Golf III 1.8 75KM - czy da się na 90KM?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pecado
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn maja 22, 2006 07:38
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Golf III 1.8 75KM - czy da się na 90KM?

Post autor: pecado » śr gru 13, 2006 20:41

Witam,
Posiadam Golfa III 1.8 niestety jest to wersja 70 konna. Przejechalem sie ostatnio Golfikiem też 1,8, ale z silnikiem 90km i zdołowałem, różnica jest ogromna:(
Pytanko teraz do Was - specjalistów, czy ja mogę ze swojego "mułka" wyciagnąć te 20KM więcej ? Coś kolega mi tłumaczył, że mogę wymienić głowcę i powinno się udać. Niestety więcej szczegółów nie podał.
Proszę o radę, bo mam auto z silnikiem niby 1.8, ale tak naprawdę to 1.6 :(

Pozdrawiam grupowiczów.
Pecado



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » śr gru 13, 2006 21:21

Glowica moze zostac, wystarczy ze wymienisz walek rozrzadu i komputer na taki od silnika 90km ABS



pushkin77
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 22:01
Lokalizacja: (PL) KGR
Kontakt:

Post autor: pushkin77 » śr gru 13, 2006 21:29

olozwirski, albo sie kolega nie zna albo nie czytał wielu wielu postów na ten temat..... więc a propo to po primo trzeba by jeszcze przedewszystkim wymienic tłoki a po secundo postow na ten temat bylo dzisiatki !



simeone04
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 03, 2006 11:16
Lokalizacja: Polanowice
Kontakt:

Post autor: simeone04 » śr gru 13, 2006 23:54

Co Ty Pecado chcesz od silnika AAM 1.8 75KM? Ja uważam, że jest to jeden z bardziej udanych silników VW. Może dlatego, że sam go mam :jezor: . Może faktycznie zostaje niekiedy pod światłami, ale na pewno porównywanie go z silnikiem 1.6 to już profanacja. Powinieneś się przejechać Golfem 1.6 i przeprosić AAM. A tak poważnie, to moim zdaniem nie ma co się bawić w przróbki, tylko jak już wymienić całą jednostkę. Fakt, że drożej Cię to wyniesie, ale będziesz miał pewność, że poszczególne elementy są do siebie spasowane i przystosowane do większej mocy. Pozdro



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » czw gru 14, 2006 01:17

pushkin77 pisze:olozwirski, albo sie kolega nie zna albo nie czytał wielu wielu postów na ten temat..... więc a propo to po primo trzeba by jeszcze przedewszystkim wymienic tłoki a po secundo postow na ten temat bylo dzisiatki !
Dobra dobra, cos zlego napisalem? A tercjo czy jak to sie tam nazywa splanuj glowice i nie bedziesz musial wymieniac tlokow :grin:



Awatar użytkownika
mtworus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: sob lis 04, 2006 21:21
Lokalizacja: Ośvwięcim
Kontakt:

Post autor: mtworus » pt gru 15, 2006 13:46

A wiecie może czy głowica z MK3 ABS podejdzie do wielopunkutu PF MK2 GTI ????? Czy kolektory znaczy przekręcę i bez problemów będzie chodzić?
Kupiłem wóz z walniętym silnikiem taniutko....
Czy przy awarii panewki w PFie (obróciło ją na korbowodzie drugiego cylindra) mogło skrzywic zawór. Po obejrzeniu głowicy nie było nic widać że coś nie wporządku. Wrzuciłem głowicę z tego PFa na dół silnika od ABS (który kupiłem z głowicą - jednopunkt 93 rok) i po złożeniu oraz ustawieniu rozrządu właśnie na drugim cylindrze coś blokuje ...:(
I teraz się zastanawiam --bo mam tą głowicę z ABSa na jednopunkcie i może coś wykorzystam... Może zawory są jednakowe...i te kolektory podejdą... w poniedziałek to dopiero sprawdzę bo nie mam tej głowicy dziś w garażu--

ale mina...:(


było kilka MK2 ... nawet GTI
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach

[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pt gru 15, 2006 14:45

simeone04 pisze:Co Ty Pecado chcesz od silnika AAM 1.8 75KM? Ja uważam, że jest to jeden z bardziej udanych silników VW. Może dlatego, że sam go mam :jezor:
Setki postów już o tym silniku było i wnioski zawsze były takie same. Duża pojemność, śmiesznie mała moc, spalanie niemal identyczne jak w wersji 90KM. Jak ktoś chwali wszystko to co jego to lepiej niech nic nie pisze, nic takie posty do dyskusji nie wnoszą. Porównanie z 1.6 jak najbardziej trafne. Spalanie mniejsze, OC tańsze a jeździ tak samo jak AAM. Do 1.6 100KM to nawet nie ma co porównywać, nie ta klasa.


=-Pinhead-=

Krystek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: sob mar 12, 2005 17:29
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Krystek » pt gru 15, 2006 21:56

ludzie ten silnik jest najtrwalszy ze wszystkich występujących w MK3 poprosztu tego się nie da zajeździć i nie poruwnójcie go z silnikiem 1,6 który ma niższy moment obrotowy ja sam wymieniłem w nim wałek i kompuetr i różnica jest zauważalna



simeone04
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 03, 2006 11:16
Lokalizacja: Polanowice
Kontakt:

Post autor: simeone04 » pt gru 15, 2006 22:43

Pinhead, Ty masz swoje zdanie na temat tego silnika i go pewnie nie zmienisz. Ja natomiast uważam, tak jak mój przedmówca i tak jak już przedtem pisałem, że jest to jeden z bardziej udanych silników VW. Jeżdżę Golfem z tym silnikiem, bez modyfikacji, jedynie ze strumienicą i filtrem stożkowym i wszystkie ABSy zostawiam w tyle. Być może seryjny AAM jest dużo słabszy od ABS, ale widziałem auta z tym silnikiem mające grubo ponad 500tys przebiegu, w świetnym stanie. Nie spotkałem się natomiast z podobnym przebiegiem u Golfa 90 konnego.
Również nie sądzę, żeby któryś ABS potrafił spalić na trasie mniej niż 6 litrów, tak jak niejednokrotnie udaje się to mojemu Golfowi.



Awatar użytkownika
cegla66
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: śr lis 08, 2006 11:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: cegla66 » pt gru 15, 2006 22:53

najlepiej wymienic silnik.widzialem na allegro nawet po 500 bez osprzetu.ale ja by wsadzal 2.0 bo sam mam abs i na gazie jest kiepsciutko.dzis na autostradzie prawie wziela mnie kia rio kombi ale 210 z morawicy odpuscila.a jezdzilem 2.0 gt kolegi to prawie kropke zrobilem.


Zbieram na Passata B5 TDI.Kiedy zbiore nie wiadomo.Zainteresowanych sponsoringiem zapraszam na priv xD
OBNIŻENIU ZAWIECHA MÓWIE STANOWCZE NIE!

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » sob gru 16, 2006 15:00

simeone04 pisze:że jest to jeden z bardziej udanych silników VW.
Jak by miał 60KM i palił tyle samo co ABS to był by jeszcze bardziej udany ? Jeśli Ty byś go miał w swoim VW to zapewne tak.
Jeżdżę Golfem z tym silnikiem, bez modyfikacji, jedynie ze strumienicą i filtrem stożkowym i wszystkie ABSy zostawiam w tyle.
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
może seryjny AAM jest dużo słabszy od ABS,
Samo włożenie strumieniczki i stożka to jednak nadal jest seryjne AAM.
ale widziałem auta z tym silnikiem mające grubo ponad 500tys przebiegu, w świetnym stanie. Nie spotkałem się natomiast z podobnym przebiegiem u Golfa 90 konnego.
Nie wiesz czy ktoś robił wcześniej remont ani nawet w jakim stanie jest silnik więc co z tego że widziałeś. Tak samo ja moge powiedzieć że widziałem ABS'y co mają 1 milion przejechane... gdzieś tam widziałem ;-)
Również nie sądzę, żeby któryś ABS potrafił spalić na trasie mniej niż 6 litrów, tak jak niejednokrotnie udaje się to mojemu Golfowi.
No to pali jak Tdi :) Polecam lekture http://66.249.93.104/translate_c?hl=de& ... uage_tools


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Christopherek
Forum Killer
Forum Killer
Posty: 812
Rejestracja: czw gru 01, 2005 18:27
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi a4 b6 cabrio
Silnik: Bfb
Kontakt:

Post autor: Christopherek » sob gru 16, 2006 15:39

oj tam panowie szkoda się spierać,każdy swoją rację ma i tyle.Postów na ten temat było że hoho więc wystarczy sięgnąć do szukajki i poszukać a nie być takim leniwym.


Są-Vw Passat b6 variant 2.0 cbbb i Audi a4 b6 cabrio 1.8t bfb
Były-Vw golf mk3 1.8 aam, Vw golf mk4 1.9 arl, Vw golf mk3 2.0 ady, Vw polo 6n 1.6 ajv,Vw golf mk3 1.8 adz cabrio,Audi a4 b5 avant 1.9 avg, VwNew Beetle 1.8Tawv, Vw New Beetle 1.8T awu,Vw Passat b5fl variant 1.9avf

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob gru 16, 2006 16:24

no napewno są inne ustawienia sterownika i chyba jest inny skok tłoka, wałek może być taki sam nie wiem na 100%.
moment obrotowy jest tylko większy o 5 Nm
przyśpieszenie do 100 km/h - 2 sek. różnicy



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 333 gości