[MK3]Kolejność podłączenia przewodów wysokiego napięcia
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK3]Kolejność podłączenia przewodów wysokiego napięcia
Jaka może być przyczyna nieodpalania auta po zmianie przewodów wysokiego napięcia na nowe. Podpiąłem je w kolejności 1-3-4-2, ale nie wiem czy to dobrze, bo nie zanotowałem sobie przed odłączeniem. Czy ktoś wie, jaka jest prawidłowa kolejność? Jeśli dobrze podłączyłem, to dlaczego nie odpala? Wymieniłem przewody razem z kopułką, ale bez palca. Są dni deszczowe, więc podczas wymiany mogła się dostać woda - czy to mogło zaszkodzić. Proszę o pomoc
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
kolejność ok, tylko czy od dobrego miejsca zacząłeś liczyć, Jeśli masz aparat pionowo to 1 jest w kierunku - powiedzmy najbardziej w tył auta i lekko w stronę kierowcy
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Skoro mówisz, że pierwszy jest bliżej kierowcy, to liczysz cylindry od lewej (czyli poprawnie). Ja przez pomyłkę liczyłem od prawej i zacząłem podpinać od gniazda najbliżej chłodnicy. Mimo to (co można uznać za ciekawostkę), podpięcie jest poprawne. Nadal jednak jest problem z odpaleniem, a od czasu do czasu jeszcze wystrzeli z rury, jakby miał zapłon przestawiony, a ja przecież nic przy zapłonie nie przestawiałem. Trochę ciekawe. Może jak go zostawiłem na noc bez kopułki, to się rosa zebrała na paluchu i zaśniedziała styki. Jutro w dzień jeszcze podłubię i w razie potrzeby wymienię paluch.
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
na obudowie aparatu masz wybita kreske, to jest 1 cylinder, krecisz w prawo z kolejnoscia 1342 i od strony pasazera swieca nr1. sprawdz czy nie masz aparatu valeo lub magneti a kopolki z systemu bosch, jak wymieniales i kopolke...
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
niekoniecznie Kolego musisz mieć w porządku bo wystarczy jak ktoś przed Tobą zdejmował aparat i przekręcił palec np o 180 stopni bo jest to do zrobienia jak chcesz być pewny to wyjmij korek na górze skrzyni biegów ustaw koło zamachowe na znak do ustawiania zapłonu i zobacz czy zawory pierwszego cylindra ( pierwszy od paska ) są zamknięte , wtedy to co pokaże palec to będzie zapłon pierwszego cylindra , bo czasem ktoś przestawi zębatke napędzająca palec od wałka pośredniego i wtedy pierwszy cylinder na kopułce będzie gdzie indziejsimeone04 pisze:Kopułkę wymieniłem na identyczną jaka była wcześniej, więc problem nie tkwi w samej kopułce. Co do kolejności to nie znalazłem żadnego oznaczenia, ale tą k westię już wyjaśniliśmy i to też jest w porządku.
Wymieniłem jeszcze dzisiaj palca rozdzielacza zapłonu i już wszystko jest OK. Stary musiał być już do niczego. Przy okazji rozwiązał się problem gaśnięcia auta przy wysokich temperaturach. Przejechałem się nim dzisiaj po największych korkach i rozgrzałem do ponad 120 stopni (prawie brakło skali). Nie świadczy to dobrze o czujniku wentylatora (nie uruchomił się), ale przynajmniej przekonałem się, że gaśnięcie silnika było związane z przewodami i problem ten został zażegnany.
Sprawdź na początku bezpiecznik od wentylatora jest tańszy oraz czy napiecie dochodzi do wtyczki od czujnika w chlodnicy (zeby bylo jasne chodzi o wtyczke wpinana w czujnik ). Sprawdź też sam wentylator zanim pobiegniesz do sklepu po czujnik. Na pierwszy pin wentylatora (od strony akumulatora) dajesz mase a na pozostale dwa +12 (srodkowy I bieg, a nastepny to II bieg). Chyba ze masz jednobiegowy wentyl (gniazdo dwupinowe).
Ostatnio zmieniony czw gru 14, 2006 00:22 przez snowak, łącznie zmieniany 1 raz.
[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 323 gości