Alarm od oleju i sygnał dzwiękowy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

goni
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: czw sie 03, 2006 22:32
Lokalizacja: Świerklaniec

Post autor: goni » ndz gru 24, 2006 03:01

witam
a u mnie wystapil nastepujacy przypadek: jak mialem licznik oryginalny z mkIII nic nigdy nie piszczalo i nie mrugalo,jak zmienilem na licznik z mkIV to po ok np 30Km czasami pipa,przepawznie jest to na zakretach.mysle wiec ze tu jest winny licznik;oleju mi nie bierze ani grama,wymienialem olej jakies 3 miesiace temu.tylko ze kupilem dupiaty filtr chyba filtron :/ sprobuje wymoienic filtr oleju moze przestanie :]



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » ndz gru 24, 2006 12:33

Pinhead pisze:I co w tym dziwnego że jak odłączysz lub zmasujesz czujnik to przestaje wyć ? Czego to dowodzi
:panna:

nie rozumiesz ze jest to sposob na sprawdzenie czujnika. Mam dwa czujniki. Jeden w glowicy drugi na filtrze oleju, jezeli po zmasowaniu tego z glowicy nie przestaje wyc, a po zmasowaniu tego na filtrze przestaje wyc, to ide do sklepu kupuje nowy czujnik. Koszt to 11 zl. po wyminie niec nie pika i nie swieci. Jezeli dalej pika to w takim razie wymiana oleju i tak dalej..... mysle ze 11 zl to mniej niz za wymiane oleju i filtra i sprawdzanie cisnienia. Jak kto woli



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » ndz gru 24, 2006 13:22

Jeśli masz dźwięk i miganie lampki oleju to zawsze sygnał daje czujnik wysokiego ciśnienia więc nie ma sensu nawet tak sprawdzać. To że winne mogą być czujniki też pisałem ale dziwne jest Twoje podejście wręcz twierdzące że lampka ciśnienia oleju na pewno miga z każdego powodu tylko nie z tego do którego owa lampka służy.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » ndz gru 24, 2006 14:55

Pinhead pisze:dziwne jest Twoje podejście wręcz twierdzące że lampka ciśnienia oleju na pewno miga z każdego powodu tylko nie z tego do którego owa lampka służy.
Pinhead, szukasz dziury w całym.



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » ndz gru 24, 2006 15:10

Chłopie wypisujesz takie bzdury
Odlacz od niego kabelek i dotknij go do bloku slinika, jak przestanie swiecic i piszczec to masz czujnik do wymiany.
a potem udajesz że ktoś się Ciebie czepia. Skąd wiesz ze czujnik jest do wymiany ? A może działa dobrze a silnik nie ma ciśnienia oleju ? Od razu zakładasz za pewnik wszystko tylko nie to co owa kontrolka wskazuje.


=-Pinhead-=

kluuzi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 06:35
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: kluuzi » ndz gru 24, 2006 15:24

witam, mialem podobny problem, jak olej rozgrzal sie ponad 104* to zaczelo pikac.
Wymienilem czujniki i nic,
Kupilem jeszcze ceramizer - ot tak by zapobiec suchym startom i ochronic silnik- o ile to prawda.
I o dziwo - pomoglo.
Teraz jak olej rozgrzeje sie ponad 116*C to przez chwile zaczyna piczec i przestaje.
Wiec, jesli chcesz przesunac mozliwą wymiane pompy oleju - w najgorszym przypadku, to zalej ceramizerem ja zaplacilem 50zl za to.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » ndz gru 24, 2006 16:04

Strasznie drazliwy jakis jestes


Po prostu pisze zeby sprawdzil czujnik aby go WYELIMINOWAC!!!!!!!

Jak komus nie pasuje wydac 10 zl na czujnik to moze sobie podmienic od kogos innego. Przestanie piszczec to fajnie, jesli nie to bedzie szukac dalej...

Pozdrawiam i zycze wesolych swiat



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » ndz gru 24, 2006 16:09

Sprawdzić OK ale stwierdzenie że jest on uszkodzony (do wymiany) to przesada. Drażliwy może troche jestem ;) ale lubie nazywać sprawy po imieniu. Wesołych Świąt i dobrego ciśnienia oleju życze :partyman:


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » ndz gru 24, 2006 22:16

a może zakończyć temat?? piszecie tak jakby kontrolka miała sygnalizować uszkodzony czujnik...wiadomo że czujnik może się uszkodzić ale w końcu ta kontrolka ma trochę inne zastosowanie...może jak się zapala żebrak to nie warto od razu jechać na stację benzynową i wydawać siano na wachę tylko dorwać się do czujnika w baku i sprawdzić czy czasami nie jest walnięty...

WESOŁYCH ŚWIĄT ŻYCZĘ WSZYSTKIM FORUMOWICZOM



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » ndz gru 24, 2006 22:28

Qto, Dokładnie :bigok: Najlepsza metoda to wydłubać ją z licznika bo przecież problemem jest dioda a nie to co ona wskazuje ;)


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
waldek1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn mar 13, 2006 18:48
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: waldek1981 » pn gru 25, 2006 11:17

miałem identczny problem i powymienialem pompe oleju i czujniki i dalej to sie dzialo i wtedy dowiedzialem sie ze nalezy wymenic filtr oleju1JESLI MASZ FILTRONA TO TAK SIE BEDZIE DZIIALO BO ON MA ZA DUZĄ PRZEPUSTOWOSĆ JAK SIE ROZGRZEJE I TRACI CISNIENIE! aj twoim miejscu bym zaczął od sprawdzenia filtra jaiej firmy mamsz! polecam Mana lub knechta! jesli filtrona to wywal go i załuz mana ! pozniej sprawdz cisnienie oleju na rozgrzanym silniku !jesli jest niskie to pompa ci siadla ale stawiałbym na winne filtra oleju!MOze przydala by sie tez wymiana oleju??!?!? Na licznik bym niestawial bo tez u siebie kombinowaęłm z innym i bylo to samo!potem sprawdz czujniki !moze ktorys jest walnięty!!ale mysle ze to wina oleju starego i filtra oleju!!!!!!!!!!!! DAJ ZNAC CZY POMOGLO!!!PODEJRZEWAM ZE POMOZE!!!!!!!!!!



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pn gru 25, 2006 13:25

Pinhead, :pub:
w ogóle po co nam jakiekolwiek kontrolki i czujniki...
waldek1981 pisze:MASZ FILTRONA TO TAK SIE BEDZIE DZIIALO BO ON MA ZA DUZĄ PRZEPUSTOWOSĆ JAK SIE ROZGRZEJE I TRACI CISNIENIE
to jakaś reguła? ja jeżdzę na filtronach i wszystko jest ok...
waldek1981 pisze:sprawdz cisnienie oleju na rozgrzanym silniku !jesli jest niskie to pompa ci siadla
nie tylko filtr i pompa są odpowiedzialne za ciśnienie oleju...
waldek1981 pisze:MOze przydala by sie tez wymiana oleju??!?!?
przeczytaj dokładnie pierwszy post...
waldek1981 pisze:potem sprawdz czujniki !moze ktorys jest walnięty!!
jak tylko zrobi się cieplej to wykręcam z auta wszystkie czujniki bo przeraża mnie to co tutaj się pisze...



Awatar użytkownika
waldek1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn mar 13, 2006 18:48
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: waldek1981 » wt gru 26, 2006 14:07

Qto! nie irytuj się tak moim postem! mialem dokladnie podobny problem! i napisałem co mi pomogło ! nieszkodzi mu wymienic filtr na inny, to niejest duzy wydatek!!! Po pierwsze powinien sprawdzic cisnienie oleju na cieplym silniku!!! pozdrawiam wszystkich :bigok:



Cygan i Mena
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: sob paź 28, 2006 14:59
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Cygan i Mena » śr gru 27, 2006 00:59

hej możecie się nie kłócić? klucha a tobie radze zobaczyć wszystko po kolei co inni pisali



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 247 gości