podświetlana popielniczka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

przemo251
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn gru 11, 2006 13:11
Lokalizacja: Wrocław/Kluczbork/Częstochowa
Kontakt:

podświetlana popielniczka

Post autor: przemo251 » pt gru 15, 2006 13:22

mam małe pytanko.Czy można podświetlić zapalniczke z tyłu,podciągjąc kable od zapalniczki?potrzebne będą jakieś oporniki i bezpieczniki czy poprostu podłączasz i już? :panna:

[ Dodano: 15 Gru 2006 12:31 ]
namotałem...sorrry chodzi mi podświetlenie tylniej popielniczki w vento, podłączając ją do zapalniczki :panna:



Awatar użytkownika
Jerzas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: wt gru 05, 2006 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jerzas » pt gru 15, 2006 13:33

Popielniczkę czy zapalniczkę?

Popielniczki nie podłączaj do zapalniczki, bo podswietlenie bedzie działać non-stop.
Podłącz sie równolegle do jakiejś zarówki z pulpitu, która zapala sie po włączeniu swiateł.
Ale najpierw sprawdz czy nie masz juz tam instalacji, a np zarówka tylko jest przepalona, albo jej nie ma ale jest wtyczka do podłączenia.



Awatar użytkownika
jawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: pt paź 27, 2006 14:54
Lokalizacja: WZU****

Post autor: jawel » pt gru 15, 2006 13:37

przemo251 pisze:będą jakieś oporniki

To zależy czym chcesz podświetlić? Jeśli żaróweczką to ni potrzeba opornika (oczywiście jeśli jest na 12V) Jeśli diodą LED musisz dać opornik o ile dobrze pamiętam około 600 om.

[ Dodano: 15 Gru 2006 12:39 ]
Jerzas pisze:najpierw sprawdz czy nie masz juz tam instalacji


one loVWe

Awatar użytkownika
Jerzas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: wt gru 05, 2006 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jerzas » pt gru 15, 2006 13:44

jawel pisze:o ile dobrze pamiętam około 600 om
Wszędzie na forum piszą ludzie, że do diody opornik 560 ohm, ale może być więcej, wtedy dioda bedzie słabiej świecić. Na pewno nie mniej niż te 560 ohm.



Awatar użytkownika
Hajmuś
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 21:10
Lokalizacja: Białośliwie
Kontakt:

Post autor: Hajmuś » ndz gru 17, 2006 00:13

Kolego, te zaleznosci rezystorow wynikaja z prostego wzorku, z ktorego kazdy moze sobie obliczyc, mianowicie R=U/I gdzie R to jest rezystorek, U napiecie a I prad jaki ma plynac przez diode. Zakladajac ze napiecie na diodzie bedzie rowne okolo 2V (zalezy jeszcze od rodzaju diody, jej koloru) a dioda swieci juz dobrze od okolo 10mA do 15-20mA mozesz sobie obliczyc ze dla 1 diody( mozesz dac ich wiecej ale rezystor dajesz innej wartosci) rezystor bedzie rowny(przyjmij sobie prad 15mA, wystarczajacy :bajer: ) to R=12V-10V/15mA czyli R=okolo 660 ohmow, najblizszy w katalogu proponuje 670. Mysle ze wyczerpalem ten temat do konca :bigok: Jesli natomiast interesuje Cie jakies inne rozwiazanie napisz jak chcesz miec, chetnie pomoge w ogarnieciu sprawy :bajer:



Awatar użytkownika
Cultstyle
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pt lip 07, 2006 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Cultstyle » ndz gru 17, 2006 00:21

Jerzas pisze:Popielniczki nie podłączaj do zapalniczki, bo podswietlenie bedzie działać non-stop.
Podłącz sie równolegle do jakiejś zarówki z pulpitu, która zapala sie po włączeniu swiateł.
Może chodziło o pociągnięcie prądu od podświetlania zapalniczki ona zapala się po włączeniu świateł i było by ok, a prąd w grzaniu zapalniczki jest cały czas, ale u mnie w mk3 jest instalacja do podświetlania popielniczki tyle że żarówka spalona może, i tak jest w twoim przypadku.
Czy ktoś wie jaką żarówkę kupić do podświetlania popioły bo tą spaloną wziąłem na wzór ale zgubiłem :D


Był: Golf III, Oldschool'owa Corsa A przedlift i przez chwile Golf II na wąskim
Obecnie: Grand Espace
SPRZEDAM: SCHOWEK POD AIRBAG I HELLA SILVER MAGIC

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz gru 17, 2006 00:41

Hajmuś pisze:to R=12V-10V/15mA czyli R=okolo 660 ohmow, najblizszy w katalogu proponuje 670. Mysle ze wyczerpalem ten temat do konca
Niezupełnie... 12V to ma akumulator, a regulator napięcia pdaje 13,7- 14,2V. Dlatego w instalacji może być więcej niż 12V.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Cultstyle
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pt lip 07, 2006 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Cultstyle » ndz gru 17, 2006 01:08

Grzesiekk1982 pisze:
Hajmuś pisze:to R=12V-10V/15mA czyli R=okolo 660 ohmow, najblizszy w katalogu proponuje 670. Mysle ze wyczerpalem ten temat do konca
Niezupełnie... 12V to ma akumulator, a regulator napięcia pdaje 13,7- 14,2V. Dlatego w instalacji może być więcej niż 12V.
Pozdrawiam.
W instalacji w kabinie powinno być w okolicach 12V bo od tego jest stabilizator napięcia, czyli wszystkie lampki, radio fabryczne, przełączniki itp. idą przez stabilizator, a sprawny regulator napięcia daje na akumulator 13,7 - 14,5V tzw. prąd ładowania (a niesprawny potrafi nawet 16V dlatego nie warto podłączać radia bezpośrednio pod akumulator)


Był: Golf III, Oldschool'owa Corsa A przedlift i przez chwile Golf II na wąskim
Obecnie: Grand Espace
SPRZEDAM: SCHOWEK POD AIRBAG I HELLA SILVER MAGIC

Awatar użytkownika
Hajmuś
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 21:10
Lokalizacja: Białośliwie
Kontakt:

Post autor: Hajmuś » ndz gru 17, 2006 12:12

Wlasnie otoz to :bajer: od takich rzeczy jest wlasnie stabilizator napiecia, wiec wszelkie obliczenia, biorac napiecie z kabiny robimy dla U=12V. Nic dodac nic ujac :bajer:



marecki_vitor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: czw sty 25, 2007 18:33
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: marecki_vitor » wt maja 22, 2007 18:06

mysle ze w vento jest juz instalacja pociągnieta ?? jesli sie myle to mnie poprawcie bo w mk3 jest juz pociągnieta tylko zeby mi swiecila musialem wymienic diode . Ja osobiscie wpakowalem leda juz na 12V przystosowanego kupilem :) . Pozdrawiam Marecki_vitor



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt maja 22, 2007 18:25

Mam Vento i nic niestety nie jest podciągnięte. Najlepiej od oświetlenia zapalniczki podciągnąć kableki.
Pawel-b28 pisze:stabilizator napięcia,
jest w liczniku i nie ma nic wspólnego z oświetleniem pokręteł i włączników i samego licznika, czyli wszystkich podświetleń podpiętych pod regulator natężenia przy włączniku świateł.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
daniel2505
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 18:39
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: daniel2505 » śr maja 23, 2007 07:57

Kombinujecie. Wystarczy dać diode na 12V i problem z opornikiem znika, może cena trochę wyższa ale problemów mniej. Ja tak podświetliłem przednią popielniczkę i jest lalka. Wszystko gra.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=123919/]Mój zielony VARIANT[/url]

marecki_vitor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: czw sty 25, 2007 18:33
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: marecki_vitor » śr paź 03, 2007 15:55

No to masz problem z tym światełkiem . jeśli masz chęci to pociągnij napięcie z oświetlenia np: nawiewów , nie trzeba super wielkiego napięcia i prądu wiem powinny najzwyklejsze kabelki wystarczyć . Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 255 gości