[mk2] nie odpala silnik (1,3 NZ)
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk2] nie odpala silnik (1,3 NZ)
opisze to chronologicznie, zaczęło sie tym że z rana przekręcając kluczyk rozrusznik wolno zakręcił (jakby akumulator był rozładowany, ale jest sprawny i auto alarm napewno go nierozładowuje) poczym wskakiwał na swoje obroty i odpalała fura. jako że jestem leń dałem sie popisać elektrykowi żeby to zdiagnozował i usunął - po naprawie okazalo sie że szczotki były zjechane i jej wymienił. jednak na drugi dzień wsiadam i wyglądało to tak jakby sie rozrusznik przez pół sekundy zastanowił czy ma zakręcić i de facto zakręcił. więc przejrzałem tematy na forum i postanowiłem że przeczyszcze jeszcze przewód masowy który jest połączony silnikiem. Potym zabiegu okazało sie że już niemogłem odpalić ani na benzynie ani na gazie (rozrusznik kręci), coś jakby cyknęło (może sie coś spaliło) i lipa...na dodatek tego zauważyłem że po przekręceniu kluczyka w pozycje "zapłon" (palą sie kontrolki) pompa cały czas pracuje, a powinna sie wyłączyć po sekundzie czy dwóch (po zalaniu tej szyny czy wtryskiwaczy) i zalewa cylindry paliwem bo smród benzynki i przy kolektroze wydechowym między uszczelką zaczeła lać sie benzyna... no i tak wygląda problem...
Na początku pomślałem że padła cewka albo hallotron jak mi nie odpalał ale ta pompa paliwowa dał mi też do myślenia...Cewke może sparawdze mierząc jej oporność ale jak można sprawdzić hallotron bo nie wiem...
Dziękuje za wszelkie porady.
Na początku pomślałem że padła cewka albo hallotron jak mi nie odpalał ale ta pompa paliwowa dał mi też do myślenia...Cewke może sparawdze mierząc jej oporność ale jak można sprawdzić hallotron bo nie wiem...
Dziękuje za wszelkie porady.
mam obawy przed sprawdzeniem czy jest iskra (stosując metode ze zdjętym przewodem WN i przyłożeniem do masy) żebym nie uszkodził modułu lub hallotrona bo może pójść prąd wsteczny i może spalić sie dlatego chce sprawdzić rezystancje, a dzisiaj mnie zastała noc i musze poczekać...
Ale mam dodatkowe pytanie dotyczące opornika obciążeniowego który znajduje sie gdzieś przy cewce zpałonowej albo w niej. Czy ktoś coś o tym? Gdzie to jest i ewentualnie jaką ma rezystancje?
Ale mam dodatkowe pytanie dotyczące opornika obciążeniowego który znajduje sie gdzieś przy cewce zpałonowej albo w niej. Czy ktoś coś o tym? Gdzie to jest i ewentualnie jaką ma rezystancje?
widze że nikłe jest zainteresowanie tematem, może dlaego że mamy niedziele...
jednakże szperając w internecie znalazłem podobny jeśli nie identyczny problem i wynika że padł jakiś tranzystor w komputerze (brzmi jak wyrok), jednak ma pytanie w którym miejscu w tym modelu Golfa jest komputer (czy tam jednostka sterująca) ???
jednakże szperając w internecie znalazłem podobny jeśli nie identyczny problem i wynika że padł jakiś tranzystor w komputerze (brzmi jak wyrok), jednak ma pytanie w którym miejscu w tym modelu Golfa jest komputer (czy tam jednostka sterująca) ???
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 208 gości