[MK3 1.4] Problem z zapłonem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wluczykij44
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw lis 16, 2006 23:10
Lokalizacja: gdańsk
Kontakt:

[MK3 1.4] Problem z zapłonem

Post autor: wluczykij44 » pt lis 17, 2006 21:24

witam forumowiczow

Niedawno przesiadlem sie z polo II 1.0 coupe na golfika III 1.4 jednopunktowy wtrysk
kombi. Wszystko fajnie na poczatku wymienilem pompke wspomagania, rozrząd,
filtr paliwa i filtr powietrza.
Odebralem auto od mechanika i wszystko bylo wporzadku. Problem pojawil sie następnego ranka ja do auta prubuje je odpalic a ono stoi. Za pierwszym razem tylko zakrecila, za drugim razem odpalił wszed na obroty na 1000 i zdechl, a za trzecim razem odpalil wszed na obroty 1000 spadl do 200 i sie podnius i staly juz na 800 - 900. I mozna bylo juz jechac. Jak autko sie rozgrzeje obroty sie trzymaja, nie pali duzo jakies 7L po miescie. Jak go zgasze cieplego i odpale pozniej to bezproblemu. Jednak po 8 ogdzinach od wylaczenia znowu problem. Nie mam pojecia co go moze bolec. A jak jest cieply to obroty trzymaja się na 600 i wszystko jest wporzadku. Przyszlo mi do glowy, ze mechanik ustawiajac rozrzad przesuną go o jeden zabek. Dla zwyklego gaznika to nie robi ruznicy i nawet sie tego nieodczowa, ale nie wiem jak jest przy wtrysku.
Dzisiaj po przekręceniu stacyjki wcisnąłem gaz i auto z bulami ale jakos utrzymala obroty poksztusił się strzeliło z rury, ale niezgasł a pozniej to juz jakos poszło. Jak jest zimny to falują mu troszke obroty musi miec cos kolo 60 stopnow i wszytko wtedy jest ok. Tak mi się zdaje.
Prosze o pomoc. z gory dziekuje.

pozd. :crazy:


i've got sunshine in my back -> my futrue is coming on !!!

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » pt lis 17, 2006 21:42

hmmm troche trudne pytanie ale powiem w ten sposób:młotko mechanicy od dużych fiatów myślą że zapłon przy golfie można regulowac na słuch przekręcając aparatem we wszystkie strony. Jeśli twój mechanik zaczął kręcić aparatem bez uruchomienia silnika bo załóżmy nie mógł go odpalić i myslal że to pomoże, nie wprowadzając komputera w stan ustawienia zapłonu z pewnością mogło to doprowadzić do takiej pracy. Sprawa numer dwa mógł się walnąc o ząbek lub dwa przy zakładaniu rozrządu lub źle go założyć np.za luźno. Sprawa numer trzy mógł Ci pasć czujnik temp cieczy dający sygnal do kompa. Ja radze takie dzialanie:we własnym zakresie sprawdzić czy punkty na kole zamachowym i na rozrządzie się zgadzają. Jesli nie to przestawić. Udac sie do elektromechanika ale lepiej do serwisu i tam poprosić o diagnoze i wskazać na ustawienie zaplonu. W serwisie nie robi sie tego lampą tylko specjalnym czujnikiem i komputerem. Jeśli załózmy padł Ci czujnik temp. to napewno komputer to wykryje. Osobiście obstawiam czujnik temperatury:)pozdrawiam



Awatar użytkownika
wluczykij44
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw lis 16, 2006 23:10
Lokalizacja: gdańsk
Kontakt:

Post autor: wluczykij44 » sob lis 18, 2006 16:37

wielke dzieki.

Spróbuje zajżeć na te kółka i może faktycznie najpierw wymienić czujnik.
Takie pytanie z innej beczki jak sprawdzić rozdzaj silnika
np 1,4 AEX ja wiem tylko ze 1,4 jednopunkt i nic wiecej no rok produkcji 95
i w kombi.

pozd [-o<


i've got sunshine in my back -> my futrue is coming on !!!

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » sob lis 18, 2006 16:42

wluczykij44 pisze: Dzisiaj po przekręceniu stacyjki wcisnąłem gaz i auto z bulami ale jakos utrzymala obroty poksztusił się strzeliło z rury, ale
jeżeli prrzestawił ci rozrząd nie znacznie musisz skorygować go zapłonem ! z tym czujnikiem jest tak _ powiedzmy że jak juz odpali zagrzeje się silnik odłącz czujnik temperatury zobaczysz co będzie z obrotami powinny wzrosnąc



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob lis 18, 2006 16:45

Jacenty85 pisze:Osobiście obstawiam czujnik temperatury:)pozdrawiam
Pierwszy podejrzany. Zmierz opornoiść - powinna być na zimno ok.2-3kohm, na ciepło ok 300ohm.
Silinik
AEX 1390 76,5 75,6 4R 44 Golf III/Vento 8/95-5/96 i Motronic MP 9.0
A tutaj reszta silników.

http://vwgolf.pl/index.php?id=danesilnikow1



Awatar użytkownika
Xena
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 00:49
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Xena » sob lis 18, 2006 18:00

Sorry, że tak trochę odbiegnę od tematu, ale pierwszy raz widze na forum kogos z MK3 1,4 i chciałam zapytać jakie masz spalanie po mieście???


Młody będziesz tylko raz, wiec nie marnuj sił, nie bądź głupcem to Twój czas wykorzystaj go!!!

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » sob lis 18, 2006 20:09

Tak skorygować zapłonem można rozrząd ale pod warunkiem że rozrzad jest dobrze ustawiony na punktach bo jak nie będzie samo kręcenia aparatem nic nie da a jeszcze pogorszy.



Awatar użytkownika
Xena
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 00:49
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Xena » sob lis 18, 2006 20:57

No właśnie ja też ma ABD i pali mi duzo wiecej :( Ale chyba mam inny silnik, bo ja mam 4 biegową skrzynie.
A co to znaczy CL jeśli można wiedzieć?


Młody będziesz tylko raz, wiec nie marnuj sił, nie bądź głupcem to Twój czas wykorzystaj go!!!

domelelx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr lis 02, 2005 00:36
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: domelelx » sob lis 18, 2006 21:09

XENA oznaczenie CL oznacza najbiedniejsza forme golfa sie ma to znaczyc bez jakiegokolwiek dodatkowego wyposazenia.


don't running

Awatar użytkownika
Xena
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 00:49
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Xena » sob lis 18, 2006 21:22

Dzięki :)


Młody będziesz tylko raz, wiec nie marnuj sił, nie bądź głupcem to Twój czas wykorzystaj go!!!

Awatar użytkownika
dc35
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob lis 11, 2006 20:13
Lokalizacja: OSTROVIA
Kontakt:

Post autor: dc35 » sob lis 18, 2006 22:54

tez mam mk3 1.4 rocznik 92 i spalanie zakręca sie ok.8-9 litrów na mieście! ogólnie jazda po moim miescie to robienie bardzo krótkich odcinków (swiatła,krzyżówki,pasy) małe miasto więc brak obwodnic czy konkrtenych kilkupasmówek... na trasie w normie tak więc 6 literków bez specjalnego duszenia w pedał POZDRO



Awatar użytkownika
Xena
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 00:49
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Xena » sob lis 18, 2006 23:04

No własnie ja podobnie, ale mi pali około 11 litrów po miescie :(
A na trasie lekko ponad 6 :D
I w ogóle to dlaczego ja mam 4 biegowa skrzynie a suaweq, 5 skoro ten sam typ auta ??? :(


Młody będziesz tylko raz, wiec nie marnuj sił, nie bądź głupcem to Twój czas wykorzystaj go!!!

Awatar użytkownika
dc35
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob lis 11, 2006 20:13
Lokalizacja: OSTROVIA
Kontakt:

Post autor: dc35 » sob lis 18, 2006 23:16

ja pomimo jednej z pierwszych trójek też mam 5 biegówke :-) i w zasadzie pierwsze słysze o modelach ze skrzynią 4



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 263 gości