[MK III] Silnik jest zbyt słaby

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » sob gru 16, 2006 23:29

Z tym czujnikiem też coś może być, ale wtedy raczej dużo pali. U mnie też jak silnik zimny to lepiej ciągnie ale na forum czytałem że dużo ludzi tak ma.

Tak jak pisze ppoll27 sprawdź do jakich obrotów sie kręci silnik. Sprawdź go też na postoju bo może Ci poprostu pompa paliwa nie daje ciśnienia.

EDIT:

Te świece co podałeś będą dobre, w mk3 1,6 75KM montuje się właśnie NGK BUR6ET.



_chris_
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: sob lis 25, 2006 00:04
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: _chris_ » sob gru 16, 2006 23:38

Kreci sie do czerwonych na postoju i na biegach z tym ze jak jade to jednak chwile potrwa zeby go do czerwonych skrecic ale jednak spoko. jednak na postoju jak chodzi na wolnych i dam mu szybko gazu na chwile to tak jakby go przymulilo i podorsnie do niecalych 2000. ale jak nei spadna obroty do wolnych tylko beda kolo 1000 i mu dam gazu to sie lepiej wkreca na obroty.



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » sob gru 16, 2006 23:53

Czujnik temperatury zmienia opór ze zmianą temperatury - na zimno zazwyczaja ma opór ok 2-3 kOhm, a po zagrzaniu silnika ok 300 Ohm - mierzysz go omomierzem na złączce czujnika.

Katalog świec NGK http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319& ... uendkerzen
:bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » sob gru 16, 2006 23:54

Hehe, jeśli wykręcisz go na 3 biegu do czerwonego pola to już masz ponad 100km/h na budziku, nie mówiąc o 4 i 5 biegu. Widze że tu teraz bardziej chodzi Ci o tą dziure w obrotach jak o moc. To że sie dławi jak ostro depniesz to moze być wina przyspieszacza zapłonu który znajduje sie w aparacie zapłonowym. Jest wiele możliwości. Może VAG coś powie.



_chris_
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: sob lis 25, 2006 00:04
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: _chris_ » ndz gru 17, 2006 00:03

no ok masz racje ze go wykrece:) i fakt jest na czerwonym to jzu ponad 100 ale wiesz ile to trwa :panna: sie trzeeeebaaaaa napocic. grubo ponad 20 sekund mu schodzi do 100. jeszce to sprawdze w poniedzialek bo nie liczylem ale cos kolo tego naprawde dluuuuuugo. no a mowisz 4 i 5. jak juz wrzucisz 4 to juz ni ebardzo chce przyspieszac. ja go nie mam nawet gdzie rozpedzic do 100 bo tyle mu schodzi ze zawsze mi si edroga dobra konczy:0 a uwierz mi nei jest ona krótka;)



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » ndz gru 17, 2006 00:34

No tak czytam to wszystko i zastanawiam się czy czujnik halla nie robi Ci tego. Spotkałem się z sytuacją że VAG nie wywala błedu halla mimo tego że pracuje on nieprawidłowo. Może warto byłoby sprawdzić ten czujnik-najlepiej oscyloskopem lub po prostu podmienic aparacik. Objawy o ktorych piszesz wskazują na pare spraw. Tak na chłopski rozum to zauważ-ciśnienie na cylindrach daje nam mozliwość wykluczenia najgorszego. Jeśli mimo dobrego ciśnienia masz czarne świece auto moze miec złą mieszanke paliwowo powietrzną spowodowaną sondą, czujnikiem temp. lub za słabą iskre. Zła mieszanka-zła emulacja sondy (znajomka z laptopem do auta wtyka OBD i obserwować zachowanie sondy) złe dane z czujnika temp. Zbyt słaba iskra - cewka, ewentualnie świece-osobiście polecam świece BERU Ultra X-to są dopiero świeczki...a no i w silniku ABU nie ma przyspieszacza zapłonu w aparacie :)Oczywiscie podstawą moze okazać się mierzenie ciśnienia pompy paliwa.Trzeba takze sprawdzić wszelkie wężyki podcisnienia i regulator ciśnienia paliwa. pozdrawiama ps i jesli mam się czepiać :) to zapłonu nie ustawia się na samą lampe- mam nadzieje ze chociaż na 6 stopni go ustawiłeś. Zapłon ustawia sie bolkując kompa testerem diagnostycznym...



_chris_
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: sob lis 25, 2006 00:04
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: _chris_ » ndz gru 17, 2006 00:57

hhhmmmm. zaplon byl juz ustawiony tak jak powinien u mechanika zmienialem najpierw i pojechalem na szlifa i sie okazalo ze jest gorzej. glosno chodzil. no to ten wzial lapme wrocil zaplon do tego miejsca co byl "fabrycznie" i popatrzyl do ksiazki i mowi ze jest ok:)

drugie co to jest silnik AEA.

co sie przed chwila dowiedzialem ze auto mialo wymieniana uszczelke pod glowica zaraz po przyjezdzie do Polski i z tego co wiem to zaraz po wymianie nawet nie zmienili plynu chlodniczego bo byl czarny (olej w nim byl).

swiece juz kupilem NGK do tego golfa.

w poniedzialek zlicze dokladnie ile mu trzeba do setki bo az sam jestem ciekaw:)

postaram sie w tygodniu skołowac ziomka z kablem i zobaczyc co tam wyjdzie i od razu sie sprawdzi lambde.

rowniez w tym tygodniu o ile bede mial czas to przy wymianie swiec od razu sprawdze cisnienie na garach. wow mam nadzieje ze bedzie ok:)

narazie dzieki wszystkim i jak beda jakies newsy to dalej bede prosil o pomoc:)



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » ndz gru 17, 2006 01:07

aaa wiec masz AEA! Sprawdź pompe paliwa, ustawienie rozrządu-czy jest na punktach i REGULATOR CIŚNIENIA PALIWA NA LISTWIE WTRYSKOWEJ. Wiesz ja nie moge powiedziec nic na twego mechanika bo go nie znam ale przecietnie wiem że ich poziom wiedzy konczy się na Polonezie. Ciężko to zdiagnozowac nie widząc tego ale zapłon powienien być ustawiony przy pomocy komputera przy odpowiedniej wartości obrotowej. Najpierw trzeba wprowadzić komputer auta w tryb ustawienia zaplonu (przybokowac go) i przy odpowiedniej wartości obrotowej podanej w AUTO DATA ustawiać zapłon. Sama lampa...to można se poświecić.



_chris_
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: sob lis 25, 2006 00:04
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: _chris_ » ndz gru 17, 2006 13:22

Aha to dzieki:)

bede szukal warsztatu zeby mieli podpiecie do kompa i nie krzyczeli sobie ch*** wie ile bo u mnie chca kolo 100 za samo podpiecie;/
dzieki:)

[ Dodano: 19 Gru 2006 15:24 ]
No dzisiaj sprawdzilem ile mu trzeba do setki. Wyrabia sie w okolo 20 sekund +-2. Tylko co dziwnego zauwazylem, to to ze jak jade na 2 i dam mu 3 to ma troche ponad 3 tys obrotow to prawie wogole nie reaguje na gaz. tak jakby go w tym momencie przymulilo i nic. silnik jakos tak dziwnie wtedy pracuje nie przyspiesza, nie zwalnia i dopiero po chwili jak dodawalem gazu i ujmowalem to dopiero dostal kopa:)

Jutro bede mial swiece wiec zobacze co bedzie i jeszcze sie postaram przed swietami filt paliwa wymienic

[ Dodano: 26 Gru 2006 12:55 ]
Hmmm. ja wiedzialem ze z tym autem jest cos nie tak ale nie wiedzialem ze ono jest takie dziwne:P:P mianowicie polepszylo sie. SAMO. lepiej sie jedzie ma wieksza amortyzacje na biegach. pod gore czy cos na 4 wychdozi bez problemow:) nie wiem co mu sie stalo nic nie zrobilem. nawet nei zdazylem mu swiec wymienic:P ale zosal jeden problem. jak ruszam z miejsca. jak mu dam troche za malo gazu, to nie idzie nim ruszyc. najpierw go tak zmuli ze sie prawie zatrszyma obroty mu spadna prawie do zera i za sekunde ma kopa ze rusza szybko. nie wiem co to jest;-/

[ Dodano: 27 Gru 2006 15:12 ]
No i wymienilem dzisiaj swiece. no troszke lepiej jest. Ale wymienilem i pojechalem na szlifa :P no i co sie okazalo jak chcialem spalic gume. rzecz dziwna. mianowicie. stanalem w miejscu. podkrecilem go do okolo 5000 i puscilem sprzeglo i..... :panna: ruszyl tak jakbym mu puszczal to sprzeglo powoli. zero pisku, zero szarpniecia po prostu sam ruszyl plynnie. zatrzymalem sie jeszcze raz i to samo. no i juz cos zamieszał i popiszczał chwile:) wiec moim zdaniem cos chyba wskazuje na sprzegielko;/ no ale dziwne jest to dla mnie z trego powodu ze nie ma zadnych oznak na spalone albo juz dojechane sprzeglo. nie slizga nigdy sie obroty nie podnosza no nic. i teraz to ja juz zgupialem;-(

[ Dodano: 27 Gru 2006 16:30 ]
dzisiaj bede mial kabel do kompa. powiedzcie mi jakim progiem mam go zdiagnozowac i co tam w tym programie mam wyczytac bo nawet sam nie wiem czym i co sprawdzic

[ Dodano: 02 Sty 2007 23:56 ]
Ja nie wiem co sie dzieje ale autko sie SAMO naprawiło. przyspiesza extra jak trzeba spalil gume pali:) pod gore juz nie trzeba tak mieszac biegami. jedyne co zostalo to ze jak sie mu da za malo gazu z miejsca to go dusi ale to juz pikus z tym co bylo wczesniej:)

TEMAT ZAMKNIETY. Dzieki wszystkim za pomoc i uwagi:)

pozdro



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 326 gości