wyjęcie skrzyni i wymiana sprzęgła

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

stary123
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pn sty 10, 2005 14:04
Lokalizacja: Wrocław

wyjęcie skrzyni i wymiana sprzęgła

Post autor: stary123 » śr mar 09, 2005 11:35

Witam !
Ostatnio męczyłem się z wyjeciem skrzyni bo musiałem wymienic sprzęgło. Wyjęcie skrzyni wydawało się bardzo łatwe (zaopatrzyłem się w dwa niezalezne opisy i miało pójśc gładko a tu niestety :ass: ) zajęło mi to ok. 3 godzin!!! . Postanowiłem więc podzielić się swoimi doświadczeniami może komuś to pomoże.
Pierwsza rzecz to podeprzeć lub podwiesić silnik przed odkręceniem rozrusznika - śruby trzymają podporę przdnią silnika.
Odłączyć wszystkie linki, przewody itp od skrzyni
Odkręcić łapę skrzyni i uchwyt pomiędzy obudową i poduszką (czyli wszystko co jest przykrecone do poduszki pod skrzynią)
odkręcić półosie przy skrzyni, skręcić kołan na maxa w lewo i podnieść lewą półoś do góry nad skrzynię (jak nie wychodzi to podnieśc trochę silnik do góry na lewarku)
Po podparciu skrzyni odkręcamy wszystkie śruby łączące skrzynię z silnikiem
Teraz jest najlepsze - wyjecie skrzyni; zajęło mi to 2,5 godziny!!! zanim doszedłem jak to zrobić. Wystarczy lekko cofnąć skrzynię (ma tylko zejśc z kołków ustalającyck) i obrócić na wałku tak aby tylna cześć skrzynia -mechanizm różnicowy- podniósł się do góry, robi się wtedy miesjce na opuszeczenie lewj półosi na dół pod skrzynię co nalezy uczynić i dalej cofnąć skrzynię aż wałek zejdzie z wielowpustu na tarzy sprzegłowej i wyjąć skrzynię na dół.
Jak coś nie idzie trzeba podregulować lewarkiem wysokość podparcia silnika.
TAKIE proste a ile mi to krwi zepsuło ale w końcu :okej:
Włozenie skrzyni, to było juz dosłownie 2 minuty, ale frycowe trzeba było zapłacić.

CIekawi mnie ile Wam zajmuje wyjecie skrzyni i czy macie może jakieś inny sposób na jej demontaż

Pozdrawiam


******************************************
Mk2 1.6D + Mk 3 1.9 TD

ditomek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 614
Rejestracja: pt paź 08, 2004 09:41
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: ditomek » śr mar 09, 2005 13:45

Przyjemnie czyta się posty w których ludzie bezinteresownie (niepytani) dzielą się swoją wiedzą.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
rafal77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt lip 03, 2007 15:23
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: rafal77 » pn gru 17, 2007 17:21

A może ktoś opisze jak się wymiania sprzęgło w vw golf III 1.9 td 1992 rok. :D



robertrog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: sob gru 01, 2007 10:16
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Kontakt:

Post autor: robertrog » pn gru 17, 2007 18:19

Ja generalnie preferuję wyjęcie przynajmniej lewej półosi ,nie trzeba się z nią później bawić,a wyjęcie w 1.9 TD będzie podobnie.Miałem okazję w wielu samochodach wyjmować skrzynię generalnie w każdym jest to podobne ,różnicę są w mocowaniu półosi do skrzyni i jakieś szczegóły.Ale faktycznie 2,5 godziny na wyjęcie trochę dużo



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 387 gości