[mkII] wymiana paska
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1331
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
Ja mam goferka 1,6 TD.
Zakladam pasek ContiTech koszt w granicy 50zl ostatnio chyba nawet 50zl nie kosztowal.
Rolki napinajacej za kazdym razem nie zmieniam. Miomio1 dlaczego kazesz uszczelke pod pokrywa od zaworow zmieniac - przeciez tego nie ruszasz - jak nie leci olej to wszystko oki no chyba ze jest jakis powod ??
Za robocizne nie daje nic - braciak to robi tak ze w tej kwestii Ci nie pomoge
Pozdro:
Slawek.
Zakladam pasek ContiTech koszt w granicy 50zl ostatnio chyba nawet 50zl nie kosztowal.
Rolki napinajacej za kazdym razem nie zmieniam. Miomio1 dlaczego kazesz uszczelke pod pokrywa od zaworow zmieniac - przeciez tego nie ruszasz - jak nie leci olej to wszystko oki no chyba ze jest jakis powod ??
Za robocizne nie daje nic - braciak to robi tak ze w tej kwestii Ci nie pomoge
Pozdro:
Slawek.
a co mozna zrabac jak sie bedzie chcialo samemu 1-wszy raz zakladac???Slawo80 pisze:Ja mam goferka 1,6 TD.
Zakladam pasek ContiTech koszt w granicy 50zl ostatnio chyba nawet 50zl nie kosztowal.
Rolki napinajacej za kazdym razem nie zmieniam. Miomio1 dlaczego kazesz uszczelke pod pokrywa od zaworow zmieniac - przeciez tego nie ruszasz - jak nie leci olej to wszystko oki no chyba ze jest jakis powod ??
Za robocizne nie daje nic - braciak to robi tak ze w tej kwestii Ci nie pomoge
Pozdro:
Slawek.
w koncu do odwaznych swiat nalezy
no-name pisze:a co mozna zrabac jak sie bedzie chcialo samemu 1-wszy raz zakladac???Slawo80 pisze:Ja mam goferka 1,6 TD.
Zakladam pasek ContiTech koszt w granicy 50zl ostatnio chyba nawet 50zl nie kosztowal.
Rolki napinajacej za kazdym razem nie zmieniam. Miomio1 dlaczego kazesz uszczelke pod pokrywa od zaworow zmieniac - przeciez tego nie ruszasz - jak nie leci olej to wszystko oki no chyba ze jest jakis powod ??
Za robocizne nie daje nic - braciak to robi tak ze w tej kwestii Ci nie pomoge
Pozdro:
Slawek.
w koncu do odwaznych swiat nalezy
Wiesz co mi to zawsze brat robi podpytam go na co zwracac uwage i dam znac
Wiem ze on jakos silnik ustawia. na skrzyni jest taki znacznik - nie chce nakrecic - zapytam i przygotujemi Ci instrukcje. Nigdy nie uczylem sie bo nie ma takirj potrzeby
Pozdro:
Slawek.
- king66
- Użytkownik
- Posty: 252
- Rejestracja: pt lis 26, 2004 11:56
- Lokalizacja: chełmno, kuj-pom
- Kontakt:
yyy jak masz smykalke do robienia przy silniku to sam zrob...
wkoncu wszystko robia ludzie....
poczytaj i pamietaj o cechach musisz bezwzglednie pilnowac ustawienia sa takie specjalne cechy ktore musza sie pokrywac
a pasek to jakies max 50zl chyba ze chcesz jakis lepszejszy to i nawet ponad 100zl mozna polozyc
acha nie wiem czy masz diesela???
bo jak masz... to pasek do alternatora jest szerszy o 2 mm niz do benzyny nie daj sobie wcisnac a mysle ze tez bedziesz go przy okazji wymienal (ja robilem zaraz odrazu wszystkie paski rozrz, alter, wspoma)
ja mialem zalozony od benzyny i po 3 tyg. poprostu scial sie...
i jeszcze jedno patrz czy nie jest sparcialy... (klinowe paski) lubia czasem dluuuugo wisiec w sklepie
wkoncu wszystko robia ludzie....
poczytaj i pamietaj o cechach musisz bezwzglednie pilnowac ustawienia sa takie specjalne cechy ktore musza sie pokrywac
a pasek to jakies max 50zl chyba ze chcesz jakis lepszejszy to i nawet ponad 100zl mozna polozyc
acha nie wiem czy masz diesela???
bo jak masz... to pasek do alternatora jest szerszy o 2 mm niz do benzyny nie daj sobie wcisnac a mysle ze tez bedziesz go przy okazji wymienal (ja robilem zaraz odrazu wszystkie paski rozrz, alter, wspoma)
ja mialem zalozony od benzyny i po 3 tyg. poprostu scial sie...
i jeszcze jedno patrz czy nie jest sparcialy... (klinowe paski) lubia czasem dluuuugo wisiec w sklepie
tak naprawdę to tylko M-B W114280CE albo carrera911 72' ...oba mnie kręcą (MB, VAG, PORSCHE... reszta to podróba)
Jestem właśnie po wymiance tych rzeczy
kosztowało mnie to 54zety pasek napinacz 73 zł koło na wale rozrządu 107 zł
(to nie jest konieczne jeśli jest ok). A co do robienia tego samemu to szczerze odradzam
bo bardzo łatwo coś zknocić i to potem może kosztować. Ja musiałem to wszystko wymienić
bo regulację zle zrobili i wycioł się klin na w/w kole, do tego doszły mi cztery szklanki
bo pękły(35 zeta szt) sama robocizna 100 zł . Nie rób tego sam!!!!!!!!
kosztowało mnie to 54zety pasek napinacz 73 zł koło na wale rozrządu 107 zł
(to nie jest konieczne jeśli jest ok). A co do robienia tego samemu to szczerze odradzam
bo bardzo łatwo coś zknocić i to potem może kosztować. Ja musiałem to wszystko wymienić
bo regulację zle zrobili i wycioł się klin na w/w kole, do tego doszły mi cztery szklanki
bo pękły(35 zeta szt) sama robocizna 100 zł . Nie rób tego sam!!!!!!!!
jak niemasz za bardzo pojęcia i nigdy tego nerobiłes to daj sobie spokój. w bęzynie to jest prostsze bo ja sobie sam zmieniam pilnujesz tylko znaków na kołach i po sprawie ale ja juz to pare razy robiłem i wiem o co chodzi ale za diesla bym sie raczej sam niebrał. daj go do jakiegoś mechaniora i patrz co on robi a następną wymiane juz zrobisz sobie sam. nic niedaje takie satysfakcji jak samemu sobie autko naprawić.
no ja mam benzyne , ale 1-wszy raz dam chyba do znajomego(mechanika z zamilowania)Jarek VW pisze:jak niemasz za bardzo pojęcia i nigdy tego nerobiłes to daj sobie spokój. w bęzynie to jest prostsze bo ja sobie sam zmieniam pilnujesz tylko znaków na kołach i po sprawie ale ja juz to pare razy robiłem i wiem o co chodzi ale za diesla bym sie raczej sam niebrał. daj go do jakiegoś mechaniora i patrz co on robi a następną wymiane juz zrobisz sobie sam. nic niedaje takie satysfakcji jak samemu sobie autko naprawić.
jak masz troche pojecia to zrobisz to sobie sam,a ci ktorzy nie wiedza jak to robic to neich nie odstraszaja innych,to bardzo proste,jest tak samo prawie jak w benzynie tylkoze dochodzi ci kolo od pompy wtryskowej,no wiec scigasz plastikowa oslone od paska,pozniej najlepiej odrazu sobie ustawic caly rozrzad na znakach,wiec najwazniejsze w tym wszytskim jest to zbey dobzre zgrac znaki,znak na wale kolrbowym masz od strony skrzyni biegow,jest tam taki czarny koreczek,wyciagasz go i tak w tej dzurze muszisz wypatrywac znaku,najlepiej zeby ktos obracal ci powoli walem korbowym a jeszcze prosciej to mzoesz sobie samemu obracac ale walkiem rozrzady zakladajac klucz chyba 19 o ile dobrze pamietam,i jak ustawisz juz znaki na walku rozrzadu,a bedzie to na kolku kropka lub kreska i ma sie odnosic do hmm,niepamietam jzu etraz jak to jest w mk2 ale cos musi byc na silniku w poblizu kola pasowego od paska i jak tam ustawidz to zgraja cio sie wszytskie znaki,na wale i na pompie,tylko sprawdz dobrze,nastepnie podlewaruj fure,odkrec prawe kolo i zdejmij pasek od alternatora,kolo pasowe chyba tez musisz wywalic,no i poluznij napinacz paska,jak juz to zrobisz poprostu go zdejmij,wtedy jeszcze raz sprawdz dokladnie wsztskie znaki,najlepiej robic to przy dobrym swietle,i zeby je dobzre uwidocznic najlepiej je sobie popraw jakim korektorem albo bila farba,zeby sie nie pomylic,i jak bedzie ok,to zaluz pasek na kolo pasowe walu korbowego,i na reszte,z tym ze na wal zaluz go odrazu cala szerokoscia tak jak i na p-ompe wosna i napinacz a na walek rozrzadu i pompe wtryskowa tak tylko krawedzia zeby zeby weszly delikatnie bo inaczej go nie wciszniesz i jak juz zalozysz caly to go [przesun palcami na cala szerokosc kul zembatych napnij go napinaczem i gotowe,z tym ze jak juz skonczysz i zanim odpalisz silnik to sprawdz jeszcze raz znaki czy wszytsko gra i za pomoca klucza zrub 2 obroty walem korbowym,zeby byc pewnym ze nic nie blokuje,jak obrucisz i bedzie gralo to mzoesz smialo odpalac fure,i niezapomnij o prawidlowym naciagnieciu paska,najlepiej sprawdz jak byl stary naciagniety i tym sie sugeruj,no jesli nie czujesz sie na silach to lepiej zrob to z kims kto sie na tym zna,ja tez podpatrzywalem kuzyna i sie nauczylem i sobie w Mk2 wymienialem sam teraz mam TDI i tez sam zmienilem a tam to jest juz o wiele trudniej...powodzenia
Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.
Golf III VARIANT 96' ALH +
I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D
Golf III VARIANT 96' ALH +
I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D
wiele rzeczy sie nauczylem sam,wczesnien robilem tylko mojego bolida 126p :D:D,tam byl tylko lancuszek i niebianskie dojscie do wszytskiego :D:D,a paski to juz troche inna bajka,aczkolwiek dla chcacego nic trudnego:D:D:D,paseki moim zdaniem najlepsze sa "Gates",przynajmniej nie slyszalem zlych opini na ich temat,wiadomoze kazdy pasek peknie jak sie na nim bedzie jezdzic niewiadomo ile,w zeszlym tygodniu robilem kolesiowi Escorta 1.6 EFI i sie okazalo ze mial orinalny pasek,oczywiscie juz pekl,ale do wymiany tylko jeden zawor i popychacz,to mu sie fukslo bo moglo byc gorzej,ale teraz juz po takiej nauczce napewno nie bedzie oszczedzal na paskach :D:D,i w sumie koszt naprawy wyniusl go 100zł,bo zaplacil tylko za czesci czyli zawor,popychasz,i uszcelka pod glowice,a ja mu to zrobilem za przyslowiowe piwo, tak poznajomosci,wiec uwazam ze warto jest cos samemu zrobic,duzo kasy zostaje w kieszeni,ale jak ktos nie czuje sie na silach to lepiej sie tego nie imac 1 raz samemu...powodzonka...
Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.
Golf III VARIANT 96' ALH +
I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D
Golf III VARIANT 96' ALH +
I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D
odnosnie rolki napinajacej pasek to wez ja zakrec,jezeli nie bedzie chuczec ani szumien i luzow miec nie bedzie to jest ok...a kolega MIOMIO 1 to niew iem po co chce sciagac pokrywe zaworow przy zmianie paska,jak nic nie cieknie to nie ma po co ruszc...pozdro...
Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.
Golf III VARIANT 96' ALH +
I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D
Golf III VARIANT 96' ALH +
I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 359 gości