[MK 3] nalot na spodzie korka od wlewu oleju
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK 3] nalot na spodzie korka od wlewu oleju
Siema wczesnie czegos takiego nie zauważyłem od wymiany oleju zrobiłem ok 2500 km .Olej to mineralny shell Helix 15W/40 . Dzis odkręcam korek zaglądam a na nim dziwny nalot tak jakby smar , w kolorze kremowym .Co to może oznaczać że mam niesczelny układ chłodzenia i woda dostaje sie do silnika , co przawda troche mi ubyło płynu chłodzącego ale nigdy nie spada poniżej minimum .Jeśli wiecie o co może chodzić to dajcie znac .Dzięki
To norma o tej porze roku małe przebiegi woda sie skrapla i miesza z olejem powstaje emulsja i dlatego taki kolorek pamietam ze w 126p tez tak mialem a tam nie ma cieczy chłodzacej trzeba strzelic traske i odparuje ale nie na długo. Jak walnie uszczelka to raczej widac natychmiast płyn jest w oleju i na bagnecie widac i w zbiorniczku itd- zreszta jak przyjda mrozy to odmy dadza zac o sobie i potrafi ładnie silnik zaoleic .
lubie wiedziec co mam i czym jadę
GG 6546710
GOLFIK MK III 1.8 ADZ + LPG
Passata B5 1.6 AHL+LPG
GG 6546710
GOLFIK MK III 1.8 ADZ + LPG
Passata B5 1.6 AHL+LPG
Ja też mam nalot na korku i to juz z miesiąc i raczej uszczelka mi nie poszla zawsze porą jesienno-zimową mam taki nalot mało sie jeździ tylko praca dom i gdzies do znajomych żadnych dalszych trasek , zresztą uszczelka to dodatkowo problemy z odpalaniem ( w zeszłym roku jak wymieniałem uszczelke klawiatury to wywaliłem chyba coś około szklanki tego masełka z pod pokrywy zaworów )
lubie wiedziec co mam i czym jadę
GG 6546710
GOLFIK MK III 1.8 ADZ + LPG
Passata B5 1.6 AHL+LPG
GG 6546710
GOLFIK MK III 1.8 ADZ + LPG
Passata B5 1.6 AHL+LPG
nalot
słuchaj na małych przebiegach tak jest przy olejach mineralnych wilgoć nieodparowuje i w rezultacie mamy glut na korku bo reszta jest umyta przez olej powiem szczerze jak niebierze ci oleju proponował bym półsyntetik do golfika ,bo gdyby padła uszczelka pod głowica lub gorzej pekła by glowica to miałbyś na miarce błoto zamiast oleju i silnik dawno by staną ,więc nic innego jak różnica temperatur w okresach chłodnych powoduje takie historie ,ćwiczyłem wymiane uszczelniaczy na głowicy pomogło ale po kilku miesiącach było to samo minerały tak juz mają ten głut to nic innego jak woda z olejem
[ Dodano: Pią Gru 08, 2006 20:27 ]
słuchaj na małych przebiegach tak jest przy olejach mineralnych wilgoć nieodparowuje i w rezultacie mamy glut na korku bo reszta jest umyta przez olej powiem szczerze jak niebierze ci oleju proponował bym półsyntetik do golfika ,bo gdyby padła uszczelka pod głowica lub gorzej pekła by glowica to miałbyś na miarce błoto zamiast oleju i silnik dawno by staną ,więc nic innego jak różnica temperatur w okresach chłodnych powoduje takie historie ,ćwiczyłem wymiane uszczelniaczy na głowicy niepomogło było to samo minerały tak juz mają ten głut to nic innego jak woda z olejem
[ Dodano: Pią Gru 08, 2006 20:27 ]
słuchaj na małych przebiegach tak jest przy olejach mineralnych wilgoć nieodparowuje i w rezultacie mamy glut na korku bo reszta jest umyta przez olej powiem szczerze jak niebierze ci oleju proponował bym półsyntetik do golfika ,bo gdyby padła uszczelka pod głowica lub gorzej pekła by glowica to miałbyś na miarce błoto zamiast oleju i silnik dawno by staną ,więc nic innego jak różnica temperatur w okresach chłodnych powoduje takie historie ,ćwiczyłem wymiane uszczelniaczy na głowicy niepomogło było to samo minerały tak juz mają ten głut to nic innego jak woda z olejem
mk3 -60,-40 koni :0
- t-tas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 720
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
- Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
- Kontakt:
u ojca w FSO 1500(tak zwany duży fiat) taka emulsja utrzymywała się dość długo jak nim jeździł tylko do pracy-8 kilometrów a silnik był niedogrzany(wiatrak napędzany paskiem), a na pewno w z głowicą jest wszystko ok-pali na dotyk, nie ma wycieku a płynu z 10 miesięcy nie dolewałem
mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 256 gości