Nierowno pracuje

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Jowisz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob mar 25, 2006 09:06
Lokalizacja: Gdańsk

Nierowno pracuje

Post autor: Jowisz » pn gru 25, 2006 13:48

Pisałem już w tym temacie forum http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=77987 ale po moim ostatnim poscie nie dostalem juz zadnej odpowiedzi wiec pisze ponownie

Mam problem z silnikiem nierówno chodzi, nie wiem jakie są tego przyczyny,

Chodził nie równo od zeszłej soboty i objawy cały czas sie pogarszały, we wtorek silnik zaczął chodzic jakby na 3 garach, w serwisie wymienili mi nastawnik przepustnicy i silnik znowu zaczął chodzic tak że ało się jeździc ale nadal chodził nierówno,
później byłem podłączyc go do kompa ale powiedzieli mi że mam rozwalone złącze OBD pojechałem więc do tego serwisu gdzie wymieniali mi nastawnik i mówi że silnik dalej nie równo chodzi, mechanior kombinował coś przy zapłonie i w mońcu silnik znowu zaczął chdozic jakby na 3 gary i stwierdził że nastawnik który kupiłem jest rozwalony i tyle z jego strony, sytuacja zrobiła się nie zbyt miła na koniec zresetował mi kompa odłaczajac aku i silnik zaczą chodzic tak jak przed tem (tyle że teraz gaśnie na jałowym) i powidzdział że jak zacznie wariowac to mam odłączyc aku, że to mi na chwile pomoże

I teraz moje pytania:

Czy ten nastawnik musi byc walnięty czy może komp go jakoś blokuje jak cos mu nie pasuje i daltego po resecie da sie jeździc ??

Czy przyczyna takich nierónych obrotów na jałowym, szarpania może byc w zapchanym ktalizatorze ?? bo zanim zazcął tak chodzic to wymieniałem tą siatkę między rurą kolektorową a katalizatorem bo był przedmuch, może teraz jak nie ma przedmuchu i spaliny idą bezpośrednio do kata to on tego nie wytrzymuje ??

Prosze o pomoc, nachodzą mnie już myśłi żeby go sprzedac za jakies 3-4 tys i miec spokój
Ostatnio zmieniony śr paź 31, 2007 11:17 przez Jowisz, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Golf propably the best car in the World !!!

Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » pn gru 25, 2006 15:33

witam!
miałem ten sam problem
najpierw zacząłem od wymiany czujnika temperatury
pomogło na 2 miesiące a potem znowu
więc wymieniłem świece i dobrze jest
z moim kompem też nikt nie może się połączyć
ja też miałem dosyć swojego mk3 i chciałem go sprzedać
ale powiedziałem sobie że muszę znaleść przyczynę
więc sie nie poddawaj i zacznij od wymiany mniej kosztownych drobiazgów
ja też mam 1,8 tylko że 90 koni i w gazie
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn gru 25, 2006 15:43 przez Szosownik, łącznie zmieniany 1 raz.



pushkin77
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 22:01
Lokalizacja: (PL) KGR
Kontakt:

Post autor: pushkin77 » pn gru 25, 2006 15:41

na początek musisz zając się swoim uszkodzonym złaczem diagnostycznym.... a pozniej prawdopodobnie trzeba bedzie zrobić adaptację przepustnicy....



Awatar użytkownika
tygrysek88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob gru 23, 2006 23:30
Lokalizacja: okolica Bydgoszczy

Post autor: tygrysek88 » pn gru 25, 2006 19:54

Znam taki problem ale z Meganki 1,6... Tam był kopniety silniczek krokowy. Mój ojciec ma golfa 3 1,4 i gdy dzieje sie cos nie tak z silnikiem to reset kompa poprzez odłączenie ako zawsze pomagało. Była to wina instalacji gazowej oprzez którą komputer pobierał błędne dane


"Za szybcy by żyć, zbyt młodzi by umrzeć"
lAdy iN ReD<<< moja jecia:)

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » pn gru 25, 2006 20:20

taaa tylko trzeba jeszcze wiedziec w jakim modelu pomaga odłączenie kompa a w jakim nie. Musisz zawalczyć z OBD-to podstawa i wtedy trzeba go zdiagnozowac kompem. Jeśli wkaże na przepustnice to trzeba wymienić. Ale najpierw trzeba ustawić zapłon lampom i kompem+przegrać soft i zrobić adaptacje. To jest taK. Prawdopodobnie przepustnice masz dobrą tylko w kompie zapisują Ci się wyuczone błędy. Po odpieciu aku komputer "chce się uczyć od nowa" ale przeszkadzają mu zapisane błędy i wraca do poprzednich ustawień. Sama wymiana przepustnicy nigdy nie pomaga. Odpięcie aku to fikcja w tym modelu. Trzeba przegrać soft=zrobić adaptacje i sądzę ze wszystko będzie oki. Tylko zajmij się OBD bo bez tego ani rusz. Kiedy już usuniesz usterke daj znać bo jestem prawie pewny że to Ci pomoze.



Awatar użytkownika
Jowisz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob mar 25, 2006 09:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Jowisz » pt gru 29, 2006 14:17

Witam, usterka usunięta, okazało się że kabelek od snody lambdy był urwany (ja do wczoraj nie wiedziałem co to jest ta snonda i gdzie się znajudjue, no cóż za niewiedzę się płaci) mechanik zrobił to w 10 min i wziął ode mnie 30 zł, powiedział, żebym przez noc odłączył aku i że to powinno pomóc jeśli chodzi o błędy w kompie, bo napewno jakieś błędy są a jeśli nie pomoże to wted przyjechac do nich do elektronika

Historia nadawałby się do programu Usterka, wydałem w jednym serwisie 110 zł za sprawdzenie i wymiane nastawnika przepustnicy + 350 zł za sam nowy nastawnik, tyle że stary najprawdopodobniej działał, i wszystko to było nie potrzebne, baran mechanik sondy nie sprawdzał a teraz się dowiedziałem, że to podstawa jak coś się dzieje w silnikach z wtryskiem, nie wiem jak to teraz załatwic, chciałbym kase odzyskac
A w drugim serwisie wydałem 65 zł za podłączenie do kompa, mimo że moje łącze nie diałało, świec i kabli już nie licze bo to i tak nałeżało wymienic


VW Golf propably the best car in the World !!!

eelizaa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn paź 29, 2007 21:51
Lokalizacja: Białystok

Post autor: eelizaa » pn paź 29, 2007 22:11

Witam, mam MK3 1.8 kat 92r, ja swojego wymarzonego golfa kupilam 2 tyg temu, za bardzo sie nie znam na samochodach a gosc ktory mi go sprzedawal mowil ze trzeba tylko obroty silnika wyregulowac, dzis sasiad mnie poinformowal (zyczliwie) ze jeden cylinder nie dziala, a tak jak sobie czytam opis to czuje ze mam ten sam problem. A i mam jeszcze drugi problem, dziwnym trafem po wymianie paska rozrzadu i przedziwnych filtrow i olei nie dziala mi podgrzewanie foteli hmmm sadze ze nie ma to powiazania z wymianami ale moze ktos jest w stanie mi poradzic co moglo sie stac. Chcialabym aby moj samochod byl w 100% sprawny :-)

nie dodalam jednej rzeczy, moj silnik tak pracuje jak jest zimny, nie gasnie i i nie szarpie
Ostatnio zmieniony wt paź 30, 2007 08:26 przez eelizaa, łącznie zmieniany 1 raz.


marzenia się spełniają tylko czasem są zepsute :-P

karol27
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: wt paź 09, 2007 19:35
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: karol27 » śr paź 31, 2007 10:53

eelizaa, Witaj.Spróbuj od wymiany czujnika temperatury cieczy.Tanie części są na Hurtowej .wymień na pewno pomoże a co do podgrzewania to gdzieś kostka nie łączy .jest jesień wilgoć styki śniedzieją .



eelizaa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn paź 29, 2007 21:51
Lokalizacja: Białystok

Post autor: eelizaa » śr paź 31, 2007 20:44

karol27, w "polamel"-u?? kurde wlasnie wrocilam od znajomego mechanika sprawdzil mi cisnienie na cylindrach i kazal wymienic swiece jakis tam palec i kopulke...hmmm powiedzial ze nic niepokojacego nie ma ale sama juz nie wiem :-( kurde chyba za mocno chcialam ten samochod :-(


marzenia się spełniają tylko czasem są zepsute :-P

karol27
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: wt paź 09, 2007 19:35
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: karol27 » sob lis 03, 2007 10:41

eelizaa, Wątpię że ma to z tym jakikolwiek związek.Ja stawiam na czujniki.Nie słuchaj mechaniorów oni się mało znają.A na twoim aucie się uczą się wymienią to dalej nie tak to wymieniają następną rzecz itd(metoda prób i błędów)




Na nowy silnik już tylko możemy popatrzeć :crazy:



eelizaa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn paź 29, 2007 21:51
Lokalizacja: Białystok

Post autor: eelizaa » sob lis 03, 2007 11:38

karol27, hehehe no domyslam sie tylko jak sie wyjmuje ten cylinder ze swiecy to silnik pracuje bez zmian (nie wiem czy dosc obrazkowo sie wypowiedzialam :-P ) tak jakby rzeczywiscie nie widzial zmiany...hmm nie wiem czy to czujnik a jak wspomnialam cos o sondzie lamdzie (tutaj poczytalam o niej) to mnie wysmieli :-D tak to jest jak baba pojedzie do mechanika :-D


marzenia się spełniają tylko czasem są zepsute :-P

karol27
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: wt paź 09, 2007 19:35
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: karol27 » sob lis 03, 2007 15:03

eelizaa, Najlepiej sprawdzać w nocy po odpaleniu zimnego silnika widać co świeci.Był ktos z tobą jak go kupowałaś ??
Gdzie byłaś w warsztacie ??



Na nowy silnik już tylko możemy popatrzeć :crazy:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 235 gości