Mam gaz już od kilku miesięcy ale dalej nie wiem jak się powinno go prawidłowo używać

Mam instalację ii generacji BRC,sterownik z napisem lambda-gas, dołożyłem dzisiaj klapę holenderską i nowy przepływomierz. Golf ii 1.3 kat wielopunktowy wtrysk.
Otórz gazownik powiedział abym przed ruszeniem odpalił w pozycji auto i od razu przygazował w celu przełączenia na gaz. Nstępnie puścił gaz i zpowrotem przygazował.
Mam bardzo długą drogę gazu od parownika do silnika. Przełacza się dobrze gdy wyje silnikiem po 4000 obrotów. Jak próbuje tak nie piłować silnika to albo zgaśnie albo strzeli, właśnie przepływomierz nowy zamontowałem dzięki tym radom.
Znajomy mechanik radzi mi ruszyć z przełacznikiem w pozycji benzyna, i w czasie jazdy na biego przełaczył w pozycję na gaz, samochód leciutko szarpnie wtedy i już jest na gazie. Natomist gazownik straszy że może mi wybuchnąć kolektor powietrza przy tym sposobie.
Wolałbym to robić na 2gi spsób, bo piłowanie zimnego silnika na 4000 rpm mi się nie uśmiecha. Jakbym mógł to bym conął czas i nie zakładał wcale gazu
