Przepalona cewka.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Malenstwo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt lip 14, 2006 15:45
Lokalizacja: Krakow

Przepalona cewka.

Post autor: Malenstwo » wt gru 12, 2006 17:33

Witam wszystkich!
Jestem szczesliwym posiadaczem dwoch VW: Golfik III (1.8) i od niedawna Sharana (pierwsza wersja - silnik 2.0). Problem sie pojawiel - z nikad, bez konkretnego powodu... Pewnego razu Szarak po prostu nie odpalil. Silnik zwawo kreci, ale nie ma iskry. Padla cewka. Po wymianie (chwilowy przeszczep z volfa) dzialal. Niestety tylko dwa dni... ale byl troche uzytkowany. Druga cewka poszla - dwa auta stoja. Skombinowalem juz ze szrotu dwie cewki. Golf zreanimowany, Sharan stoi. Za tydzien mamy jechac do Polski na Swieta... nie chcialbym Wigili spedzic gdzies w Niemczech na rasthoffie przy puszce sardynek...
Prosze poradzcie co sprawdzic... (i gdzie tego szukac... niestety jestem raczej userem niz elektrykiem ...) ale po wytlumaczeniu - robie TYLKO CO mi kaza... ;-)
Dziekuje za wszelaka pomoc z gory!!! Piszcie !!!
Pozdrawiam!

Pawel



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt gru 12, 2006 18:25

Myślę że powinieneś zacząć od wymiany kabli zapłonowych, kopułki, palca. Takie rzeczy. Zobacz czy masz taki kabel masowy (plecionka miedziana) pomiędzy nadwoziem a silnikiem. Nie wiem jak w szarance, ale w moim Vento ten kabel jest między śróba mocującą cewkę do blachy a złączem masowym przy pokrywie zaworów.
Poza tym: możesz mieć pecha :).


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Malenstwo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt lip 14, 2006 15:45
Lokalizacja: Krakow

Post autor: Malenstwo » wt gru 12, 2006 21:43

Dzieki! Pewien elektryk ktory ze mna jezdzil po szrotach w celu "odlowienia" cewek, tez zwrocil na to uwage. Cewka w Szariku nie byla podpieta pod mase. W golfie jest, a i podobnie bylo w autach na szrocie. Nie wiem w takim razie, jak udawalo sie poprzedniemu wlascicielowi... coz. miejmy nadzieje ze to pomoze. Dorobilismy mase pomiedzy korpusem cewki a pokrywa... Mam nadzieje ze wystarczy.. mam jedna cewke w zapasie na droge.... (1600 km.. i dzieci na pokladzie-bedzie wesolo)
Mniejsza o to.
szukalem w roznych miejscach, bardzo malo jest literatury do tego samochodu a wiec zamieszczam link do strony gdzie znalazlem (niestety lub stety po niemiecku...chyba lepiej niz rosyjski... chociaz).
www.elektroda.pl w wyszukiwarke wpisz "sharan" mniej wicej w 2/3 wynikow jest link do schematow. Trzeba zciagnac WSZYSTKIE 8 czesci i rozpakowac czyms do rara (winzip klasyczny sobie nie radzi).
uff........ chyba to tyle, jakby co polecam sie, cokolwiek wiem to sie podziele wiedza...
Pozdrawiam i dziekuje raz jeszcze!
Pawel


a teraz trzeba :pub: :pub: http://forum.vwgolf.pl/images/smiles/pub.gif zeby sie wszystko dobrze trzymalo!



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt gru 12, 2006 22:04

Jeśli chodzi o sam silnik: masz zapewne ADY. Montowany też w golfie GTI po 94. I prawdopodobnie szukając po symbolu silnika łatwiej znaleźć


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 297 gości