[MK3] Wspomaganie ciezko chodzi

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Pawlo 79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn lis 13, 2006 17:05
Lokalizacja: Śrem

[MK3] Wspomaganie ciezko chodzi

Post autor: Pawlo 79 » ndz gru 03, 2006 11:43

Witam mam mały problemik przy 1.9TD wspomaganie ciężko chodzi jak się kręci w lewo a w prawo jest ok. co zrobić ?? może płyn wymienić? :bigok:
Ostatnio zmieniony ndz gru 03, 2006 13:03 przez Pawlo 79, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz gru 03, 2006 11:50

Pawlo 79 pisze:może płyn wymienić?
Można- 30 zł dałem razem z wymianą za zielony Febi. Chodziło mi ciężko w obie strony, a mechaim powiedział, że płyn miał konsystencję błota i że jeszcze nigdy takiego nie zlewał. Za tydzień jadę na ponowną wymianę (żeby wypłukała się reszta syfu).
Co do tego problemu, to byłby zaworek na wyjśiu z pompy, albo zaworek przesuwny (chyba tak to się nazywa).
Pozdrawiam.



Pawlo 79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn lis 13, 2006 17:05
Lokalizacja: Śrem

Post autor: Pawlo 79 » ndz gru 03, 2006 11:52

a ile wchodzi do układu płynu ??? :okej:



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz gru 03, 2006 12:09

Około 0,8 litra. jest w 1 l butelkach. Kup 2 i wymień 2 razy.
Nawet jeśli płyn nie ejst gęsty/brudny, to waro. Podczas tarcia w pompie wytrwarzają się opiłki i innedrobiny metalu, ktore działają w uklądzie jak ścierniwo.
Po wymianie płynu ustanie ciche zgrzytanie (jeśli zgrzyta).
Wątpię, że usterka przejdzie, ale wymień płyn przed naprawą. Może się uda, że zaworek się oczyści? Jeśli nie, to trzeba będzie kombinować, a płyn zawsze najlepiej wymienić 2 razy i usunąć wszelkie zanieczyszczenia.
Pozdrawiam.



Pawlo 79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn lis 13, 2006 17:05
Lokalizacja: Śrem

Post autor: Pawlo 79 » ndz gru 03, 2006 12:17

zgrzytania nie ma tylko ciężko w lewo się kręci ale dzięki za radę
Pozdr.



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz gru 03, 2006 12:20

Czy tak, czy inaczej bym zaczął od płunu. Koszt niewiele większy od płyny do spryskiwacza ;) Może coś się poprawi. Jeśli nie to szukamy dalej z tymi zaworkami...
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
byczkins
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 13:37
Lokalizacja: Warszawa | Skarżysko | Siedlce
Kontakt:

Post autor: byczkins » czw mar 15, 2007 10:16

A jak generalnie powinna chodzić wspoma w MK3? jednym palcem na postoju? Bo u mnie ciężko chodzi.

Byłem wczoraj u koleżki który ma Ibizę starszą od mojego golfa i jest bajecznie, mówił ze w swoim Mondeo z 94r. było jeszcze lżej.



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pt mar 16, 2007 17:13

byczkins, u mnie też chodzi dość ciężko... W kolegi AAZ chodziło o wiele lżej. Mondeo też jeździłem Peugeotem 406, Mercedesem C, Ibizą 2002, Polonezem+ i zdecydowanie w moim chodzi najciężej :hmm: Nie wiem czemu.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
byczkins
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 13:37
Lokalizacja: Warszawa | Skarżysko | Siedlce
Kontakt:

Post autor: byczkins » pt mar 16, 2007 18:32

No właśni wszyscy mnie uspokajają ze tak poprostu jest, nie ma sensu zmieniać płynu , płukać itp. bo i tak zostanie tak jak jest. Nie ma w każym razie żadnej tragedii.


CRO 2007: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1237676#1237676

Mein golfer:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=655275&highlight=#655275

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pt mar 16, 2007 22:14

byczkins pisze:nie ma sensu zmieniać płynu , płukać itp. bo i tak zostanie tak jak jest.
U mnie po wymianie chodziło lżej, wyraźnie odczułem. Ale mimo to warto, przecież trzeba liczyć, że autko ma min 200 tys km, a podczas tarcia o siebie elementów pompy chcąc, nie chcąc tworzą sie mikroopiłki metalu, zanieczyszczenia, które co raz bardziej niszczą pompę. Im ich więcej, tym szybciej. Zwykle, jeśli pompa zaczyna zgrzytać, to po 2 krotnej wymianie płynu hałąs przechodzi.
Pozdrawiam.



havir
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob gru 29, 2007 22:50
Lokalizacja: piaseczno

Post autor: havir » pn gru 31, 2007 13:45

siema, jeśli chodzi o szybkie przepłukanie pompy wspomagania, to najlepiej ją wymontować, to tylko trzy śruby - ze wspornikiem, cztery bez, no i 2 przewody, wiem bo właśnie zmieniałem termostat i bez tego ani rusz.


Ziemia to tylko niewiadoma

Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: chmurapawel » wt kwie 22, 2008 12:13

a ja mam taki problem ze na zimnym chdzi letko a po rozgrzaniu ciezko, czy to wina plynu? Jak moge samemu zmienic plym?
Ostatnio zmieniony wt kwie 22, 2008 12:22 przez chmurapawel, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » wt kwie 22, 2008 12:26

chmurapawel pisze:a ja mam taki problem ze na zimnym chdzi letko a po rozgrzaniu ciezko, czy to wina plynu?
na dzień dobry wymiana płynu- może się trafi, ze pomoże, ale zasadniczo to pompa już raczej szmelc- za duże luzy wewnętrzne- póki płyn zimny to i lepki to jeszcze jakoś pompa go tłoczy, płyn i pompa się nagrzewają, płyn traci lepkość i pompa zamiast go tłoczyć raczej go mieli( płyn jest tak "rzadki", że przepływa w szczelinach między łopatkami a przednią i tylną ścianką pompy- gdzieś kiedyś napisałem dość spory wywód na temat demontażu pompy i sposobach jej ratowania

co do sytuacji, ze wspoma działa ciężko w jedną a nie w dwie strony nie brał bym raczej pod uwagę zaworu na pompie bo niby dlaczego- pompa tłoczy olej niezależnie od tego w którą stronę skręcamy czy jedziemy prosto, szukał bym winy w elemencie odpowiedzialnym za przesterowanie kierunkiem przepływu w maglownicy- być może, ze płukanka układu pomorze bo może gdzieś tam siedzi jakiś paproch który nie pozwala ny ten element działał poprawnie- piszę o jakiś elementach, a nie dokładnie o tym czy tamtym bo nigdy nie rozbierałem maglownic i orbitroli, grzebie w pompach i rozdzielaczach hydraulicznych
Ostatnio zmieniony wt kwie 22, 2008 12:31 przez t-tas, łącznie zmieniany 1 raz.


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

reg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pn mar 17, 2008 12:08
Lokalizacja: wągrowiec

Post autor: reg » wt kwie 22, 2008 12:40

chmurapawel pisze:a ja mam taki problem ze na zimnym chdzi letko a po rozgrzaniu ciezko, czy to wina plynu? Jak moge samemu zmienic plym?
zmień płyn tylko kup specjalny do vw ja przy a3 miałem to samo jak ci się nagrzeje to sprawdz czy nie cieknie ci pompa od wspomagana



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 283 gości