[Mk2] Wentylator

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

michi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob sie 06, 2005 14:34
Lokalizacja: wild
Kontakt:

[Mk2] Wentylator

Post autor: michi » pt gru 01, 2006 16:47

Witam !!!

Mam pewien problem. Od pewnego czasu cos mi sie dzieje z autkiem (plakac mi sie chce...) ale nie oto chodzi w tym temacie. Byłem u kumpla i wentylator mi sie właczył a on Na najwyszym biegu!!?? otwiera maske mowi no masz trzy kable do silnika wiatraka sciagamy kostke a tam dwa wtyki... moze mi ktos powiedziec co jest ?? i czy jak załoze taki silniczek z trzema beda dwa biegi ??

Pozdrawiam MiChI



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » pt gru 01, 2006 16:57

Do tego potzrebny ci jest jeszcze czujnik w chłodnicy który ma dwa wyścia (nie licząc prądowego, czyli trzy wsówki męskie) bo jak podłączysz do takiego czujnika który ma tylko jeden przewód (czyli dwie wsówki ) to będziesz miał ten bieg który akurat podłączysz


pozdrowienia el Kopyto

michi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob sie 06, 2005 14:34
Lokalizacja: wild
Kontakt:

Post autor: michi » pt gru 01, 2006 17:08

sprawdze i powiem. Chodzi CI o ten czujnik co jest do chłodnicy wkrecany tak ?? w sumie e chłodnicy jest jeden. to on ma mniec trzy przewody ??



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » pt gru 01, 2006 17:17

Tak o ten czujnik. Tak ma mieć trzy przewody. Jeden jest z napięciem a dwa wchodzą do wiatraka i w zależności od wartości temperatry najpierw włącza się jeden a potem drugi jak temp jest wyższa.


pozdrowienia el Kopyto

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt gru 01, 2006 20:46

el Kopyto pisze:Do tego potzrebny ci jest jeszcze czujnik w chłodnicy który ma dwa wyścia (nie licząc prądowego, czyli trzy wsówki męskie) bo jak podłączysz do takiego czujnika który ma tylko jeden przewód (czyli dwie wsówki ) to będziesz miał ten bieg który akurat podłączysz
dokładnie tak i potwierdzam to
czujnik w chłodnicy 3 kableki , może widac na fotce ...
Obrazek
poza tym trzeba dwa oddzielne przekaźniki
Obrazek
i silnik dwubiegunowy
na fotce u mnie wygląda to tak
Obrazek

poza tym warto poczytac
-- tutaj
-- i tutaj
mimo ze to nie MK2 to jednak zasady są takie same :okej:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » pt gru 01, 2006 21:19

RobertP pisze:poza tym trzeba dwa oddzielne przekaźniki
Pozwolę sobie się nie zgodzić, gdyż moja pani posiada golfa mk3 i tam napięcie dochodzi bezpośrednio do czujnika termicznego w chłodnicy, a z niego dwoma przewodami dochodzi prosto do wentylatora. Obciążalność prądowa tego termowłącznika w chłodnicy jest wystarczająca do uruchomienia wentylatora. Nie mam założonych przekaźników.


pozdrowienia el Kopyto

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt gru 01, 2006 22:08

el Kopyto pisze:Pozwolę sobie się nie zgodzić, gdyż moja pani posiada golfa mk3 i tam napięcie dochodzi bezpośrednio do czujnika termicznego w chłodnicy, a z niego dwoma przewodami dochodzi prosto do wentylatora. Obciążalność prądowa tego termowłącznika w chłodnicy jest wystarczająca do uruchomienia wentylatora. Nie mam założonych przekaźników.
orzesz aż niemożliwe ale wierzę że i tak może być jak świtała w mk2 oryginalnie
są bez przekaźników to i wentylator w mk3 (może nie wszedzie) też może być bez ...
tyle że przewody napewno deczko sie grzeją na II biegu ...


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » pt gru 01, 2006 22:14

Zaiste tak pewnie jest, ale staram się tak jeździć aby się nawet pierwszy bieg nie włączył, no ale na korki nie ma rady, chociaż powiem ci że przewody są tam założone tak na oko ze 3mm2. Ale jak jest rozwiązany termo włącznik tego ci nie powiem. Jak kiedyś padnie to go pokroje, bo sam jestem ciekaw jaki są założone bimetale.


pozdrowienia el Kopyto

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt gru 01, 2006 22:19

el Kopyto pisze:Obciążalność prądowa tego termowłącznika w chłodnicy jest wystarczająca do uruchomienia wentylatora. Nie mam założonych przekaźników.
dodam że prąd (jeśli chodzi o natężenie) w tym termowłącznku w chlodnicy jest niskie
dopiero po przejsciu przez przekaźnki dostaje wyższego ...
jeśli jest inaczej to z czasem w silniku jest problem o taki jak tutaj
Obrazek
o czym co nie co pisałem tutaj

[ Dodano: Pią Gru 01, 2006 21:21 ]
el Kopyto pisze:Jak kiedyś padnie to go pokroje, bo sam jestem ciekaw jaki są założone bimetale.
napewno nie za grube ...
ale sam jestem ciekaw a gdzieś mam w garazu w gratach stary ...


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 281 gości