[MK4 TDI] Nieznośne buczenie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kylo2s
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: wt cze 13, 2006 12:31
Lokalizacja: Jedlińsk

[MK4 TDI] Nieznośne buczenie

Post autor: kylo2s » sob gru 02, 2006 13:09

Witam
Posiadam Golfa IV-2000 r. 1,9TDI-90KM. Przeczytałem wszytko na temat buczenia w golfie i nic: filtr powietrza, napinacz alternatora, dziury w wydechu,zawór recyrkulacji chodzi.
A zaczeło mi sie tak, że pojechałem sobie na wymiane kółkek na zime. Podnieśli całe auto do góry, opuscili i po tym zabiegu zaczął mi buczeć (chociaż nie wiem czy to wina tej operacji tylko może zbieg okoliczności). Jak się tylko odpali to słychać to nieznośne buczenie. Dodakowo jak robię przegazówkę to po puszczeniu nogi z gazu słysze także rzężenie (nie wiem jak to nazwać dokładnie). Pojechałem do mechaniora wszystko sprawdził i powiedział, że nie widzi żadnych anomalii i kazał mi jechać na komputer. Wyczytałem na forum, że rozszczelnienie na dolocie do turbiny/od turbiny może być przyczyną. Jak mechanik zdjął rure do turbo, było tak jak teraz mam, tylko głośniej- i buczenie i rzężenie. No ale koleś załozył ją i stwierdził, że wsio OK. No i teraz nie wiem co mam robić. Może zmienić mechanika?

Z góry dzięki za jakieś pomysły i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob gru 02, 2006 16:24 przez kylo2s, łącznie zmieniany 1 raz.



greg

Post autor: greg » sob gru 02, 2006 15:21

kylo2s pisze:Jak się tylko odpali to słychać to nieznośne buczenie. Dodakowo jak robię przegazówkę to po puszczeniu nogi z gazu słysze także rzężenie (nie wiem jak to nazwać dokładnie)
czy czasem ni eotwiera sie zawór żeby upuścić ciśnienie z turbo? buczenie - zawor ecyrkulacji w pozycji otwartej - wtedy masz ten pogłos. Jak sprawdziłeś czy zawór chodzi tj czy się zamyka?



kylo2s
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: wt cze 13, 2006 12:31
Lokalizacja: Jedlińsk

Post autor: kylo2s » sob gru 02, 2006 18:55

Zawór sprawdzał mechanik i powiedział że działa OK. Buczenie jest cały czas a podczas przyśpieszania staje się głośniejsze. To rzężenie jest jak dodaje i ujmuje gaz (szczególnie na wyższych obrotach). Tak jak pisałem - jak zdjęliśmy rure od turbo to wtedy było już bardzo głośne buczenie i rzężenie. Dodam jeszcze, że auto śmga jak śmigało. Nie czuje utraty mocy. I tak na chłopski rozum po obdukcji u mechanika, myśle że jest gdzieś nieszczelność w rurze od turbo. Może to rzężenie jest normalne jak zdjęliśmy tą rure a po założeniu powinno tłumić to wszytko. Na zewnątrz praktycznie nie słychać, ale w środku tragedia. Tak słowami trudno trochę opisać te dźwięki... :)



greg

Post autor: greg » sob gru 02, 2006 19:23

kylo2s pisze:Tak jak pisałem - jak zdjęliśmy rure od turbo to wtedy było już bardzo głośne buczenie i rzężenie.
zdjęliście rturę przed turbo czy za tj. pomiedzy filtrem a turbo czy pomiedzy turbo a intercoolerem?



kylo2s
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: wt cze 13, 2006 12:31
Lokalizacja: Jedlińsk

Post autor: kylo2s » sob gru 02, 2006 19:55

Rozpięliśmy pomiedzy intercoolerem a turbo.

[ Dodano: 12 Cze 2007 22:24 ]
Witam ponownie.
Napisałem wątek więc chciałem skończyć.
Po wymianie kółek z powrotem na letnie 16-tki buczenie ustało. Przypomne - jeśli komuś nie chce się czytać pierwszego mojego posta, że po wymiania na zimówki 15-tki zaczęło się to buczenie. Jakie było moje zdziwienie jak po wymianie kółek odpalam silnik i nie słychać tego irytującego BUCZENIA. Do tej pory nie wiem o co chodzi.

Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 235 gości