestawisz geometrii a przegub to wybiji gumowym młotkiem ,bynajmniej ja tak robiłem pzdr.



Gwizdek1982
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt gru 23, 2005 23:09
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Gwizdek1982 » wt gru 26, 2006 20:00

a podgrzanie śruby nic nieda ?



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » wt gru 26, 2006 20:12

Gwizdek1982 pisze:a podgrzanie śruby nic nieda ?
ale jak sie ja podgrzeje to sie przeciez rozszerzy i mocneij siedziec bedzie.. tak mi sie wydaje. Najlepiej jest tak jak mowili koledzy, dobry klucz i dluga rurka



Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » wt gru 26, 2006 23:26

a podgrzanie śruby nic nieda ?
a co chcesz wytapiać smar z łożyska :D

sprawdzony sposób: nasadka 30 (głęboka i z dobrej firmy) no i porządna przedłużka - ja używam własnej roboty z 1" rury o długości 1.30 m i spawaną na sztywno końcówką - nie ma lepszego sposobu


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Gwizdek1982
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt gru 23, 2005 23:09
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Gwizdek1982 » wt gru 26, 2006 23:41

hmm no cuz bende sie przymierzał z rurą :) wielkie dzieki za pomoc !! aha i jeszcze mam pytanie jak zlikwidowac nadmierne luzy na półosiach ??



Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » śr gru 27, 2006 00:28

Gwizdek1982 pisze:aha i jeszcze mam pytanie jak zlikwidowac nadmierne luzy na półosiach ??
ale co rozumiesz przez "luzy na półosiach"???? wyrobione frezy czy półoś lata na boki ( koło - skrzynia) jeśli to drugie to sprawdź czy zabezpieczenia są na swoim miejscu

acha i jeszcze jedno zanim zabierzesz sie za przeguby zaopatrz sie w smar grafitowy do nich


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » śr gru 27, 2006 02:55

jak bedziesz odkrecal to w tym czasie najlepiej niech druga osoba wejdzie do auta i mocno trzyma na chamulcu



Gwizdek1982
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt gru 23, 2005 23:09
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Gwizdek1982 » śr gru 27, 2006 10:06

luzy mam nie na boki luz jest przy obrocie :( co z tym zrobić ?



Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » śr gru 27, 2006 17:39

luzy mam nie na boki luz jest przy obrocie :( co z tym zrobić ?
no to raczej napewno wina skrzyni - przegug wewnętrzny skręcony jest na 6 śrub a zewnętrzny wchodzi na frezy i jest zabezpieczony metalowym pierścieniem ,


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Gwizdek1982
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt gru 23, 2005 23:09
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Gwizdek1982 » pt gru 29, 2006 10:35

no oki, wymieniłem przeguby oba i luzy znikły tak mi się wydaje :) tak wiec awarja została naprawiona, zostało tylko dojśc dlaczego na zimnym przerywa mi silni :) wydaje mi się ze to pompa i niewiem czy to jest sens ją regenerować :( tak czy inaczej wielkie dzieki wszystkim forumowiczą za zainteresowanie ps. wszystkim życze szczęśliwego nowego roku !!! :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 403 gości