[MK III] Silnik jest zbyt słaby

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

_chris_
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: sob lis 25, 2006 00:04
Lokalizacja: Nowy Sącz

[MK III] Silnik jest zbyt słaby

Post autor: _chris_ » sob lis 25, 2006 15:24

witam wszystkich i prosze o porade i zdanie:)

otoz bylem juz u wiekszosci mechanikow u mnie w miescie i co mowia to to samo:P ze trzeba wymienic to to to i to i wtedy sprawdzic;-/

a o co sie rozchodzi. golfa kupilem niecaly rok temu. jest to 1,6 75KM i ma 95000 przebiegu (udokumentowane).75KM nie jest to rewelacja no ale nie jest to malo. i myslalem na poczatku ze on tak ma jezdzic jak jezdzi. no ale do momentu jak przejechalem sie golfem 1,4. i tutaj zaskoczenie. 1,4 ma duuuzo wiekszego buta niz moj. podkreslam ze oba silniki sa na beznynie od zawsze i gazu nei widzialy. problem jest taki ze:
1. jak ruszam i dam tycke za malo gazu to auto tak jakby staje w miejscu (tak jakby cos je zatrzymalo) i dopiero za moment rusza. wczesniej myslalem ze to wina felg jednak byly 15"/195/50 ale jak zalozylem zimowki 13"/175/75 to troche odczulem roznice przy ruszaniu ale dalej tak jest ze go tak przydusza.
2. Nie ma SZANS po prostu nei ma najmniejszych szans zeby koła obróciły sie w miejscu. Podkreslam jeszcze raz ze wczesniej bylo to zrozumiale na tamtych oponach ale na zimowkach jak go krece na postoju do 4-5-6 tys obrotow i puszczam cale sprzeglo od razu to :panna: . na suchym asfalcie nawet nie pomysli o obroceniu kolami. zbiera sie tak jakbym mu puszczal sprzeglo powoli a jak juz ruszy to wchodzi szybko na obroty wysokie.
3. przy 3 tys obrotow juz jednak slychac ten silnik dosc duzo w aucie co wg mnie nie jest ok bo 3 tys to nie jest znowu duzo.
4. Szczerz mowiac to MKII z silnikiem 1,3 na gazie mnei odstawia.

Slyszalem dosc sporo opini ze autko moze byc "zamulone". wiec przejechalem nim prawie 200km dajac mu do zrozumienia jak ma jezdzic:) krecilem go prawie do czerwonych. i wtedy wlasnie tez zauwazylem ze baaaardzo ciezko np. na 3 zebrac sie mu powyzej 4 tys obrotow. "Odmulanie" tez nie pomoglo.


Wyeminialem filtr oleju i powietrza przy wymianie oleju ale nie ma roznicy. Restartowalem Vaga tez nei ma roznicy. Teraz chce wymienic filtr paliwa bo tez slyszalem ze on moze jaja robic.

Poradzcie mi jak moge to sprawdzic ew. co wymienic zeby nie pakowac niepotrzebnie kasy. Moze ktos mial juz podobne doswiadczenie??

Moze z komputera da sie wyczytac co go boli??

Wiem ze najlepszym sposob to wymiana swiec kabli filtorw sprawdzenie katalizatora wymiana sondy lambda ale to sa koszty dosc duuuuuze;-( poki co studenciak ze mnie i co mam kase to jednak chce wlozyc w jego wyglad:) bo wlasnie dlatego kupilem auto w takim stanie technicznym i z malym przebiegiem.


pozdrawiam wszystkich forumowiczow i z gory dzieki za rady;-)



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » sob lis 25, 2006 15:30

Przyczyn może byc wiele np zatkany kat ale przy przebiegu 95000 to raczej nie to. :-k


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

_chris_
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: sob lis 25, 2006 00:04
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: _chris_ » sob lis 25, 2006 15:38

Zapomanialem dodac co jest chyab wazne ze jak silnik jest zimny to duuuzo lepiej chodzi. szybciej sie zbiera wchodzi na obroty szybciej i wogole lepiej sie jedzie



Awatar użytkownika
gkon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: sob paź 28, 2006 14:22
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: gkon » sob lis 25, 2006 17:01

_chris_ pisze:2. Nie ma SZANS po prostu nei ma najmniejszych szans zeby koła obróciły sie w miejscu. Podkreslam jeszcze raz ze wczesniej bylo to zrozumiale na tamtych oponach ale na zimowkach jak go krece na postoju do 4-5-6 tys obrotow i puszczam cale sprzeglo od razu to . na suchym asfalcie nawet nie pomysli o obroceniu kolami. zbiera sie tak jakbym mu puszczal sprzeglo powoli a jak juz ruszy to wchodzi szybko na obroty wysokie.
prawdopodobnie masz spalone sprzęgło i ci się slizga.
Czy podczas wjeżdżania podgórę obroty nagle wzrastają?
Jesli tak to masz już odpowieź


[url=http://cb-radio.pl][img]http://img209.imageshack.us/img209/7227/cbradio1zl2.png[/img][/url]
[img]http://www.cb-radio.pl/images/button2.gif%20[/img]

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » sob lis 25, 2006 18:53

dokladnie koniec sprzegielka prosty test stajesz na asfalcie zaciagasz reczny wbijasz 3 przygazowujesz silnik do okolo 4 tysiecy strzelasz ze sprzegla wciskajac gaz w deche, jesli silnik nie zgasnie od razu to masz odpowiedz na talerzu


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob lis 25, 2006 19:04

_chris_ pisze:otoz bylem juz u wiekszosci mechanikow u mnie w miescie i co mowia to to samo:P ze trzeba wymienic to to to i to i wtedy sprawdzic;-/
A co dokładnie mówili??
_chris_ pisze:Moze z komputera da sie wyczytac co go boli??
A to Ci mechanicy go nie podłaczali do kompa???!!!???? To pierwsza żecz użyć diagnostyki pokładowej jeżeli nie widać uszkodzeń mechanicznych, więc koniecznie to zrób, jak nie będzie żadnych błedów to dopiero możemy kombinować.
Co do ślizgającego się sprzęgła - masz obrotomierz?? Jeśli tak to ręczny zaciągasz wrzucasz 2 lub 3 i auto ma zgasnąć obroty nie mają prawa rosnąć.
_chris_ pisze:Slyszalem dosc sporo opini ze autko moze byc "zamulone"
Nauka nie słyszała o czymś takim - ten silnik nie ma inteligentnego sterownika wtrysku tylko zawsze stałe parametry i tą samą mapę. Inna sprawa to to, że ten silnik jest mułem - wiem bo mam. Może być jeszcze większym mułem ze względu choćby na przestawiony rozrząd itp itd, ale pierwsze to podepnij do kompa


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

_chris_
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: sob lis 25, 2006 00:04
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: _chris_ » ndz lis 26, 2006 19:35

Przypuszczam ze sprzeglo nie dlatgeo ze wiem jak sie auto zachowuje jak sprzeglo jest juz przypalone. W tygodniu bedzie podpiety do kompa bo u mnie sa chore ceny u mechanikow za podpiecie. kolo 100 sobie krzycza.


a co mechanicy mowili to wymiana wszystkich filtrow swiec kabli sondy lamba i wtedy beda dzialac;-/ po podpieciu kompa sie odezwe. dzieki wszystkim;-)



Awatar użytkownika
BRZOZA
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: pt sie 20, 2004 16:30
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: BRZOZA » czw lis 30, 2006 01:25

witam ja posiadam 1,8 75 konikow i mam podobny problem taki mol ze masakra kupel ma ten sam silnik aam i chodzi 3 razy lepiej moim nie idzie kolami obrocic w miejscu dodam ze sprzeglo cale wiec jak moze byc przyczyna??samochod na benzynie wymienione swiece i przewody poizdrawiam



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » czw lis 30, 2006 01:37

Podejrzewam problemy z zapłonem. Proponuje zacząc od kopułki palca kabli świeczek. Jak to nic nie da weź sobie młoteczek do rączki z drewnianym trzonkiem:)Poluzuj sruby apratu zapłonowego i na rozgrzanym silniku włączonym (90 stopni) popukaj drewienkiem tak, żeby przestawić go choćby o milimetr w twoim kierunku. UWAGA nie rób gwałtownym ruchów aparatem. Później dokręć go i się przejedź (wykonuj to na włączonym silniku wiec ostrożnie) Jeżeli cokolwiek się zmieni winny jest zapłon - ustawienie lub konkretnie aprat bądz czujnik halla. Po tym eksperymencie może falowac Ci obrotami i przyduszać się. No cóż ale ma być tanio. Dla mnie to głupi sposób na diagnoze no ale gdy liczy się każdy grosz...A jeszcze co do objawów pewnie masz takie że jak dasz w deche na rozgrzanym to ma lekkie "zastanowienie" Jeśli tak to na 60% to. Daj znac po naprawie



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » czw lis 30, 2006 09:54

tak jak wyzej - na pierwszy rzut oka to moze byc sprzeglo lub cos z przestawionym zaplonem, kablami WN itp. a ja bym jeszcze:
- zmienił pasek rozrządu - może być już naciągnięty chyba że jesteś pewien że jest świeży (warto sprawdzić czy jest dobrze ustawiony)
- apropo paliwa: na wszelki wypadek warto zmienic filtr paliwa, moze warto sprawdzic pompe (zdajsie ze mierzy sie jej pobor pradu)
- czujniki temperatury (zwlaszcze niebieskie - te steruja kompem) - mierzy sie opór,
- jesli spalanie jest w normie to OK, ale jesli nie da sie osiagnac wartosci fabrycznych to wtedy sonda lub przepływomierz (w mk3 1,6 chyba już jest prawda ??), możesz sprobować odpiać kabelki sondy i zobaczyć co się zmieni
-katalizator mogł dostać kamieniem albo gdzieś go przyczesało - sprawdź czy ci w środku nic nie goni - wtedy może się przytykać ogólnie to oryginalne spokojnie chodzą do 150 tys km przebiegu i więcej
Czy masz jakieś kłopoty z zapalaniem ?? :bigok:


TDPower

Dariusz Chilik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt lis 24, 2006 19:04
Lokalizacja: krosno
Kontakt:

Post autor: Dariusz Chilik » pt gru 01, 2006 14:42

Witam

Ja mam taki sam problem z moim mkIII 1.6 ABU 75km-straszny muł. Wymieniłem kable, palec, kopułkę, świece, ustawiłem zapłon byłem podpiąć kompa i nic. Dlatego mam pytanie czy te silniki są takie mulaste czy coś jest nie tak z moim. Kumpel miał taki sam i mówił że wyciaga nim 170km/h a ja 140 max.


Dario4

snowak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: wt maja 02, 2006 16:13
Lokalizacja: z drogi

Post autor: snowak » pt gru 01, 2006 15:52

Mój abu wyciąga 170 i to na gazie w 4 osoby;). No ale vr6 to on nie jest hehe


[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » pt gru 01, 2006 16:16

Do Dariusza Chilika. Mozesz miec zapchanego kata lub walniętego halla w apracie lub zjeżdony silnik i niskie ciśnienia na cylindrach.



Dariusz Chilik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt lis 24, 2006 19:04
Lokalizacja: krosno
Kontakt:

Post autor: Dariusz Chilik » wt gru 05, 2006 15:50

Witam

Kata sam przebijałem więc to odpada,tak samo czujnik Halla bo wymieniłem go razem z całym aparatem zapłonowym i dalej to samo. Zostaje mi tylko sprawdzić ciśnienie,ale mam nadzieję że będzie ok.


Dario4

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 56 gości