Czujnik wstrzasowy airbag???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Mortek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw lis 23, 2006 15:37
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Czujnik wstrzasowy airbag???

Post autor: Mortek » pt gru 15, 2006 16:51

Witam serdecznie
Na wstepnie chcialbym przeprosic jesli byl juz poruszany taki temat, ale wyszukiwarka nie dziala. Sprawa ma sie tak ze w moim golfie po wjechaniu w jakas wieksza dziure slychac na senunde moze dwie taki odglos jakby jakiegos silniczka, takie charakterystyczne bzyczenie. Slyszalem ze moze to byc jakis czujnik(reduktor) wstrzasowy, aby poduszki nie wystzrelily przy byle nierownosci, czy jest to prawda??, poniewaz przyznam sie szczerze ze pierwsze slysze o czyms takim, ale to moze dlatego ze pierwszy raz mam do czynienia z taka iloscia elektroniki w aucie. Z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam.
Marcin



Awatar użytkownika
ksionc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
Kontakt:

Post autor: ksionc » pt gru 15, 2006 19:32

a masz boczne poduszki w siedzeniach czy mowa o przednich. prawde mówiąc nie spotkałem sie z czyms takim. z którego roku jest twoje auto?


Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn

Mortek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw lis 23, 2006 15:37
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Mortek » pt gru 15, 2006 19:49

Mam tylko poduchy z przodu a autko z 1998 roku sprowadzone z Włoch. A wracajac do tematu to ja tez niewiem czy w ogole cos takiego jest, ale fakt jest taki ze jak wjade w jakas wieksza dziure to slysze jakies brzeczenie, zdarzylo mi sie to dopiero dwa razy za kilka miesiecy, ale boje sie zeby nie okazalo sie ze cos jest poluzowane lub ze gdzies niema styku i ze w najmniej oczekiwanym momencie cos przestani emi dzialac. Gdyby nie te nasze dziurawe drogi pewnie nie bylo by tematu:(

[ Dodano: 15 Gru 2006 23:47 ]
Mam takie jeszcze jedno pytanko a nie chce zaczynac kolejnego watku, dzis jak stalem jakies 5 -10minut na postoju z wlaczonym silnikiem i swietlami w pewnej chwili zgaslo mi podswietlenie zegarow i konsolo srodkowej, probowalem przelaczac swiatla na postojowe wtedy sie zegary zapalaly, gdy zalaczalem mijania zegary gasly. Wylaczylem silnik, pogasilem wszsytko, odpalilem spowrotem i znowu to samo, juz mialem jechac bez podswietlenia zegarow ale nacisnalem "stopa" i sie zaswiecily, dojechalem do garazu juz bez zadnych problemow, teraz niewiem czy to kolejny jakis bajer VW czy cos sie sypie??? Jakby ktos mogl mi udzielic odpowiedzi bylbym wdzieczny. Przepraszam za tak chaotyczne wypowiedzi, ale tak jakos wszsytko w biegu a ten moj Golfik ciagle mnie zadziwia:)
Pozdrawiam
Marcin



Awatar użytkownika
ksionc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
Kontakt:

Post autor: ksionc » ndz gru 17, 2006 13:29

no to niezła choinka z tym oświetleniem :wink: co do brzeczenia to pojecia nie mam :sad: a z tym oswietleniem to na razie nie martw się za bardzo. jeżeli sytuacja się powtórzy to trzeba będzie zacząć dumać. czasem są różne takie wariacje elektroniki w mk4. aha, sprawdź czy masz światła stop`u ok?


Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz gru 17, 2006 13:49

Witam.
Mortek pisze:Slyszalem ze moze to byc jakis czujnik(reduktor) wstrzasowy, aby poduszki nie wystzrelily przy byle nierownosci, czy jest to prawda??
To mało prawdopodobne. Głównym czynnikiem decydującym o otwarciu poduszek czołowych jest włąśnie czujnik bezwladnościowy. Montowany jest w odpowiedni sposb (jest na nim strzałka) do kierunku jazdy. Jest tak wykalibrowany, aby reagował na wartości opóńnień odpowwiednie dla uderzaenia samochodem w przeszkodę (dlatego poduszki się nie włączą jak ładujesz z 20 kmh w przód malucha, a aktywują się, kdy uderzysz z 13 kmh kołem w 35 cm krawężnik- samochód zatrzyma się natychmiast bo opóźnienie jest duże.
Po 1 nijak to się ma do wjechania w dziurę (czujnik bezwładności nie reaguje w tym kierunku). Ponadto poduszki się zaczynają otwierać po około 20 ms od przekroczenia wartości granicznych, więc niemożliwe aby przez sekundę trwała jakaś "redukcja" czy coś w tym rodzaju.
Trzeba szukać innego powodu bzyczenia.
Może to silniczki od climatronica? A zbieżność z wjechaniem w dziurę ejst przypadkowa (u nas pełno dziur ;) )
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Maćko1979
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn gru 19, 2005 21:06
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: Maćko1979 » pn gru 18, 2006 16:09

Nie wiem czy może być to pomocne ale u mnie tez jest cos takiego ale dzieje sie gdy jade dosc szybko po nierównosciach i probuje zahamowac. Wydaje mi sie ze ten dzwiek ma raczej cos wspolnego z abs-em niz poduszkami.


Diagnoza autek z rodziny VW (również Ford GALAXY) i gniazdem OBD (na razie tylko) również z CAN!!!!! Warszawa i okolice. Po informacje zapraszam na PW.

Golfika już nie ma została POLÓWECZKA.

Mortek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw lis 23, 2006 15:37
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Mortek » pn gru 18, 2006 17:04

Dziekuje PAnowie za odpowiedzi ale tak, mam zwykla klime manualna i i nie wykluczam ze to moze byc cos z ABS-em, poprostu pytalem sie znajomego na stacji kontroli pojazdow, ale tez nie byl pewny. Ciezko mi okreslic skad dochodzi ten dziek, poniewaz to jest moment, ale bardzo prawdopodobne ze to moze byc tez z ABS-u, tylko w sumie co moglo by to byc?:)
Pozdrawiam
Marcin



Awatar użytkownika
Maćko1979
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn gru 19, 2005 21:06
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: Maćko1979 » pn gru 18, 2006 17:12

Tez sie od pewnego czasu zastanawiam a juz po Twoim poscie stwierdzam ze nie tylko mnie (jak zwykle) problem ten dotyczy. Ja to odczuwam w momencie delikatnego naciskania na hamulec (dosłownie musniecie) i jak kolo w jakis dolek wpadnie.... Wyglądalo by ze probuje sie zablokowac ale predkosc jest tak mala i tak krótkotrrwale blokowanie ze komputerek to lapie a do nas jako ludzi dochodzi tylko ten dziwny dzwiek, a odpuszczenie cisnienia nie idzie na pedał tylko niweluje sie gdzies w ukladzie...


Diagnoza autek z rodziny VW (również Ford GALAXY) i gniazdem OBD (na razie tylko) również z CAN!!!!! Warszawa i okolice. Po informacje zapraszam na PW.

Golfika już nie ma została POLÓWECZKA.

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pn gru 18, 2006 19:18

m_maryszczak pisze:momencie delikatnego naciskania na hamulec (dosłownie musniecie) i jak kolo w jakis dolek wpadnie....
TAK TO JEST TO.
Trzeba był od arzu napisać o tym, że przyhamowwujesz ;) Blokuje się koło, czujnik wykrywa poślizg i pompa ABS zaczyna przerywać ciśneinei.
Pozdrawiam.



Mortek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw lis 23, 2006 15:37
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Mortek » pn gru 18, 2006 19:42

To sie chyba conieco wyjasnilo, miejmy nadzieje ze to tylko to i ze jest to normalne zjawisko, ale wolalem sie upewnic poniewaz pierwszy raz mam do czynienia z taka iloscia elektroniki w aucie. Wielkie dzieki dla wszsytkich za wypowiedzi i pomoc.
Pozdrawiam serdecznie
Marcin



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 297 gości