[MK3]Kolejność podłączenia przewodów wysokiego napięcia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

simeone04
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 03, 2006 11:16
Lokalizacja: Polanowice
Kontakt:

[MK3]Kolejność podłączenia przewodów wysokiego napięcia

Post autor: simeone04 » wt gru 12, 2006 18:39

Jaka może być przyczyna nieodpalania auta po zmianie przewodów wysokiego napięcia na nowe. Podpiąłem je w kolejności 1-3-4-2, ale nie wiem czy to dobrze, bo nie zanotowałem sobie przed odłączeniem. Czy ktoś wie, jaka jest prawidłowa kolejność? Jeśli dobrze podłączyłem, to dlaczego nie odpala? Wymieniłem przewody razem z kopułką, ale bez palca. Są dni deszczowe, więc podczas wymiany mogła się dostać woda - czy to mogło zaszkodzić. Proszę o pomoc



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt gru 12, 2006 19:23

kolejność ok, tylko czy od dobrego miejsca zacząłeś liczyć, Jeśli masz aparat pionowo to 1 jest w kierunku - powiedzmy najbardziej w tył auta i lekko w stronę kierowcy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Darcyn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 721
Rejestracja: czw cze 22, 2006 17:57
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Darcyn » wt gru 12, 2006 19:27

i znowu to samo... ja podpiąłem od konca i co? zle??



simeone04
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 03, 2006 11:16
Lokalizacja: Polanowice
Kontakt:

Post autor: simeone04 » wt gru 12, 2006 21:08

Skoro mówisz, że pierwszy jest bliżej kierowcy, to liczysz cylindry od lewej (czyli poprawnie). Ja przez pomyłkę liczyłem od prawej i zacząłem podpinać od gniazda najbliżej chłodnicy. Mimo to (co można uznać za ciekawostkę), podpięcie jest poprawne. Nadal jednak jest problem z odpaleniem, a od czasu do czasu jeszcze wystrzeli z rury, jakby miał zapłon przestawiony, a ja przecież nic przy zapłonie nie przestawiałem. Trochę ciekawe. Może jak go zostawiłem na noc bez kopułki, to się rosa zebrała na paluchu i zaśniedziała styki. Jutro w dzień jeszcze podłubię i w razie potrzeby wymienię paluch.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt gru 12, 2006 21:24

na obudowie aparatu masz wybita kreske, to jest 1 cylinder, krecisz w prawo z kolejnoscia 1342 i od strony pasazera swieca nr1. sprawdz czy nie masz aparatu valeo lub magneti a kopolki z systemu bosch, jak wymieniales i kopolke...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

simeone04
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 03, 2006 11:16
Lokalizacja: Polanowice
Kontakt:

Post autor: simeone04 » wt gru 12, 2006 21:48

Kopułkę wymieniłem na identyczną jaka była wcześniej, więc problem nie tkwi w samej kopułce. Co do kolejności to nie znalazłem żadnego oznaczenia, ale tą kwestię już wyjaśniliśmy i to też jest w porządku.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt gru 12, 2006 22:44

simeone04 pisze:Kopułkę wymieniłem na identyczną jaka była wcześniej, więc problem nie tkwi w samej kopułce. Co do kolejności to nie znalazłem żadnego oznaczenia, ale tą k westię już wyjaśniliśmy i to też jest w porządku.
niekoniecznie Kolego musisz mieć w porządku bo wystarczy jak ktoś przed Tobą zdejmował aparat i przekręcił palec np o 180 stopni bo jest to do zrobienia jak chcesz być pewny to wyjmij korek na górze skrzyni biegów ustaw koło zamachowe na znak do ustawiania zapłonu i zobacz czy zawory pierwszego cylindra ( pierwszy od paska ) są zamknięte , wtedy to co pokaże palec to będzie zapłon pierwszego cylindra , bo czasem ktoś przestawi zębatke napędzająca palec od wałka pośredniego i wtedy pierwszy cylinder na kopułce będzie gdzie indziej



simeone04
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 03, 2006 11:16
Lokalizacja: Polanowice
Kontakt:

Post autor: simeone04 » wt gru 12, 2006 22:55

Słuszna uwaga. Sam ostatnio bawiłem się aparatem i chociaż uważałem, żeby nic nie pozmieniać, mogłem przez przypadek zmienić ustawienie palca. sprawdze to jutro, bo sam jestem ciekaw.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt gru 12, 2006 22:56

i jak znajdziesz pierwszy cylinder to wtedy zakładasz kable zgodnie z ruchem wskazówek zegara 1342 ,



simeone04
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 03, 2006 11:16
Lokalizacja: Polanowice
Kontakt:

Post autor: simeone04 » śr gru 13, 2006 17:40

Wymieniłem jeszcze dzisiaj palca rozdzielacza zapłonu i już wszystko jest OK. Stary musiał być już do niczego. Przy okazji rozwiązał się problem gaśnięcia auta przy wysokich temperaturach. Przejechałem się nim dzisiaj po największych korkach i rozgrzałem do ponad 120 stopni (prawie brakło skali). Nie świadczy to dobrze o czujniku wentylatora (nie uruchomił się), ale przynajmniej przekonałem się, że gaśnięcie silnika było związane z przewodami i problem ten został zażegnany.



snowak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: wt maja 02, 2006 16:13
Lokalizacja: z drogi

Post autor: snowak » śr gru 13, 2006 22:42

Sprawdź na początku bezpiecznik od wentylatora ;) jest tańszy oraz czy napiecie dochodzi do wtyczki od czujnika w chlodnicy (zeby bylo jasne chodzi o wtyczke wpinana w czujnik ;) ). Sprawdź też sam wentylator zanim pobiegniesz do sklepu po czujnik. Na pierwszy pin wentylatora (od strony akumulatora) dajesz mase a na pozostale dwa +12 (srodkowy I bieg, a nastepny to II bieg). Chyba ze masz jednobiegowy wentyl (gniazdo dwupinowe).
Ostatnio zmieniony czw gru 14, 2006 00:22 przez snowak, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]

simeone04
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 03, 2006 11:16
Lokalizacja: Polanowice
Kontakt:

Post autor: simeone04 » śr gru 13, 2006 23:38

Dzięki snowak. Jutro rano posprawdzam i dam znać jakie wyniki.



snowak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: wt maja 02, 2006 16:13
Lokalizacja: z drogi

Post autor: snowak » pn sty 08, 2007 02:15

I gdzie te wyniki :chytry: ?


[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 333 gości