[MK2] proste pytanie jaki index na liczniku
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
950 na 99% starsze modele miały 935. Skala nie zależy raczej od pojemności silnika tylko od przeniesienia prędkości z wałka na linke (czyli od budowy mechanizmu). A jak chcesz wiedzieć na 100% jaki masz index to odklej tarcze - przecież i tak go będziesz zmieniał
Ale jestem przekonany że masz 950 bo po 90roku już rzadko z indexsem 935 wychodziły.
Pozdrawiam
Ale jestem przekonany że masz 950 bo po 90roku już rzadko z indexsem 935 wychodziły.
Pozdrawiam
German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
No to teraz już całkiem się zakręciłem - mam silnik 1.6 PN, index na liczniku 935. Piszecie, że auta z takim silnikiem powinny mieć index 950 (ktoś napisał, że starsze modele miały index 935 - ale mój jest z lat 90'). Obawiając się tego, że ktoś w przeszłości podmienił licznik, przeprowadziłem mały test - kumpel jechał 50km/h, a ja za nim - i mój licznik pokazywał także idealnie 50km/h. O co tu chodzi? Wiem, że to, jaki ma być index na liczniku zależy od skrzyni biegów, czyli wychodzi na to, że albo mam dobry licznik, albo ktoś wymienił skrzynię razem z licznikiem...
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- Kamil Włodi
- Mały gagatek
- Posty: 115
- Rejestracja: wt wrz 26, 2006 20:04
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
VWITAM
a dużo jest roboty i cvzy to bezpieczne???bodzio_j pisze:Lipek81 pisze:.A co do prędkościomierza to zawsze możesz go wymienić na właściwy. Czasem można kupić taki luzem.
- Bruno77
- vag-podkarpacie.pl
- Posty: 1679
- Rejestracja: pt lis 10, 2006 13:27
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: VWITAM
Prędkościomierz bez problemu przełożysz ze starego licznika do nowego, wymiana jest bardzo prosta.Kamil Włodi pisze:bodzio_j pisze:a dużo jest roboty i cvzy to bezpieczne???Lipek81 pisze:.A co do prędkościomierza to zawsze możesz go wymienić na właściwy. Czasem można kupić taki luzem.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=338716&p=4409474#p4409474
- Kamil Włodi
- Mały gagatek
- Posty: 115
- Rejestracja: wt wrz 26, 2006 20:04
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
vwitam
a co jeśli kupię motometru da się go (cały) zamienić za vdo poprostu pzrełożyć wszystko (wypinam vdo i wstawiam motometru) da się tak???
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Trochę odgrzebię temat, ponieważ są nowe okoliczności, co do mojego licznika (i samochodu).
Otóż okazało się, że ten samochód jest z 1990 roku (jeżeli to ma jakieś znaczenie, co do indeksu na liczniku). Postanowiłem zrobić także taki test - kumpel jechał swoim samochodem, ja swoim, no i wyszło, że mój licznik dobrze pokazuje - sprawdzaliśmy przy 50km/h i 90km/h - w obu sytuacjach nasze liczniki pokazywały to samo.
Co do licznika kumpla w samochodzie, to jestem pewien jego poprawności - on ma Peugeota 307, który nie ma nawet roku, ma go od nowości i nic przy nim nie robił.
Czyli wychodzi na to, że wbrew temu co piszecie, były golfy mk2, które miały indeks na liczniku 935 i silnik 1.6PN. Dodam jeszcze, że z wklejki odczytałem, że mam skrzynię o oznaczeniu 4S.
Otóż okazało się, że ten samochód jest z 1990 roku (jeżeli to ma jakieś znaczenie, co do indeksu na liczniku). Postanowiłem zrobić także taki test - kumpel jechał swoim samochodem, ja swoim, no i wyszło, że mój licznik dobrze pokazuje - sprawdzaliśmy przy 50km/h i 90km/h - w obu sytuacjach nasze liczniki pokazywały to samo.
Co do licznika kumpla w samochodzie, to jestem pewien jego poprawności - on ma Peugeota 307, który nie ma nawet roku, ma go od nowości i nic przy nim nie robił.
Czyli wychodzi na to, że wbrew temu co piszecie, były golfy mk2, które miały indeks na liczniku 935 i silnik 1.6PN. Dodam jeszcze, że z wklejki odczytałem, że mam skrzynię o oznaczeniu 4S.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Lipek81, prędkość to nie najlepsza metoda sprawdzania licznika. Dokładniejsze jest sprawdzenie licznika przebiegu. Po2. oprócz licznika ważny jest też ślimak w skrzyni.
Jeśli okaże się, że wszystko jest w porządku, to możesz spróbować założyć zamiast zegara obrotomierz.Jest to wykonalne i pewnie tańsze.
Jeśli okaże się, że wszystko jest w porządku, to możesz spróbować założyć zamiast zegara obrotomierz.Jest to wykonalne i pewnie tańsze.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
bodzio_j, nie chodzi mi o to, żeby założyć obrotomierz, ale o to, że kolega Panter, pytał się, jaki ma indeks, mając silnik 1.6. Napisałeś mu, że 950.
Ja mam 1.6 i mam indeks 935 i także wyskalowany do 200km/h. Z moich sprawdzeń wynika, że mój golf rzeczywiście mógł opuścić fabryke z takim licznikiem. Chodzi mi o to, że golfy z silnikami 1.6 mogą mieć różne indeksy - Ty piszesz, że 950, ja mam w swoim 935. Owszem, może być tak, że ktoś coś poprzekładał, albo po prostu mogły być golfy 1.6 z takim licznikiem.
Co do Twojej propozycji sprawdzenia licznika przebiegu - owszem, są to jakby oddzielne mechanizmy, ale będące jednym zespołem - jeżeli licznik przebiegu jest 935, to i prędkościomierz musi być dostosowany do tego przełożenia. Oczywiście, można jeszcze przyjąć sytuację, że ktoś grzebał w moich licznikach, rozebrał mechanizm licznika kilometrów i poprzekładał zębatki, następnie zamienił tarczę licznika na taką, co ma napisane 935 nad przyciskiem kasowania kilometrów. Wtedy mógłby rzeczywiście uzyskać coś takiego, że prędkościomierz przystosowany jest do przełożenia 950, a licznik przebiegu do 935. Tylko po co miałby to ktoś robić? Jezeli już, to wymieniłby prędzej cały licznik (tzn. zespół zawierający w sobie prędkościomierz i licznik kilometrów), ale wtedy prędkościomierz by kłamał.
Ale jeżeli będzie okazja, to oczywiście licznik przebiegu też sprawdzę.
Druga sprawa jest taka, że piszesz, że ślimak w skrzyni też jest ważny - oczywiście, że jest niektórzy mają go przystosowanego do przełożenia 950, a ja mam do 935.
Ja mam 1.6 i mam indeks 935 i także wyskalowany do 200km/h. Z moich sprawdzeń wynika, że mój golf rzeczywiście mógł opuścić fabryke z takim licznikiem. Chodzi mi o to, że golfy z silnikami 1.6 mogą mieć różne indeksy - Ty piszesz, że 950, ja mam w swoim 935. Owszem, może być tak, że ktoś coś poprzekładał, albo po prostu mogły być golfy 1.6 z takim licznikiem.
Co do Twojej propozycji sprawdzenia licznika przebiegu - owszem, są to jakby oddzielne mechanizmy, ale będące jednym zespołem - jeżeli licznik przebiegu jest 935, to i prędkościomierz musi być dostosowany do tego przełożenia. Oczywiście, można jeszcze przyjąć sytuację, że ktoś grzebał w moich licznikach, rozebrał mechanizm licznika kilometrów i poprzekładał zębatki, następnie zamienił tarczę licznika na taką, co ma napisane 935 nad przyciskiem kasowania kilometrów. Wtedy mógłby rzeczywiście uzyskać coś takiego, że prędkościomierz przystosowany jest do przełożenia 950, a licznik przebiegu do 935. Tylko po co miałby to ktoś robić? Jezeli już, to wymieniłby prędzej cały licznik (tzn. zespół zawierający w sobie prędkościomierz i licznik kilometrów), ale wtedy prędkościomierz by kłamał.
Ale jeżeli będzie okazja, to oczywiście licznik przebiegu też sprawdzę.
Druga sprawa jest taka, że piszesz, że ślimak w skrzyni też jest ważny - oczywiście, że jest niektórzy mają go przystosowanego do przełożenia 950, a ja mam do 935.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 77 gości