[MK3] Gaśnie po dodaniu gazu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

simeone04
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 03, 2006 11:16
Lokalizacja: Polanowice
Kontakt:

[MK3] Gaśnie po dodaniu gazu

Post autor: simeone04 » pt gru 08, 2006 13:04

Być może ten temat był już poruszany na forum, jednak nie mogłem znaleźć rozwiązania mojego probemu. Chodzi o to, że gdy wyjeżdżam moim Golfem 1.8 Kat 75KM (silnik AAM) "w miasto", to po pewnym czasie, zazwyczaj, gdy jakiś czas postoję w korku i silnik już trochę się nagrzeje, a auto więcej stoi niż jedzie, po dodaniu gazu na obrotach jałowych obroty spadają niemal do zera i silnik albo powoli i bardzo nierówno nabiera obrotów, albo gaśnie, po czym nie chce odpalić, a ja muszę auto spychać na bok, co nie jest zbyt przyjemne, gdy wszyscy za mną się spieszą i zaczynają trąbić.

Mechanicy nic na ten temat nie mogą powiedzieć, bo zawsze jak podjeżdżam pod warsztat wszystko jest OK, a żaden magik nie powie co jest jak tego nie widzi. Słyszałem opinie, że może to być wina silnika krokowego, ale nie chce go zmieniać jak nie mam 100% pewności, bo w końcu kosztuje ponad 100zeta.

Bardzo proszę o pomoc jeśli ktoś miał podobny problem, bądź wie jak go rozwiązać.



acti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn lut 13, 2006 16:46
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: acti » pt gru 08, 2006 13:22

Miałem podobny przypadek; sprawdż czy przewód wysokiego napięcia idacy do cewki nie jest nadpalony. Odłącz przewód zobacz w jakim stanie są plastkowe końcówki (tzw.fajki), czy w środku na nich nie ma śladu nadpalenia itp. U mnie jedna fajka była nadplaona a w dodatku dochodzący do nie przewód był jedynie lużno wciśnięty.

Najlepiej jakbyś wziął od kogoś podobny przewód i zamontował go u siebie i zobaczył czy jest jakaś poprawa (może być np. od Audi, Seata itp.).

Ewentualnie przyczyną moga być już zużyte pozostałe przewody od świec.

Powodzenia :wink:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt gru 08, 2006 17:18

jak napisał acti oraz ew. ciśnienie paliwa, czyli filtr i/lub pompa. Nie krokowiec w tym, wypadku.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

simeone04
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 03, 2006 11:16
Lokalizacja: Polanowice
Kontakt:

Post autor: simeone04 » pt gru 08, 2006 18:53

Dzięki Acti. A powiedz mi jeszcze czy u Ciebie ten problem występował non stop, czy tylko w wyjątkowych przypadkach, jak u mnie (jeśli tak to w jakich). Wiesz, bo bardziej mi się wydaje, że to problem z zasilaniem paliwa (wtryski, pompa - nie wiem co jeszcze). Sprawdzę z tym kablem co mówiłeś i dam znać.

A i jeszcze mam pytanie do Pawła. Dlaczego uważasz, że to nie krokowiec? Jakie są objawy uszkodzenia tego elementu?



Marek_Cabrio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt gru 08, 2006 21:20
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: Marek_Cabrio » sob gru 09, 2006 01:02

U mnie w golfie był podobny przypadek, nie chciał palić za pierwszym razem, a gdy zapalił i raptownie dodałem gazu obroty spadały i auto przygasało. Wymieniłem kable, świece i jest ok.



simeone04
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 03, 2006 11:16
Lokalizacja: Polanowice
Kontakt:

Post autor: simeone04 » sob gru 09, 2006 12:31

Dzięki Marek. Chyba będę musiał zająć się właśnie wymianą przewodami wysokiego napięcia. Co do uwagi Actiego, to muszę stwierdzić, że kabel od cewki nie wydaje się być w jakikolwiek sposób uszkodzony, czy nadpalony. Jak już to raczej te od aparatu do świec. Nie jest to duży wydatek, a w końcu od czegoś trzeba zacząć.

Jakby ktoś jeszcze miał podobny problem, lub jakieś inne propozycje to proszę pisać. Z góry dziękuję.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 306 gości