[MK-IV] 1,9 Tdi-strach wyprzedzać

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn mar 07, 2005 10:24

Problem z trybem awaryjnym polega na tym że silnik tdi to juz nie jest zwykły klekot, tylko jednostka tak naszpikowana elektroniką, że jak się coś ECU nie spodoba to nawet go nie odpalisz. Jest kilka stopni trybu awaryjnego, które objawiają się róznymi ograniczeniami mocy auta. Od lekkich trybów awaryjnych, których nawet możesz nie zauwazyć, poprzez ograniczenie mocy powyżej 3000obr, skończywszy na trybie awaryjnym pozwalającym tylko na prace silnika na podwyższonym biegu jałowym - tak aby np. zjechać z drogi (brak możliwości operowania gazem). Ostatni z trybów aw. to brak możliwości uruchomienia silnika :).

Głowne 2 przyczyny to elektronika i mechanika.

Do elektroniki zaliczmy błedy związane z działaniem czujników i podzespołow wykonwczych. Wygląda to w ten sposób, że ECU w pamięci przechowuje wartości domyślne wszystkich elementów elektronicznych, jesli jakaś wartosc mierzona odbiega od spodziewanej dany czujnik lub element wykonawczy jest pomijany, a w miejszc błędnych wartości podstawiane są domyślne, jednocześnie w mniejszym lub większym stopniu ograniczana jest moc silnika, aby niedopuścić do jego uszkodzenia.

Do najczęściej padających urządzen można zaliczyć N75, przepływomierz

W przypadku uszkodzeń mechanicznych, głównie dotyczą one ukladu ciśnieniowego sterowania sprężarki w silnikach 110PS bardzo często przyczyną są zacięte kierownice powietrzne, nieszczelności w układzie ciśnieniowym itp.

Do tego jeszcze dochodzą uszkodzenia ECU, pompy wtryskowej, wtryskiwaczy itp.

To tylko prześlizgnięcie się po temacie, bo bez diagnozy VAGiem nic nie jest pewne i oczywiste, dobry diagnosta, posługując się testerem jest w stanie szybko doprowadzić auto do sprawności, czasami powodem może być byle pierdółka.

Przepływomierz - to takie słowo klucz - jak coś nie działa w tdi to przepływomierz winny :), osobiście nie zgadzam się z taką opinią. Jest ona głownie spowodowana tym że faktycznie Bosh miał jakąś kiepską serie przepływek, a dodatkowo w obiegu dostępne są regenerowane, które w większości wypadków do niczego się nie nadają.

Moja rada - diagnoza na VAGu dynamiczna (czyli pod obciążeniem) powinna pomóc rozwikłać problem.

[ Dodano: Pon Mar 07, 2005 9:28 am ]
plur pisze:ok ale przy piatce na 3000 tys obrotów tak jakby mial jakąś blokadę , no i poleci zamiast 180 tylko 140, stało sietak po wymianie rozrządu ale koleś ustawił zapłon i bylo ok. Teraz ten problem sie powtórzył i nie wiem co może być nie tak.
Jaki silnik? Jak często występuje błąd - stale?


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
plur
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: sob gru 25, 2004 16:59
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: plur » pn mar 07, 2005 11:56

Corvax pisze:Jaki silnik? Jak często występuje błąd - stale?
silnik 1.9 tdi 90 km bład wystapił drugi raz pierwszy po wymianie rozrządu- na komupterze wyszlo ,że zapłon nie tak ustawiony teraz po raz drugi przyczyna ?? dowiem sie za miesiac po następnej wypłacie :D


mietek

Awatar użytkownika
david_p
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pt sty 07, 2005 15:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: david_p » pn mar 07, 2005 12:08

podłączę się do tematu odnośnie koła pasowego - mam krzywe i trochę się kolebocze na najniższych obrotach - i co mam zrobić?? wszędzie szukałem tej części w rozsądnej cenie (do 500 pln !!) i nic, a nie mam zamiaru dawać za nową część ponad 1000... :( i narazie tak jeżdżę...



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn mar 07, 2005 12:23

plur pisze:
Corvax pisze:Jaki silnik? Jak często występuje błąd - stale?
silnik 1.9 tdi 90 km bład wystapił drugi raz pierwszy po wymianie rozrządu- na komupterze wyszlo ,że zapłon nie tak ustawiony teraz po raz drugi przyczyna ?? dowiem sie za miesiac po następnej wypłacie :D
Chodzilo mi o oznaczenie silnika jeśli 1Z to na powaznie przyjrzałbym się równiez kołu zebatemu na wale.

[ Dodano: Pon Mar 07, 2005 11:27 am ]
david_p pisze:podłączę się do tematu odnośnie koła pasowego - mam krzywe i trochę się kolebocze na najniższych obrotach - i co mam zrobić?? wszędzie szukałem tej części w rozsądnej cenie (do 500 pln !!) i nic, a nie mam zamiaru dawać za nową część ponad 1000... :( i narazie tak jeżdżę...
Wymienić jak najszybciej - cena uzywki to ok 250pln, nówex w salonie 1300 :).

To koło pasowe posiada tłumik drgań skrętnych, bicie koła wprowadza drgania na cały osprzęt silnika. U mnie np po jakimś czasie nie było już spinek na osłonie rozrządu :crazy:


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
david_p
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pt sty 07, 2005 15:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: david_p » pn mar 07, 2005 13:09

no tak tylko naprawdę nie mogę tej części znaleźć używki - chodzi o koło pasowe do silnika TD 75 KM czy jest jakaś różnica między kołem z td a z tdi?



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn mar 07, 2005 13:56

028 105 243T - pasuje do 1Y, AAZ i 1Z, jest jeszcze z końcówką K - to z audi i tez bedzie pasować


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

mirek55
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 13:05
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: mirek55 » pn mar 07, 2005 15:44

No,za godzinke złoże wizyte fachowcowi-i mam nadzieje ze bezproblemowo upora sie z moim przypadkiem...... :grin:



Awatar użytkownika
david_p
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pt sty 07, 2005 15:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: david_p » pn mar 07, 2005 17:20

napisz czy się uporał :)



Awatar użytkownika
plur
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: sob gru 25, 2004 16:59
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: plur » pn mar 07, 2005 19:56

Corvax pisze:Chodzilo mi o oznaczenie silnika jeśli 1Z to na powaznie przyjrzałbym się równiez kołu zebatemu na wale.
czy jest taki typ silnika jak 1HXO ?? bo chyba taki mam zresztą nie jestem pewnien


mietek

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn mar 07, 2005 20:21

nie to typ handlowy - podaj VIN lub dane z naklejki w bagażniku, albo nr silnika z dowodu rej.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

mirek55
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 13:05
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: mirek55 » pn mar 07, 2005 21:37

No i juz wszystko jest jasne-chyba mnie czeka spory wydatek.Po zapaleniu wozu pierwsze przyspieszenie ok,natomiast powtórki juz nie mozna zrobić,bo zaczyna mulić.Pod spreżarką jest taka puszka/- działająca na podcisnienie/ i to albo ona za to zamulenie jest odpowiedzialna lub też co gorsza ta niby ruchoma tarcza wewnątrz spręzarki która poprostu nie chce wracac na swoje pierwotne miejsce.Być moze jest zatarta :grrr: W trakcie mechanicznego sprawdzania /poprzez wytwarzanie w puszce podciśnienia/dosyc głośno cos tam skrzypiało i ciegno nie chciało wrócić do swojego pierotnego połozenia.Czy ktoś z was przerabiał ten temat?



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » pn mar 07, 2005 22:11

Ale kolega traktował turbinke...


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn mar 07, 2005 23:31

Niekoniecznie "traktował", a tu dokładnie jak to moze wyglądać:

unfall

remont

rozwazania praktyczne :P

To jeszcze nie jest tragedia - mogło byc gorzej :)

Aha, czasami wystarczy go rozruszać


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

mirek55
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 13:05
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: mirek55 » wt mar 08, 2005 00:16

Dzieki za porady-spróbuje coś jutro z tym zakombinować.Ile moze kosztować sama puszka? /-cene nowej spręzary juz znam/



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 174 gości