[mkII] wymiana paska

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
elCiapek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 13:47
Lokalizacja: Słupsk/Szczecin/Warszawa
Kontakt:

[mkII] wymiana paska

Post autor: elCiapek » czw mar 03, 2005 23:16

Jaki jest koszt wymiany paska rozrządu w golfie II D/TD ???
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
miomio1
Cool Europe GL
Cool Europe GL
Posty: 790
Rejestracja: czw gru 30, 2004 23:33
Lokalizacja: Mragowo
Kontakt:

Post autor: miomio1 » pt mar 04, 2005 00:02

Koszt paska rozrządu GATES to ok 50,- i rolki napinającej LUK ok. 70,- do tego doliczyć trzeba uszczelkę pokrywy zaworów ok 10,-



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » pt mar 04, 2005 20:18

Robocizna 80 PLN !!!


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Slawo80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw lut 03, 2005 16:44
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: Slawo80 » sob mar 05, 2005 06:17

Ja mam goferka 1,6 TD.
Zakladam pasek ContiTech koszt w granicy 50zl ostatnio chyba nawet 50zl nie kosztowal.
Rolki napinajacej za kazdym razem nie zmieniam. Miomio1 dlaczego kazesz uszczelke pod pokrywa od zaworow zmieniac - przeciez tego nie ruszasz - jak nie leci olej to wszystko oki ;) no chyba ze jest jakis powod ??
Za robocizne nie daje nic - braciak to robi ;) tak ze w tej kwestii Ci nie pomoge :(

Pozdro:

Slawek.



Awatar użytkownika
no-name
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: wt lis 16, 2004 10:34
Lokalizacja: DB / DSW
Kontakt:

Post autor: no-name » sob mar 05, 2005 08:38

Slawo80 pisze:Ja mam goferka 1,6 TD.
Zakladam pasek ContiTech koszt w granicy 50zl ostatnio chyba nawet 50zl nie kosztowal.
Rolki napinajacej za kazdym razem nie zmieniam. Miomio1 dlaczego kazesz uszczelke pod pokrywa od zaworow zmieniac - przeciez tego nie ruszasz - jak nie leci olej to wszystko oki ;) no chyba ze jest jakis powod ??
Za robocizne nie daje nic - braciak to robi ;) tak ze w tej kwestii Ci nie pomoge :(

Pozdro:

Slawek.
a co mozna zrabac jak sie bedzie chcialo samemu 1-wszy raz zakladac???
w koncu do odwaznych swiat nalezy :P



Slawo80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw lut 03, 2005 16:44
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: Slawo80 » sob mar 05, 2005 11:00

no-name pisze:
Slawo80 pisze:Ja mam goferka 1,6 TD.
Zakladam pasek ContiTech koszt w granicy 50zl ostatnio chyba nawet 50zl nie kosztowal.
Rolki napinajacej za kazdym razem nie zmieniam. Miomio1 dlaczego kazesz uszczelke pod pokrywa od zaworow zmieniac - przeciez tego nie ruszasz - jak nie leci olej to wszystko oki ;) no chyba ze jest jakis powod ??
Za robocizne nie daje nic - braciak to robi ;) tak ze w tej kwestii Ci nie pomoge :(

Pozdro:

Slawek.
a co mozna zrabac jak sie bedzie chcialo samemu 1-wszy raz zakladac???
w koncu do odwaznych swiat nalezy :P

Wiesz co mi to zawsze brat robi podpytam go na co zwracac uwage i dam znac ;)
Wiem ze on jakos silnik ustawia. na skrzyni jest taki znacznik - nie chce nakrecic - zapytam i przygotujemi Ci instrukcje. Nigdy nie uczylem sie bo nie ma takirj potrzeby ;)


Pozdro:

Slawek.



Awatar użytkownika
Adzien77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: wt sty 04, 2005 11:12
Lokalizacja: BIESZCZADY
Kontakt:

Post autor: Adzien77 » sob mar 05, 2005 11:26

Przyjacielu jezeli chcesz sam sie za to zabierac,lepiej wez kogos kto to robił bo złe załozenie grozi powaznym uszkodzeniem głowicy i tłoków silnika!!! Wymiana paska to nie jest wielka sztuka ale za to bardzo odpowiedzialna!!!



Awatar użytkownika
king66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: pt lis 26, 2004 11:56
Lokalizacja: chełmno, kuj-pom
Kontakt:

Post autor: king66 » sob mar 05, 2005 12:54

yyy jak masz smykalke do robienia przy silniku to sam zrob...
wkoncu wszystko robia ludzie....
poczytaj i pamietaj o cechach musisz bezwzglednie pilnowac ustawienia sa takie specjalne cechy ktore musza sie pokrywac

a pasek to jakies max 50zl chyba ze chcesz jakis lepszejszy to i nawet ponad 100zl mozna polozyc

acha nie wiem czy masz diesela???
bo jak masz... to pasek do alternatora jest szerszy o 2 mm niz do benzyny nie daj sobie wcisnac a mysle ze tez bedziesz go przy okazji wymienal (ja robilem zaraz odrazu wszystkie paski rozrz, alter, wspoma)

ja mialem zalozony od benzyny i po 3 tyg. poprostu scial sie...

i jeszcze jedno patrz czy nie jest sparcialy... (klinowe paski) lubia czasem dluuuugo wisiec w sklepie


tak naprawdę to tylko M-B W114280CE albo carrera911 72' ...oba mnie kręcą (MB, VAG, PORSCHE... reszta to podróba)

fido

Post autor: fido » sob mar 05, 2005 15:55

Jestem właśnie po wymiance tych rzeczy :grrr:
kosztowało mnie to 54zety pasek napinacz 73 zł koło na wale rozrządu 107 zł :hmm:
(to nie jest konieczne jeśli jest ok). A co do robienia tego samemu to szczerze odradzam
bo bardzo łatwo coś zknocić i to potem może kosztować. Ja musiałem to wszystko wymienić
bo regulację zle zrobili i wycioł się klin na w/w kole, do tego doszły mi cztery szklanki
bo pękły(35 zeta szt) sama robocizna 100 zł :grrr: . Nie rób tego sam!!!!!!!!



Jarek VW
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: czw sty 06, 2005 23:56
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: Jarek VW » ndz mar 06, 2005 03:05

jak niemasz za bardzo pojęcia i nigdy tego nerobiłes to daj sobie spokój. w bęzynie to jest prostsze bo ja sobie sam zmieniam pilnujesz tylko znaków na kołach i po sprawie ale ja juz to pare razy robiłem i wiem o co chodzi ale za diesla bym sie raczej sam niebrał. daj go do jakiegoś mechaniora i patrz co on robi a następną wymiane juz zrobisz sobie sam. nic niedaje takie satysfakcji jak samemu sobie autko naprawić.



Awatar użytkownika
no-name
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: wt lis 16, 2004 10:34
Lokalizacja: DB / DSW
Kontakt:

Post autor: no-name » ndz mar 06, 2005 08:23

Jarek VW pisze:jak niemasz za bardzo pojęcia i nigdy tego nerobiłes to daj sobie spokój. w bęzynie to jest prostsze bo ja sobie sam zmieniam pilnujesz tylko znaków na kołach i po sprawie ale ja juz to pare razy robiłem i wiem o co chodzi ale za diesla bym sie raczej sam niebrał. daj go do jakiegoś mechaniora i patrz co on robi a następną wymiane juz zrobisz sobie sam. nic niedaje takie satysfakcji jak samemu sobie autko naprawić.
no ja mam benzyne :), ale 1-wszy raz dam chyba do znajomego(mechanika z zamilowania) :P



Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » ndz mar 06, 2005 21:36

jak masz troche pojecia to zrobisz to sobie sam,a ci ktorzy nie wiedza jak to robic to neich nie odstraszaja innych,to bardzo proste,jest tak samo prawie jak w benzynie tylkoze dochodzi ci kolo od pompy wtryskowej,no wiec scigasz plastikowa oslone od paska,pozniej najlepiej odrazu sobie ustawic caly rozrzad na znakach,wiec najwazniejsze w tym wszytskim jest to zbey dobzre zgrac znaki,znak na wale kolrbowym masz od strony skrzyni biegow,jest tam taki czarny koreczek,wyciagasz go i tak w tej dzurze muszisz wypatrywac znaku,najlepiej zeby ktos obracal ci powoli walem korbowym a jeszcze prosciej to mzoesz sobie samemu obracac ale walkiem rozrzady zakladajac klucz chyba 19 o ile dobrze pamietam,i jak ustawisz juz znaki na walku rozrzadu,a bedzie to na kolku kropka lub kreska i ma sie odnosic do hmm,niepamietam jzu etraz jak to jest w mk2 ale cos musi byc na silniku w poblizu kola pasowego od paska i jak tam ustawidz to zgraja cio sie wszytskie znaki,na wale i na pompie,tylko sprawdz dobrze,nastepnie podlewaruj fure,odkrec prawe kolo i zdejmij pasek od alternatora,kolo pasowe chyba tez musisz wywalic,no i poluznij napinacz paska,jak juz to zrobisz poprostu go zdejmij,wtedy jeszcze raz sprawdz dokladnie wsztskie znaki,najlepiej robic to przy dobrym swietle,i zeby je dobzre uwidocznic najlepiej je sobie popraw jakim korektorem albo bila farba,zeby sie nie pomylic,i jak bedzie ok,to zaluz pasek na kolo pasowe walu korbowego,i na reszte,z tym ze na wal zaluz go odrazu cala szerokoscia tak jak i na p-ompe wosna i napinacz a na walek rozrzadu i pompe wtryskowa tak tylko krawedzia zeby zeby weszly delikatnie bo inaczej go nie wciszniesz i jak juz zalozysz caly to go [przesun palcami na cala szerokosc kul zembatych napnij go napinaczem i gotowe,z tym ze jak juz skonczysz i zanim odpalisz silnik to sprawdz jeszcze raz znaki czy wszytsko gra i za pomoca klucza zrub 2 obroty walem korbowym,zeby byc pewnym ze nic nie blokuje,jak obrucisz i bedzie gralo to mzoesz smialo odpalac fure,i niezapomnij o prawidlowym naciagnieciu paska,najlepiej sprawdz jak byl stary naciagniety i tym sie sugeruj,no jesli nie czujesz sie na silach to lepiej zrob to z kims kto sie na tym zna,ja tez podpatrzywalem kuzyna :D i sie nauczylem i sobie w Mk2 wymienialem sam teraz mam TDI i tez sam zmienilem a tam to jest juz o wiele trudniej...powodzenia


Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.

Golf III VARIANT 96' ALH +

I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D

Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » ndz mar 06, 2005 21:43

wiele rzeczy sie nauczylem sam,wczesnien robilem tylko mojego bolida 126p :D:D:D,tam byl tylko lancuszek i niebianskie dojscie do wszytskiego :D:D:D,a paski to juz troche inna bajka,aczkolwiek dla chcacego nic trudnego:D:D:D,paseki moim zdaniem najlepsze sa "Gates",przynajmniej nie slyszalem zlych opini na ich temat,wiadomoze kazdy pasek peknie jak sie na nim bedzie jezdzic niewiadomo ile,w zeszlym tygodniu robilem kolesiowi Escorta 1.6 EFI i sie okazalo ze mial orinalny pasek,oczywiscie juz pekl,ale do wymiany tylko jeden zawor i popychacz,to mu sie fukslo bo moglo byc gorzej,ale teraz juz po takiej nauczce napewno nie bedzie oszczedzal na paskach :D:D:D,i w sumie koszt naprawy wyniusl go 100zł,bo zaplacil tylko za czesci czyli zawor,popychasz,i uszcelka pod glowice,a ja mu to zrobilem za przyslowiowe piwo, tak poznajomosci,wiec uwazam ze warto jest cos samemu zrobic,duzo kasy zostaje w kieszeni,ale jak ktos nie czuje sie na silach to lepiej sie tego nie imac 1 raz samemu...powodzonka...


Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.

Golf III VARIANT 96' ALH +

I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D

Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » ndz mar 06, 2005 21:46

odnosnie rolki napinajacej pasek to wez ja zakrec,jezeli nie bedzie chuczec ani szumien i luzow miec nie bedzie to jest ok...a kolega MIOMIO 1 to niew iem po co chce sciagac pokrywe zaworow przy zmianie paska,jak nic nie cieknie to nie ma po co ruszc...pozdro...


Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.

Golf III VARIANT 96' ALH +

I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 320 gości