[MK3] Problem z wskaźnikiem paliwa

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pomocrtv
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt lut 28, 2006 13:47
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

[MK3] Problem z wskaźnikiem paliwa

Post autor: pomocrtv » wt lis 21, 2006 01:20

Mam problem z wskaźnikiem paliwa Golf III 1.9 TD.
Wymieniłem licznik na nowszy bo nie miałem obrotomierza i w tym nowym wskaźnik paliwa mi nie dochodzi do pełna jak zatankuje.
Może ktoś zna jakiś sposób na kalibracje takiego licznika. Wiem że w nowszych licznikach takich jak Golf IV i Passat B5 da się to zrobić VAGiem (kiedyś się bawiłem).

Drugie moje pytanie to czy ktoś próbował dorobić kontrolke rezerwy bo mi takiej brakuje.

Poniżej zdjęcie na pełnym zatankowanym zbiorniku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony wt lis 21, 2006 11:17 przez pomocrtv, łącznie zmieniany 1 raz.



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » wt lis 21, 2006 07:57

Żeby dorobić kontrolke od rezerwy to masz kilka możliwości, albo dopasujesz sobie pływak z samochodu z kontrolką, albo jak jesteś lub znasz dobrego elektronika, to może zrobić komparator pównujący odczyty z rezystora w pływaku, albo wstawić optyelektronike we wskaźnik paliwa, albo albo albo zależy od fantazji wykonawców. Byle działało


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32769
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » wt lis 21, 2006 08:15

Żeby dorobić kontrolke od rezerwy
wystarczy załozyc licznik od ibizy.
Może ktoś zna jakiś sposób na kalibracje takiego licznika.
mam dokładnie ten sam problem co ty - rowniez zmieniłem stary licnzik na nowy TRW (tylko w benzynie), poza paliwem rowniez "dziwnie" zachowuje sie temperatura cieczy...


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

bumelant
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz paź 01, 2006 12:32
Lokalizacja: warszawa

Re: Problem z wskaźnikiem paliwa Golf III

Post autor: bumelant » wt lis 21, 2006 09:58

pomocrtv pisze:Mam problem z wskaźnikiem paliwa Golf III 1.9 TD.
Wymieniłem licznik na nowszy bo nie miałem obrotomierza i w tym nowym wskaźnik paliwa mi nie dochodzi do pełna jak zatankuje.
Może ktoś zna jakiś sposób na kalibracje takiego licznika.
Rozbierz zegary(moment) i przestaw wskazówkę...może poprzedni właściciel bawił sie licznikiem.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt lis 21, 2006 10:04

Mam taki sam zegar ale zakłądany fabrycznie i ten sam silnik jak naleje do pełna jak odbije i jeszcze trochę mam tyle samo jak ty, jak pomęcze sie to wejdzie jeszcze 4 litry i wtedy mam maxa, pod koniec wolno sie odpowietrza, wlewam pełno za 10 sekund juz nie widac paliwa tak z 5 minut jak odbije pistolet i wleje jeszcze 4 litry i jest ok.



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32769
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » wt lis 21, 2006 11:43

Rozbierz zegary(moment) i przestaw wskazówkę...może poprzedni właściciel bawił sie licznikiem.
banalne, ale.... :chytry: tylko trzeba by zrobić to przy zalanym na maxa baku...

tylko ze ten model zegarów ma "zerowanie" czyli po odpięciu i zapięciu do instalacji wskazówki (przynajmniej duze) zerują sie weic przypuszczam ze z wskaznikiem paliwa bedzie tak samo i bedzie zle wskazywał mimo przestawienia.... :-k


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

pomocrtv
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt lut 28, 2006 13:47
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pomocrtv » wt lis 21, 2006 21:00

Dziękuje wszystkim za wskazówki. Napewno mi troche pomogą.
Z rozebraniem licznika i przestawieniem wskazówki nie da rady bo jednak się w moim liczniku zerują i wracają w to samo miejsce.
Będe walczył z tym w weekend musze wyjąć pływak i będe coś kombinował. Rezerwe będe próbował zrobić z układem mierzącym rezystancje..



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » śr lis 22, 2006 07:16

Najpierw zobacz po wyjęciu pływaka czy jak go dasz do samego końca to wskazuwka wejdzie na max. Może wystarczy podgiąć lekko pływak?


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32769
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » śr lis 22, 2006 08:12

jak wyjąć pływak? :|


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » śr lis 22, 2006 09:52

Musisz wejść przez bagażnik, podnieść wykładzine (tak samo jak do koła zapasowego) i tam jest klapka przykręcona wkrętami. Odkręcisz wkręty i zobaczysz wyjście z pływaka. Ściągniesz rurki od paliwa i powrotną i odepniesz kostke elektryczną. Następnie odkręcisz taką dużą nakrętke plastikową która przytrzymuje pływak. (najpier oczyść troche wokoło nakrętki bo ci może syfu się nasypać do zbiornika). A dalej to już wyciągniesz pływak. Później podepniesz sobie koste elektreyczną i poruszając pływakiem będziesz widział jak się porusz wskazówka. Ma jednak ona troche opuźnienia więc się nie przejmuj że nie poruszy się odrazu.


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32769
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » śr lis 22, 2006 09:57

hmmm.... jak komus sie uda to chetnie rowniez spróbuję.


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

pomocrtv
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt lut 28, 2006 13:47
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pomocrtv » pn lis 27, 2006 00:20

Zamykam temat. Zdemontowałem pływak sprawdziłem że jak ręcznie go regulowałem to wstakzywał poprawnie. Wygiełem troche drut pływaka i teraz jest OK.
Jeszcze tylko musze sprawdzić czy będzie dobrze pokazywał poziom rezerwy.
Jak będzie dobrze to zajmę się dorabioniem kontrolki, a narazie muszę wyjeździć pełen zbiornik paliwa. :)
Dziekuje za rady.



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32769
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » pn lis 27, 2006 08:09

super - jak tylko bedzie mnie stac na zatankowanie do pełna to tez zrobie ten numer z pływakiem. :bigok:


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 397 gości