1.6 Akumulator rozładowany do zera

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

minior5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt cze 02, 2006 08:52
Lokalizacja: Lublin

1.6 Akumulator rozładowany do zera

Post autor: minior5 » pn gru 18, 2006 11:22

Witam!!!
Od razu zaznaczam, że przejrzałem dokładnie forum i oczytałem się już kilkunastoma tematami dotyczącymi rozładowanego akumulatora, ale mam pewne pytanie... Ale do rzeczy:
po trzech dniach postoju w garażu zdechł całkowicie akumulator, zero napięcia. Akumulator ma 2,5 roku, nie było problemów, kilka miesięcy temu sprawdzałem ładowanie, było OK. Pasek na alternatorze nowy, naciąg w porządku, nie ślizga się. Alternator od jakiegoś czasu szumi dość głośno (szczotki i łożyska raczej dawno wymienione). przez te 3 dni włączony był tylko alarm w samochodzie... nie sprawdzałem jeszcze dzisiaj ładowania, nie miałem czasu zmienić też akumulatora na inny. po podłączeniu akumulatora do prostownika wskazówka ładowania wskazuje 1A (zwykle było 4-5)???
I NAJWAŻNIEJSZE: od kilku dni zauważyłem, że na wolnych obrotach przygasają "pulsacyjnie" światła, radio i cały elektryczny osprzęt...

Co mogło rozładować akumulator??? Jakieś zwarcie, regulator napięcia, padł aku??? poradzcie, bo chciałbym dzisiaj wieczorem położyć się pod bolida i coś zrobić, a póki co błądzę w domysłach



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn gru 18, 2006 12:05

minior5, zmierz pobór prądu przy wyłączonych odbiornikach, i przy załączonym alarmie. Kolejna sprawa to odcinki jakie przejeżdżasz.Jeśli krótkie to alternator może nie zdążyć doładować akumulatora.Koniecznie sprawdź ładowanie.



minior5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt cze 02, 2006 08:52
Lokalizacja: Lublin

Post autor: minior5 » pn gru 18, 2006 12:10

Pobór sprawdzę wieczorem... Przejeżdzam dwa razy dziennie po 30 km (trasa), więc z doładowaniem nie powinno być problemu... A co z tymi "pulsująco" przygasającymi światłami???



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn gru 18, 2006 12:40

minior5 pisze:A co z tymi "pulsująco" przygasającymi światłami???
jeśli światła pulsują występują spadki napięć. Pomiar napięcia ładowania powinien to wykazać.(miernikiem elektronicznym może być trudno, wskazówkowy by się przydał).
A powód- moiże wolne obroty nieco spadły?



minior5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt cze 02, 2006 08:52
Lokalizacja: Lublin

Post autor: minior5 » pn gru 18, 2006 13:09

A czy poniższa informacja ma jakieś znaczenie, może jest zwarcie na płytkach akumulatora????
po podłączeniu akumulatora do prostownika wskazówka ładowania wskazuje 1A (zwykle było 4-5)???

"Pulsujące" światła są niestety też na średnich obrotach, dopiero jak wyskoczę za miasto na trasę, to ustępuje.... myślałem o regulatorze napięcia, że może to coś z nim, ale czy regulator mógłby rozładować akumulator???



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » pn gru 18, 2006 17:04

Z tymi pulsującymi światłami to albo regulator albo za bardzo wyczerpany akumulator.

Włącz między ujemny biegun akumulatora i klemę amperomierz i sprawdź jaki masz pobór prądu przy wyłączonym zapłonie.



Awatar użytkownika
Christopherek
Forum Killer
Forum Killer
Posty: 812
Rejestracja: czw gru 01, 2005 18:27
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi a4 b6 cabrio
Silnik: Bfb
Kontakt:

Post autor: Christopherek » pn gru 18, 2006 18:06

a może miałeś coś jakiś czas temu spawane migomatem i akku nie był odłączony przy tej czynności??


Są-Vw Passat b6 variant 2.0 cbbb i Audi a4 b6 cabrio 1.8t bfb
Były-Vw golf mk3 1.8 aam, Vw golf mk4 1.9 arl, Vw golf mk3 2.0 ady, Vw polo 6n 1.6 ajv,Vw golf mk3 1.8 adz cabrio,Audi a4 b5 avant 1.9 avg, VwNew Beetle 1.8Tawv, Vw New Beetle 1.8T awu,Vw Passat b5fl variant 1.9avf

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn gru 18, 2006 18:12

jesli swiatla mrugaja to wina regulatora napiecie na 99%(kilkakrotnie to przerabialem w kilku autach i zawsze byl winny regulator)ten 1 % moze to wina aku,naladuj aku do maksa jedz do polmozbytu tam ci sprawdza specjalnym miernikiem pod obciarzeniem bo tylko tak go sprawdzisz,bedziesz wiedzial czy aku nie padlo,a ze ma tylko 2 lata to nie oznacza ze niemogl pasc



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 311 gości