amortyzatory

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
lolek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 20:30
Lokalizacja: KR

amortyzatory

Post autor: lolek » pn gru 25, 2006 21:08

Witam !
Mam zamiar wymienic amortyzatory w moim mkIV . Zuzyte mam tylko przednie a tylne jeszcze sa ok , ale warto zmieniac amortyzatory tlyko na 1 osi czy lepiej od razu na dwoch ?
Mam seryjne sprezyny i nie wiem czy zostac przy seryjncyh amortyzatorach , czy zmienic na jakies kayaby , eibachy , koni .. ? Zasugerujcie co bedzie najlepszym rozwiazaniem , zalezy mi na tym aby byl zachowany akceptowalny poziom komfortu przy pewnym tzrymaniu sie na zakretach .



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » pn gru 25, 2006 22:07

Ogólnie o KAYABACH słyszałem tylko dobre wypowiedzi, wiec posyłam je dalej.
Jeśli na drugiej osi amorki są w dobrym stanie to poco je ruszać?
Zasadą jest że zawsze wymieniamy amortyzatory w komplecie na oś.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt gru 26, 2006 03:26

kiss pisze:Jeśli na drugiej osi amorki są w dobrym stanie to poco je ruszać?
Zasadą jest że zawsze wymieniamy amortyzatory w komplecie na oś.
z zastrzezeniem ze nie zakładamy na jedną oś sportowych amortyzatorów czy tez sprezyn a na drugiej zostajemy przy seryjnym rozwiązaniu....bop wtedy moga sie dziac dziwne rzeczy na dordze z autem...
Jak zmieniac amory tylko na jednej ośi to obowiązkowo na takie o podobnej charakterystyce, to samo ze sprezynami...
Ja polecam bilsteina, zarówno seryjnego b4 jak i sportowego b6, b8..., KONI rowniez, eibach robi sprezyny w rozsadnej cenie....pozdrawiam



acti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn lut 13, 2006 16:46
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: acti » wt gru 26, 2006 12:04

Polecam amortyzatory KYB bardzo dobra jakość za rozsądną cenę :)
Jeśli zależy ci na komforcie jazdy to najlepiej załóż olejowe, lub olejowo-gazowe.
Jeżeli amortyzatory na jednej z osi są jescze dobre, to narazie bym ich nie wymieniał, tylko zajął się tymi bardziej zużytymi. Amortyzatory wymieniamy parami :)



Awatar użytkownika
DamianCU
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 900
Rejestracja: ndz maja 01, 2005 13:13
Lokalizacja: Ośvwięcim, Przeciszóvw

Post autor: DamianCU » wt gru 26, 2006 13:11

Jeśli amory w dobrej cenie to KYB z gazowych a MONROE z olejowych :bajer:
Spokojnie możesz zmienić na razie tylko przód a później jeszcze tył ale najlepiej wszystkie takie same. Zwykłe nie mieszać ze sport :bajer:


Każdy jest Kimś [VW]
Pozdrawiam DamianCU
GTI: viewtopic.php?f=88&t=346397" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
kovens
Lord GTI
Posty: 1279
Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:26
Lokalizacja: Aschaffenburg

Post autor: kovens » czw gru 28, 2006 19:56

a ja w lutym zmieniam tak
amorki Saschs olejowo-gazowe i sprezyny Eibach - 30mm - komfort plus spojrzenia przechodnikow i kierowcow opli, fordow, fiatow, koreancow, i francuzow



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw gru 28, 2006 20:05

kovens pisze:Saschs
zastanów sie nad tą marką jeszcze, mi sie dosc szybko wylały w escorcie RS, koledze w astrze gsi tak samo , a wylania sie po SACHSie nie spodziwałem, ale neisetty stało sie , potem troche sie podowiadywałem i juz podobno nie maja tak dobrej opinii jak kiedys...po porstu drogi coraz gorsze u nas a oni wciaz to samo robia....W podobnej cenie jest bilstein, na ktorym teraz jezdze i nie slyszałem zeby sie komus wylały...pzdr



Awatar użytkownika
kkk13
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 23:17
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: amortyzatory

Post autor: kkk13 » czw gru 28, 2006 20:08

lolek pisze:Witam !
Mam zamiar wymienic amortyzatory w moim mkIV . Zuzyte mam tylko przednie a tylne jeszcze sa ok , ale warto zmieniac amortyzatory tlyko na 1 osi czy lepiej od razu na dwoch ?
Mam seryjne sprezyny i nie wiem czy zostac przy seryjncyh amortyzatorach , czy zmienic na jakies kayaby , eibachy , koni .. ? Zasugerujcie co bedzie najlepszym rozwiazaniem , zalezy mi na tym aby byl zachowany akceptowalny poziom komfortu przy pewnym tzrymaniu sie na zakretach .
Zalezy czego oczekujesz od zawieszenia, ja jezdziłem przez 3 lata na Bilsteinie B6 w Golfie IV, przód na grubej rurze, uważam że na Polske nie ma nic lepszego w tej kategori cenowej oczywiście.., żeby zniszczyć te amorki, trzeba się postarać, a w razie czego odsyłasz do profesjonalnego serwisu który może zrobić z nimi co zechcesz.. (to jest obniżyc, podwyższyć, utwardzić, zmiekczyć..) Jakbys chciał mam takie używki,puknij w razie czego na priv, zostały mi z Golfa IV, są po jednej rewizji w Zerkopolu, w stanie doskonałym..



Awatar użytkownika
kovens
Lord GTI
Posty: 1279
Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:26
Lokalizacja: Aschaffenburg

Post autor: kovens » czw gru 28, 2006 20:30

sas_gti

jak nie sachs to jakie?

czy bilstein ma gazowo-olejowe?



Awatar użytkownika
martines
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: martines » czw gru 28, 2006 20:31

ja mam SACHS cały komplecik wymienione 80 tyś nakrecone juz ponad i nie ma stresu, większy wydatek ale warto...KYB miałem kiedyś to jest shit. Polecam jeszcze zawieszenie firmy NK miałem w mk3 GTI również super



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw gru 28, 2006 21:05

kovens, oczywscie , bilstein b4, no ale widisz sa rozne opinie o SACHSie, o KYBach widze ze tez
O bilsteinie słowa złego nie słyszałem, sam tez mam, wiec polecam

[ Dodano: Czw Gru 28, 2006 20:08 ]
aha zebym nie był posądzony o stronniczosc to powiem ze bilsteinów akurat nie sprzedaje, za to sprzedaje SACHSy których nie poelcam :)
To znaczy to jest tak ze jakby nie bylo bislteina i KYB zaraz potem kupił bym te SACHSy...jednak wole bile, poza tym co firma to inna charakterystyka a mi akurat bile podchodzą....pzdr



Awatar użytkownika
kovens
Lord GTI
Posty: 1279
Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:26
Lokalizacja: Aschaffenburg

Post autor: kovens » czw gru 28, 2006 21:11

sas_gti pisze:bilstein b4
ale to sa tylko gazowe tak? ja szukam gazowo olejowych.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw gru 28, 2006 21:16

kkk13 pisze:Zalezy czego oczekujesz od zawieszenia, ja jezdziłem przez 3 lata na Bilsteinie B6 w Golfie IV, przód na grubej rurze, uważam że na Polske nie ma nic lepszego w tej kategori cenowej oczywiście.., żeby zniszczyć te amorki, trzeba się postarać, a w razie czego odsyłasz do profesjonalnego serwisu który może zrobić z nimi co zechcesz.. (to jest obniżyc, podwyższyć, utwardzić, zmiekczyć..) Jakbys chciał mam takie używki,puknij w razie czego na priv, zostały mi z Golfa IV, są po jednej rewizji w Zerkopolu, w stanie doskonałym..

dokładnie tak jest, b6 jest nie do zaje##nia..wlasnie ja na b6 srednio twardo wystrojonym jezdze i do tego seria spring . Tez uwazam ze nie ma nic lepszego , a przynajmniej na tyle klawo mi sie na tym jezdzi ze nie bede ryzykowal i szukal dalej...
nie da się go pratyczne uszkodzic jeżdząc cywilnym autem (w sensie nie wyczynowo) , a po zużyciu , regeneracja w zerkopolu i śmiga sie dalej...i tak w kółko...
poza tym jest nowe źródło w PL i gosc ciagnie z niemiec bilsteina i ma taniej o około 20-30%...MTSbilstein z allegro jakby co...

[ Dodano: Czw Gru 28, 2006 20:19 ]
kovens pisze:ale to sa tylko gazowe tak? ja szukam gazowo olejowych
hihi nie ma czegos takiego jak gazowe amortyzatory
Sa :
OLEJOWE
oraz
GAZOWO-OLEJOWE (potocznie zwane gazowymi)

Czyli jak ktos mówi ""gazówki"" to ma na myśłi ""gazowo-olejowe""....
:bigok:



adas80
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: czw lis 09, 2006 23:45
Lokalizacja: irlandia
Kontakt:

Post autor: adas80 » ndz gru 31, 2006 12:54

a mozna utwardzic troche zawieszenie przez wymiane samych amorow bez wymiany sprezyn? moj mk4 1,4 jest strasznie miekki ale zawieszenie jest ok.to jest strasznie denerwujace



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Joeaffes i 348 gości