[MK2] jak podłaczyc brzęczyk od swiateł?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Fello.w
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz gru 03, 2006 16:12
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Fello.w » pt gru 08, 2006 23:52

Racja - D1 można nie stosować, jednak jest na schemacie jako zabezpieczenie przed przebiciem przez buzzer. Druga sprawa to to, że przy zaporowej polaryzacji tranzystor generatora typowego piszczka potrzebuje chwili na zatkanie, czego efektem jest kliknięcie - dioda je eliminuje - kosmetyka ;) W szeregu zasadniczo powinien jeszcze być bezpiecznik. Wszystko będzie ok, jeżeli by wpiąć się w zacisk X, czyli podświetlenie deski (po zabezpieczeniu - skorzystać można z niego - bodajże nr 3) ale czy to zadziała przy włączonych postojowych z jednej strony? (Nie pamiętam)



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob gru 09, 2006 11:39

Przed chwilą sprawdzałem na "żywym organiźmie" :D , podświetlenie deski nie zapala się, jak są włączone postojówki z jednej strony. Zmodyfikowałem trochę schemat - teraz już jest ok. Wszystkie podłączenia zasilające podłączamy za bezpiecznikami podanymi na schemacie - dzięki temu instalacja jest zabezpieczona przed ewentualnym zwarciem. Diody D1 i D2 to zwykle diody prostownicze, umożliwiające zadziałanie piszczyka niezależnie od tego, czy włączone są światła lewe, czy prawe, czy wszystkie (zastępują one także diodę D1 na poprzednim schemacie). Przekaźnik K1 musi być na 12V i posiadać co najmniej jeden styk normalnie zwarty (NC). Przekaźnik ten jest zasilany z jednego z bezpieczników (tym samym jest też zabezpieczony), na którym pojawia się napięcie przy włączonym zapłonie (numery bezpieczników podane są na schemacie - można sobie wybrać jeden z nich). Reszta układu została już wcześniej wyjaśniona.
Jeżeli ktoś czuje się na siłach i ma wiedzę, to można przekaźnik zastąpić bardziej eleganckim rozwiązaniem na tanzystorze.
Czyli w skrócie jest tak:
Aby piszczyk zadziałał:
- musi być wyłączony zapłon;
- muszą być otwarte drzwi kierowcy;
- muszą być włączone światła (lewe, prawe, albo wszystkie).
Obrazek


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Fello.w
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz gru 03, 2006 16:12
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Fello.w » ndz gru 10, 2006 16:46

...no i nie zapomnijmy gdzie musi być podłączenie prawych drzwi, żeby koncepcja miała sens. Tranzystor npn z Rb ograniczającym prąd bazy będzie prostszy nawet w użyciu, pewnie tańszy i w ogóle wypas ;)
Pozdro!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 266 gości