[MK3 2E GTI] Problem z świecą na pierwszym cylindrze

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Krokulec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: sob cze 25, 2005 13:20
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

[MK3 2E GTI] Problem z świecą na pierwszym cylindrze

Post autor: Krokulec » ndz gru 10, 2006 08:52

Witam, mam mały problem, wczoraj wykręciłem świece aby je sprawdzić bo coś mi auto zaczeło dziwnie od czasu do czasu jeździć ( a objawy są takie czasami brak ciągu i reakcji na pedał gazu przy przyspieszaniu ).
Więc wykręciłem świece i co zobaczyłem jedan świeca ta na pierwszym cylindrze wygląda bardzo żle w porównaniu do świec tych pozostałych
oto fotki

Obrazek

Obrazek

Obrazek

widzicie, może ktoś wie na czym polega usterka, może to chwilowy brak iskry na pierwszym cylindrze, więc co może byc tego przyczyną

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz gru 10, 2006 17:10 przez Krokulec, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: pt paź 27, 2006 14:54
Lokalizacja: WZU****

Post autor: jawel » ndz gru 10, 2006 09:52

Krokulec pisze:może to chwilowy brak iskry na pierwszym cylindrze,

Masz racje to może być przyczyną. Musisz sprawdzić układ zapłonowy ale może to być objaw uszkodzonej uszczelki pod głowicą lub pierścienia. Zacznij od sprawdzenia kabli WN


one loVWe

Krokulec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: sob cze 25, 2005 13:20
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

Post autor: Krokulec » ndz gru 10, 2006 10:07

Nie wydaje mi się żeby to była uszczelka pod głowicą, nie kopci na biało a plynu też nie ubywa, poziom oleju taki sam przez cały czas, co do kabli WN to przy zakupie około 6 miesięcy temu wymieniłem na nowe Championa to samo z kopułką i palcem.
Jutro jeszcze sprawdze ciśnienie na cylindrach ale też przy kupnie sprawdzałem i trzymał prawie po 12 atmosfer.



Awatar użytkownika
jawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: pt paź 27, 2006 14:54
Lokalizacja: WZU****

Post autor: jawel » ndz gru 10, 2006 10:10

To może świeca? Po prostu walneła

[ Dodano: 10 Gru 2006 09:14 ]
a przy małym przecieku oleju nie będzie kopcić


one loVWe

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz gru 10, 2006 10:27

Krokulec pisze:wymieniłem na nowe Championa
niedawno w związku z montażem gazu kupiłem również nowe kable Championa. Wytrzymały 5 miesięcy. Ktoś na forum zgłaszał podobny przypadek.
Świecę na razie zmień, proponuję jednak inne kable, choćby Janmor jeśli nie masz kasy na lepsze i obserwuj cio się będzie działo. Niewykluczone że to jednak inna przyczyna, np. coś z wtryskiwaczem.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Krokulec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: sob cze 25, 2005 13:20
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

Post autor: Krokulec » ndz gru 10, 2006 10:33

Kable mją 10 tyś przebiegu świece też a ta dziwna na pierwszym cylindrze ( ma około 5tyś przebiegu ) to już druga którą wymieniłem.
Mam założony storzek i ostatnio nawet strzelił w dolot po czym opory w przyspieszaniu, może to tak jak mówisz może byc wtryskiwacz, a jak go sprawdzić?

[ Dodano: Nie Gru 10, 2006 09:37 ]
A może faktycznie to pierścienie bo po przejechaniu 3 tyś km dolałem niecałe 7setek



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz gru 10, 2006 10:42

Krokulec pisze:A może faktycznie to pierścienie bo po przejechaniu 3 tyś km dolałem niecałe 7setek
bardzo możliwe, bo wygląda na to że do tego cylidra leci ci trochę oleju, moze tylko uszczelniacze zaworowe.Wtryskiwacze główne nie bardzo wiem jak sprawdzić, serwisówka proponuje tylko sprawdzić je elektrycznie mierząc opór na wtyczce.
Nie bardzo widzę czy ta swieca ma tylko nagar, czy jest wypalona. Bo myślałem o zbyt ubogiej mieszance na tym jednym cylindrze.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Krokulec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: sob cze 25, 2005 13:20
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

Post autor: Krokulec » ndz gru 10, 2006 14:16

Nagaru na tej świecy nie zaobserwowałem, a czy sprawdzenie ciśnienia cylindra coś da?
Na początku stawiałem na uszczelniacze, i nie rozumiem jednego czy przez to może mieć czasami taką dziwną reakcje na pedał gazu podczas jazdy, bo wydawało mi się że to może byc też częściowa utrata iskry na pierwszym cylindrze.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » ndz gru 10, 2006 15:15

Takie coś może być spowodowane zasysaniem przez ten cylinder lewego powietrza. Mieszanka jest wtedy dość uboga i stąd efekt jakby iskry nie było. Proponuję na początk sprawdzić tylko uszczelnienie kolektora przy dojściu do głowicy i zamocowanie wtryskiwacza.



Awatar użytkownika
Przybek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 563
Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:36
Lokalizacja: wloclawek
Kontakt:

Post autor: Przybek » ndz gru 10, 2006 15:28

w tym przypadku problemem moze byc : uszkodzona uszczelka pod kolektorem ssacym , servo ( przy 1 swiecy jest waz od serva tam moze byc jakas nieszczelnosc
lub uszkodzona membrana serva , na zapalonym silniku wcisnij kilka razy hamulec do konca zrob to w miare szybko i zobaczysz czy obroty sie mocno zmieniaja )
tak jak ktos powiedzial sparcialy uszczelniacz na prowadnicy , a co za tym idzie zalewanie oljem cylindra
Pozdrawiam


[img]http://www.robtex.com/ipinfo.gif[/img]

posiadam VAG jak cos sloze pomoca

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz gru 10, 2006 15:38

ten nagar wyglada jak olejowy, wiec prawdopodobnie skonczyl sie uszczelniacz na zaworze ssacym, lub pierscienie na tym cylindrze.... poki co zmien swiece i sprawdz za 5 kilo km jak wyglada...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Krokulec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: sob cze 25, 2005 13:20
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

Post autor: Krokulec » ndz gru 10, 2006 15:48

Dzięki za podpowiedzi jutro zaczne sprawdzac wszystko po kolei, a świece sprawdze jeszcze dziś jak przejade te pięć km

[ Dodano: Nie Gru 10, 2006 16:42 ]
evolution pisze:ten nagar wyglada jak olejowy, wiec prawdopodobnie skonczyl sie uszczelniacz na zaworze ssacym, lub pierscienie na tym cylindrze.... poki co zmien swiece i sprawdz za 5 kilo km jak wyglada...
Zrobiłem tak jak pisałeś sprawdziłem tą świece ale po przebiegu jakieś 10 - 15km i wygląda tak:

Obrazek

Obrazek

Może teraz ocenisz co się dzieje po jej stanie w jakim się znajduje

Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 251 gości