[Polo] Katalizator??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rembrant

[Polo] Katalizator??

Post autor: rembrant » ndz mar 06, 2005 17:21

Pomocy.
Mam vw Polo z 92 r z monowtryskiem silnik 1.0 od jakiegos czasu mam nastepujacy problem:
1. Silnik zapala za pierwszym razem
2. Po jakis 30s do minuty gdy dodam gazu nie chce wchodzic na obroty, zatrzymuje sie ok 1000 obr tak ze nie gasnie ale powoli toczy sie do przodu, to trwa jakies 10-15 sek pozniej wszystko wraca do normy autko jezdzi ok, ale...
3. Ostatnio zauwazylem duzy spadek mocy, nie ciagnie pod gorke brak zwawosci (silnik 1.0 jak ma :)) ake ogolnie jest duzo slabszy rozpedza sie maks do 130 i z wielkim trudem kiedys 155 to bylo bez problemu osiagalne.
4. Przy rozpedzaniu samochodu z niskich obrotow czuc we wnetrzu zapach paliwa!!!
5. Co juz zrobilem?
a) Badanie komputerem - wszystko ok
b)wymiana kabli, swiec kopulki rozdzielacza, czujnika temperatury zimney silnik, cieply silnik,
c) badanie toksycznosci spalin wykazalo ze wszystko z sonda lambda ok,
d) wymiana uszczelik metalowo gumowej pod filtrem powietrza (peknieta)

Szczerze mowiac nie wiem co mam robic, mechanicy rozkladaja rece. Ostatnio jeden po 5 dniach prob poddal sie i powiedzial ze moze to byc katalizator, zapchany katalizator. pomozecie moze macie jakis pomysl? A moze wiecie jak sprawdzic katalizator, z zewnatrz jest ok, zero korozji ale w srodku moze byc zapchany w koncu autko ma 13 lat, a nowy to 800 zl nie stac mnie zeby kupic i zeby okazalo sie ze to nie to, chcialbym jakos to sprawdzic. Pozdrawiam

od quatro7: uprzejmie prosi się o precyzowanie tematów



skuri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 01:11
Lokalizacja: Gdańsk-Uk

Post autor: skuri » ndz mar 06, 2005 17:51

Podjedz do jakiegos tlumikarza wyjmie kata i powie co i jak.Chociaz wnioskujac po Twoich objawach ja bym stawial na wtrsyk(skoro smierdzi benzyna).Najlepiej upewnisc sie czy to wina katalizatora/czy tez nie a nastepnie dalej szuakc problemu.



rembrant

Post autor: rembrant » ndz mar 06, 2005 18:06

skuri pisze:Podjedz do jakiegos tlumikarza wyjmie kata i powie co i jak.Chociaz wnioskujac po Twoich objawach ja bym stawial na wtrsyk(skoro smierdzi benzyna).Najlepiej upewnisc sie czy to wina katalizatora/czy tez nie a nastepnie dalej szuakc problemu.
Masz racje oni sie na tym znaja, a co do wtrysku to zastanawiam sie czy tego komputer by nie pokazal. No i ten spadek mocy? Sprawdzalem tez cisnienie pompy paliwa 3.5 atm i cisnienie w cylindrach 3 13.5 atm 1 11.0 atm, jeden mechanik powiedzial mi ze moze byc wina rozrzadu ze takie nierowne cisnienie maksimum roznicy podobno 10%??



Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » ndz mar 06, 2005 23:17

ciezka sprawa,a kata to ja bym wogule wywali na twoim miescu, ja w mim TDI-ku przebilem go i autko zrobilo sie owiele rzwawsze i odmulone...


Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.

Golf III VARIANT 96' ALH +

I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D

Awatar użytkownika
FosGate
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 04:53
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: FosGate » ndz mar 06, 2005 23:31

wyjmij katalizator i wloz strumienice :hmm:


_______________________________
www.stylepoznan.com

Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » ndz mar 06, 2005 23:52

no mozna i tak zrobic,to tez jest jakies wyjscie,bo kat moze byc juz zapchany po tylu latach...powodzonka...


Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.

Golf III VARIANT 96' ALH +

I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D

czerepacha
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 23:52
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: czerepacha » pn mar 07, 2005 00:35

Jezeli masz mozliwosc ze skorzystania z kanalu to katalizator sprawdzisz sam-bez zbednych wydatkow. Wjezdzasz na kanal rozpinasz katalizator od rury (dwie sruby) i odpalasz auto jezeli silnik pracuje tak samo czyli sie dlawi itd. To katalizator jest dobry.
panowie serwisanci w salonie SKODY takie sposoby maja, aby sprawdzic czy katalizator sie nie przytkal.



rembrant

Post autor: rembrant » pn mar 07, 2005 01:07

ok wlasnie tak myslalem zeby wyjac katalizator, tylko jest jeden problem silnik musi byc zimny inaczej wszystko jest wporzadku oprocz tego spoadku mocy co jest pojeciem wzglednym. Dziekuje za pomoc mysle o wyrzuceniu katalizatora i przykreceniu rury dla testow, jak okaze sie ze to to no to bede wiedzial co dalej zrobic, a jak nie katalizator to wrzuce go spowrotem. Drogi jest, pozatym lubie jak wszytsko jest na swoim miejscu. Ze struminnica to dobry pomysl ale osiagow tym nie poprawie w silniku 1.0 THX. Jak cos bee wiedzial to napisze i podziele sie z wami. Dzieki



Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » pn mar 07, 2005 01:16

jak wywalisz katalizator to auto zawsze bedzoe trochje bardziej zwawe,bez wzgledy na to czy kat jest zapchany czy nie...zawsze to mniejsze opory...a z tego cow eim to sprawny katalizator taki niezapchany zabiera przynajmniej 6% mocy...


Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.

Golf III VARIANT 96' ALH +

I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D

rembrant

Post autor: rembrant » pn mar 07, 2005 01:20

wiem wiem, tylko klopoty z rejstracja i jak komus potem sprzedac takie autko?? Pozdrawiam



Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » pn mar 07, 2005 01:46

nie usowaj go calkiem tylko poprostu przebij go jakas rura albo pretem,ja tak zrobilem,puszka normalnie jest wszytsko cacy ale wklad przebity :D:D:D,i co nikt sie nieczepi...jest kat ?? jest i o co chodzi ?? :D


Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.

Golf III VARIANT 96' ALH +

I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D

rembrant

Post autor: rembrant » pn mar 07, 2005 07:00

No to to rozumiem, tylko jeszcze jedno mnie zastanawia na goracym silniku jak robilem badanie toksycznosci spalin to kolo z serwisu powiedzial ze jest bardzo dobrze, nie wiem jak to sie ma do zapchania ale wygladalo na to ze jest sprawny. Zobacze dzisaj co i jak, jeszcze popytam tłumikarzy i podejme jakies kroki. Dzieki za rady



Awatar użytkownika
Norbert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 23:10
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Post autor: Norbert » pn mar 07, 2005 11:30

Dołaczam się do pytania:

Jak jest z głosnością po wyjęciu kata? Tez chcę w jego miejsce wstawić rurkę.

I czy jest poprawa osiągów.

Mój samochód mk2 1.8 RP słąbo zbiera się na 4 i piątym biegu przy 2-3 tys obrotów - czy to może być zapchany kat?
Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 426 gości