[MK2 1.6 PN] Nierówne obroty silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
naziro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob lip 01, 2006 13:37
Lokalizacja: KOSTRZYN WLKP

Post autor: naziro » czw lis 23, 2006 14:21

Obrazek


Obrazek
łatka do dętek rowerowych
Obrazek

Obrazek
dopiłować iglakiem
cierpliwości i powodzenia
U mnie działa bez zarzutu. Przejechałem ok 1 tys km.



Jacenty80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: śr lis 24, 2004 22:08
Lokalizacja: Wrocław/Sulechów
Kontakt:

Post autor: Jacenty80 » czw lis 23, 2006 14:52

Nastawnik przepustnicy steruje wolnymi obrotami, na ssaniu ustawia otwarcie przepustnicy.
Komp z niego też szczytuje informacje, więc jak go odłączysz to będzie lipa. Ja jak swojego odłaczyłem to ogólnie nie dało się jechać.

[ Dodano: Czw Lis 23, 2006 2:04 pm ]
Naziro dzięki wielkie za wskazówki. Też chciałem membranę w swoim starym nastawniku kleić, ale bałem się, że się usztywni i nie będzie dobrze. Skoro twierdzisz, że działa bez zarzutu, to też tak zrobię.
Dobrz byłoby żeby sobie wszyscy PNowcy obejrzeli te zdjęcia. Po co płacić 200zł za regenerację:).
Pozdrawiam



flaszka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt lut 15, 2005 20:11
Lokalizacja: Polska Małopolska

Poszukiwania książka servisowa PILNIE

Post autor: flaszka » ndz gru 17, 2006 16:07

Poszukuje bardzo pilnie DOBREJ książki servisowej do silnika o oznaczeniu PN. Jest to silnik benzynowy 1,6l zasilany gaźnikiem Pierburg. Obecnie posiadam dwie książki które podają sprzeczne informacje. Linki zamieszczone w poscie nie działają... . Proszę o szybką Pomoc



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz gru 17, 2006 17:57

w poście "wysokie spalanie" są zdjęcia książki do obsługi 2ee
pozdro.



Czarnyonline
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:39
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Czarnyonline » pn gru 18, 2006 20:24

Panowie!!!
Mam pytanie do wszystkich ktorzy juz troszkę wiecej przeszli ode mnie z tym gaznikiem (2ee). Dzis wrocilem od mechaniora i wymienilem sobie gume pod gaznikiem oraz ogolnie caly gaznik zostal przeczyszczony - zapchane bylo podcisnienie bo nie otwierala sie druga przepustnica.
Problem dotyczy benzyny - na gazie autko chodzi elegancko ale na benzynie praktycznie wcale. Odpala z wielkim trudem a potem telepie nim na boki. Autem praktycznie nie da sie ruszyc - zero mocy. Facet powiedzial mi ze ssani nie dziala - ten potencjometr bzyczy ale podobno nie diala poprawnie.
Najciekawsze jest to ze wszystko dzialalo elegancko na benzynie ale padlo po wymianie uszczelek pod kolektorami. Z dnia na dzien przestal chodzic na benzynie.
Ma ktos moze pojecie co mógl spiepszyc mechanik ktory mi te uszcelki wymienial??? musial sciagnac gaznik ale podobno "nic" nie ruszal. zastanawiam sie czy da sie to jeszcze zrobic czy po prostu myslec o wymianie na 2e albo webera.

Zima idzie i wolalbym zeby mi na benzynce odpalil

pozdowienia Pawel

Z gory dzieki za odpowiedz



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pn gru 18, 2006 21:45

zmienić gaźnik na inny to nie jest takie hop siup jak nieznasz sie dobrze na tym.
ciekawe że po wymianie uszczelki tak się stało.
może nie ma szczelności na kanale wodnym który jest w kolektorze i zasysa płyn.
może czegoś niepodłączył jak ściągał kolektor,wężyków podciśnieniowych,albo jką wtyczkę.
posprawdzaj wszystko.



Czarnyonline
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:39
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Czarnyonline » pn gru 18, 2006 22:19

A jak to moze byc mozliwe ze sasysa plyn???
Bo jak go odpale to jest taka sprawa ze chodzi tak jakby go zalewalo i taki jakis smrod jest. Tez troszke plynu mi ubylo. Tylko pyatnko czy mozna te fakty laczyc.
Na pewno kopci na bialo jak go odpale czyli to troszke sugeruje wode. Ostatni zalalem pól baku i dolalem stp do benzyny ale nic nie pomaga - nie moge nawet tego przepalic
Dzis jeden chlopak sprawdzal te podlaczenia i mowi z wszystko jest ok - lambda na pewno padla no ale to w jezdzie nie przeszkadza - przedtem tez na 100 % byla padnieta
dzieki



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pn gru 18, 2006 22:30

po między kolektorem a głowicą jest gumowa uszczelka łącząca knały głowica-kolektor.
jak było skręcone to było szczelne, a jak zruszał a guma była sparciała i jej nie zmienił to może tak być.
ale nie ma pewności na 100% żę to jest to.



Czarnyonline
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:39
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Czarnyonline » pn gru 18, 2006 22:41

pamietam ze wlasnie w tej uszczelce jest takie miejsce na kanal wodny-ale to by sugerowalo ze zle zalozyl uszczelke i to caly czas leci w co nie bardzo wierze bo na gazie chodzi ok. Mysle ze ogolnie ten gaznik jest popiepszony i pewnie skonczy sie na wymianie na webera :)



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pn gru 18, 2006 23:33

Problemy z PN są rewelacyjnie opisane tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=30
na fotkach które załączył Przybek
Moim zdaniem podchodząc do rozwiązywania probemów z tym gaźnikiem trzeba być pewnym reszty silnika I drugi warunek to mieć dokumentacje so 2EE - młotkiem się tu za wiele nie zdziała, lepiej sie uzbroić w miernik uniwersalny ;)
:bigok:

[ Dodano: Pon Gru 18, 2006 22:40 ]
Czarnyonline pisze:pamietam ze wlasnie w tej uszczelce jest takie miejsce na kanal wodny-ale to by sugerowalo ze zle zalozyl uszczelke i to caly czas leci w co nie bardzo wierze bo na gazie chodzi ok. Mysle ze ogolnie ten gaznik jest popiepszony i pewnie skonczy sie na wymianie na webera :)
Sprawdź czy ci przypadkiem nie bulgocze płyn w zbiorniku (jak odkręcisz korek) na chodzącym silniku ... No i jeśli ma jakiś kolor to jeśli szybko zmieni się na czarny to oznaka że coś nie tak.
Jesli się upewnisz że z płynem OK to możesz się zabrać za zapłon - być może masz ustawiony bardziej pod gaz i dlatego benzynka nie bardzo chula i trzęsie silnikiem.


TDPower

Czarnyonline
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:39
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Czarnyonline » wt gru 19, 2006 00:00

Plyn jest ok a ta uszczelka byla robiona we wrzesniu, zaplon to chyba nie bardzo bo nie bylo kombinowane nic od roku a chodzilo kiedys idealnie tylko po tej naprawie sie popsulo. Napisalem tylko o niej dlatego ze wlasnie z tym faktem wiaze problemu z gaznikiem. Kiedys chodzil on idealnie - nawet dzis nie faluje, fajnie zapala, no a na benzyne porazka - nie da sie jechac.



irekczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob gru 24, 2005 17:34
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: irekczek » wt gru 19, 2006 15:47

hm.. Mam pytanie do was.. moze orientuje się ktoś w tej sprawie...
Jak zrobić, aby przepustnica była cały czas zamknięta?? aby krokowy nią nie sterował?
Krokowy mam wymontowany ze swojego miejsca, jest on przyczepiony do karoserii , nie jest odpięty od kabli. Gdy trzpień nacisnę do końca to przepustnica powinna być zamknięta, ale wtedy silnik na benzynie faluje i słychać jak przepustnica "tyka" gdy wyciągnę trzpień całkowicie to tak samo pzepustnica tyka i obroty falują, na gazie jest OK.
Gdy trzpień mam wyciągnięty na max to wtedy pali mi duzo więcej gazu=12-13 l
gdy trzpień mam schowany to pali 8-9(miasto).

Jesczze jedno.. jak silnik jest zimny(po nocy) to obroty nie falują.. czyżby sonda??
Najpierw proszę o info co zrobić(który kabelek zmostkować czy coś) aby przpeustnica była zamknięta...
Dziękii!!

P.s
na miejsce krokowego wstawiłem silniczek do regulacji świateł i w kabinie robię "pstryk" i mi zwiększa obroty, jak się zagrzeje to wyłączam go i obroty normalne-półautomatyczne ssanie. Jeżeli uda mi się wyeliminować to "tykanie" przepustnicy i zobić aby była cały czas zamknięta to zamieszczę fotoporadę pozdrooo



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » śr gru 20, 2006 10:04

irekczek pisze:hm.. Mam pytanie do was.. moze orientuje się ktoś w tej sprawie...
Jak zrobić, aby przepustnica była cały czas zamknięta?? aby krokowy nią nie sterował?
Krokowy mam wymontowany ze swojego miejsca, jest on przyczepiony do karoserii , nie jest odpięty od kabli. Gdy trzpień nacisnę do końca to przepustnica powinna być zamknięta, ale wtedy silnik na benzynie faluje i słychać jak przepustnica "tyka" gdy wyciągnę trzpień całkowicie to tak samo pzepustnica tyka i obroty falują, na gazie jest OK.
Gdy trzpień mam wyciągnięty na max to wtedy pali mi duzo więcej gazu=12-13 l
gdy trzpień mam schowany to pali 8-9(miasto).

Jesczze jedno.. jak silnik jest zimny(po nocy) to obroty nie falują.. czyżby sonda??
Najpierw proszę o info co zrobić(który kabelek zmostkować czy coś) aby przpeustnica była zamknięta...
Dziękii!!

P.s
na miejsce krokowego wstawiłem silniczek do regulacji świateł i w kabinie robię "pstryk" i mi zwiększa obroty, jak się zagrzeje to wyłączam go i obroty normalne-półautomatyczne ssanie. Jeżeli uda mi się wyeliminować to "tykanie" przepustnicy i zobić aby była cały czas zamknięta to zamieszczę fotoporadę pozdrooo
w 2ee masz dwa elementy wykonawcze sterujące pracą silnika:
> silnik krokowy sterujący przysłoną powietrza - steruje składem mieszanki
> elektryczno-pneumatyczny sterownik przepustnicy - steruje utrzymywaniem obrotów
na początek zdecyduj o którym piszesz.


TDPower

irekczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob gru 24, 2005 17:34
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: irekczek » śr gru 20, 2006 14:14

hm.. piszę o tym nastawniku przepustnicy, on jest odpowiedzialny jednocześnie za obroty i otwarcie/ zamknięcie przepustnicy.. tak mi się wydaje, bo trzymałem go w ręce i na włączony silniku wciskałem/wysuwałem ręcznie trzpień i była różnica w pracy silnika.. ja chciałbym zamknąć na stałe przepustnice... na wolnych obrotach silnik pracuje normalnie bez falowania, ale przy dodawaniu gazu "dławi się" obroty falują



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 336 gości