palą się kontrolki mimo wyjętego kluczyka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pawelek1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: czw gru 29, 2005 22:31
Lokalizacja: JózeVWów

palą się kontrolki mimo wyjętego kluczyka

Post autor: pawelek1987 » sob gru 23, 2006 14:55

witam wszystkich !
gdy wyjmę kluczyk ze stacyjki to kontrolki palą się jest zasilanie na układzie zapłonowym ale nie działa elektryka w środku samochodu ! co jest dziwne działa klakson bez kluczyka wcześniej działał tylko na przekręconym kluczyku ! nie można zgasić samochodu kluczykiem ! :hmm: po wyjęciu kluczyka silnik dalej pracuje ! bezpieczniki i przekaźniki OK ! jak wyjmę kostkę ze stacyjki to kontrolki palą się nadal ! nie wiem już co robić !! pomocy !

ps. Wesołych Świąt !



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » sob gru 23, 2006 14:59

Mogla pasc kostka stacyjki i robi takie cuda.
Albo masz gdzies przbicie na kablach moze gdzies woda zaszlo, moze cos robiles ostanio z elktryka...


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

pawelek1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: czw gru 29, 2005 22:31
Lokalizacja: JózeVWów

Post autor: pawelek1987 » sob gru 23, 2006 15:14

ostatnio wymieniałem regulator napięcia w alternatorze ale on chyba nie ma nic do tego ... ładowanie się poprawiło z 13.5 na 14.1 V

[ Dodano: Sob Gru 23, 2006 14:15 ]
marcin999 pisze:Mogla pasc kostka stacyjki i robi takie cuda.
to chyba nie to bo jak ją rozepne to dalej palą się kontrolki !



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob gru 23, 2006 15:22

pawelek1987 pisze:jak wyjmę kostkę ze stacyjki to kontrolki palą się nadal
prawdopodobnie skleiły się styki w głównym przekaźniku od lini X. Wyciąg go i zobacz czy jest przepływ między jego najgrubszymi stykami. To będzie 4-ty od lewej w drugim rzędzie od dołu w autach po sierpniu 89, lub 2-i w pierwzym rzędzie w starszych.
Jeśli jest ok to skontroluj czy po wyjęciu tego przekaźnika kontrolki gasną. W ten sposób dojdziesz czy jest jakieś zwarcie na kablach wzbudzających przekaźnik czy na jego wyjściu.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

pawelek1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: czw gru 29, 2005 22:31
Lokalizacja: JózeVWów

Post autor: pawelek1987 » sob gru 23, 2006 15:27

Paweł Marek pisze:Wyciąg go i zobacz czy jest przepływ między jego najgrubszymi stykami.
rozumiem , że mam sprawdzić czy jest opór miernikiem ?

[ Dodano: Sob Gru 23, 2006 14:44 ]
Paweł Marek pisze:Wyciąg go i zobacz czy jest przepływ między jego najgrubszymi stykami.
nie ma oporu więc nie ma przepływu

Paweł Marek pisze:skontroluj czy po wyjęciu tego przekaźnika kontrolki gasną
nie gasną !



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob gru 23, 2006 16:01

pawelek1987 pisze:czy jest opór miernikiem
po prostu nie ma być przepływu prądu na wyjętym przekaźniku między tymi stykami.
Ale skoro nie gasną po wujęciu to możesz sobie darować.
Musi być zwarcie gdzieś do lni x (czyli kablami idącymi od tego przekaźnika i zasilającymi wiele urządzeń jak światła, wtrysk itd). Gdzie to niemam pojęcia
pawelek1987 pisze:nie ma oporu więc nie ma przepływu
to tu się nie zgodzę, albo brak oporu albo brak przepływu :)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

pawelek1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: czw gru 29, 2005 22:31
Lokalizacja: JózeVWów

Post autor: pawelek1987 » sob gru 23, 2006 16:04

nie ma oporu na przekaźniku - więc jest niedobry ..... ??

[ Dodano: Sob Gru 23, 2006 15:05 ]
czyli szukać jakieś wady na przewodach ? .....



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob gru 23, 2006 16:05

Jeśli chodzi o te kable które uległy zwarciu to linia x jest zwykle wkablach czarnych, a stały plus z aku w czerwonych . Może ktoś coś źle podpiął, ale co nie wiem. T tak jakby np kabel od cewki podpiąć do plusa aku (złodziejska metoda odpalania :)
Ostatnio zmieniony sob gru 23, 2006 16:08 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

pawelek1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: czw gru 29, 2005 22:31
Lokalizacja: JózeVWów

Post autor: pawelek1987 » sob gru 23, 2006 16:07

raczej nikt źle nie podpiął bo nie było ruszane ....

[ Dodano: Sob Gru 23, 2006 15:08 ]
Paweł Marek pisze:to linia x jest zwykle wkablach czarnych, a stały plus z aku w czarnych.
chyba jakiś błąd w tym zdaniu ....



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob gru 23, 2006 16:09

pawelek1987 pisze:chyba jakiś błąd w tym zdaniu ....
o tak tak sorki, poprawiłem

[ Dodano: Sob Gru 23, 2006 3:10 pm ]
Przekaźnik ma nie puszczać prądu jak nie jest zasilana jego cewka, czyli po jego wyjęciu opór pomiędzy grubymi stykami ma być nieskończony.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

pawelek1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: czw gru 29, 2005 22:31
Lokalizacja: JózeVWów

Post autor: pawelek1987 » sob gru 23, 2006 16:17

czyli co powinienem teraz zrobić proszę o radę dokładnie .....



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob gru 23, 2006 16:24

Jeśli na pewnoi jest jak napisałeś, tzn po wyjęciu przekaźnika tego co należy kontrolki dalej sie palą, i tak samo po wyjęciu wtyku od stacyjki, to trzeba szukać zwarcia, nikt nie zgadnie gdzie. Może być zwarcie pomiędzy kablami co napisałem, albo wenątrz jakiegoś urządzenia, licho wie, trzeba się bawić miernikiem, odłączać rózne wtyczki na próbę, nie wiem czy sam dasz radę.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

pawelek1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: czw gru 29, 2005 22:31
Lokalizacja: JózeVWów

Post autor: pawelek1987 » sob gru 23, 2006 16:29

Paweł Marek pisze:nie wiem czy sam dasz radę.
tez nie jestem tego pewien... odlaczalem wszystkie bezpieczniki i przekazniki i dalej sie pala kontrolki wiec poprostu nie wiem co robic ps. punkcik juz przyznałem...



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob gru 23, 2006 16:36

pawelek1987, wygląda to tak jakby coś zwarło się w kostce.Jeśli dasz radę, to odłącz ją, powinno wszystko zgasnąć (zwarte styki od zapłonu)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 139 gości