Golf II 1.8 RP - kłopoty z wolnymi obrotami
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 274
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 17:45
- Lokalizacja: Kraków
Golf II 1.8 RP - kłopoty z wolnymi obrotami
Cześć! Mam problem i liczę,że mi pomożecie. Chodzi o to,że w moim 1.8 RP-(monowtrysk) coś się pochrzaniło z wolnymi obrotami.Wygląda to mniej wiecej tak: przy normalnej jeeżdzie(na biegu jest wszystko ok,ale po wyrzuceniu na luz obroty gwałtownie spadają praktycznie do około 200/min po czym za chwilę wracają do stanu właściwego czyli ok. 900/min.Ten objaw ma nawet tendencję do gaśnięcia silnika. Wcześniej było wszystko idealnie obroty pięknie zatrzymywały się na 900/min i były stałe,a teraz nawet jak na chwile wrócą do niby prawidłowej wartości to falują i silnik zachowuje się tak jakby go coś przytrzymywało(dusiło) po wrzuceniu biegu i normalnej jeżdzie. Aha, odpiąłem na chwilę akumulator,aby zresetować dane i to pomogło(wróciło wszystko do normy), ale dosłownie na kilkanaście kilometrów(ta usterka pojawiła mi się w trasie praktycznie bez żadnych wcześniejszych objawów). Bardzo proszę wszystkich znających temat o pomoc. Pozdrawiam.
Andrzej
-
- Użytkownik
- Posty: 274
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 17:45
- Lokalizacja: Kraków
Nikt nigdzie nie grzebał wszystko tak jak pisałem było idealnie i w jednej chwili się pochrzaniło.A mógłbyś mi powiedzieć gdzie jest umiejscowiony ten silnik krokowy i ewent jak wygląda-fotka byłaby ideałem jakby Ci sie chciało(mała ilość wiedzy na ten temat).Może on paść tak nagle? I czy można go ewentualnie jakoś sprawdzić czy jest dobry czy uszkodzony. Z góry dzięki za informacje.
Andrzej
miałem taki sam kłopot, machanicy mówili ze do wymiany silnik krokowy, po kilku tygodniach przypadkowo doszedłem do tego, okazalo sie że była peknieta podstawa monowtryku (gyomowo-plastikowa) i jak silnik chodził na biegu jałowym , to obroty chodziły w dół i w góre, czyli łąpał lewe powietrze, a na innych biegach broty chodziły w miare równo, wracajając do monowtrysku przypadkowo podniosłem go i wtedy zauważyłem ze sie nie trzyma silnika, po wymianie tej podstawy (koszt ok. 40-50zł) obroty silnika idealne. Sprawdź u siebie, moze i to bedzie to. Życze powodzenia.
szuszek83
szuszek83, ma racje popsikaj jakims dezydorantem dokladnie tam jesli na wolnych obrotach ci obroty wzrosna to jest ta guma ale ja watpie bo tez tak mialem i to nie bylo to,samo przeszlo po zmianie stacji paliw na inna.ale rp zawsze ma problemy z obrotami,a jesli ta guma by byla walnieta powinien nie wracac na swoje 900obr tylko zdechnac ale...
zdarzało sie jak silnik nie byl rozgrzany to obroty lataly od 500 do 1200 i wtedy czasami gasł na miescie, a jak pozniej sie rozgrzał to i ciagnelo powietrze wtedy obroty byly na poziomie ok 1000, zalezy wlasnie jak powietrze przyssało to podstawe, rozniej wlasnie bywa, trzeba wszystkie warianty sprawdzic:) pozdro
szuszek83
- bomberxl
- Gadatliwa bestia
- Posty: 640
- Rejestracja: sob wrz 23, 2006 20:12
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
- Kontakt:
Z tankowaniami faktycznie jest różnie.Dzisiaj zalałem lpg na takiej jakiejś stacji przy WORD w Gorzowie.Chętnie cały ten gaz wpompowałbym w zadek właściciela stacji i kazał mu puścić bąka przy ognisku...
no to nareszcie necik w domu i przepraszam za nie uzywanie polskich liter z powodu ich braku :-)
-
- Użytkownik
- Posty: 274
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 17:45
- Lokalizacja: Kraków
Dzięki za porady i spostrzeżenia,sprawdzę oczywiście to o czym mówicie. Jednak z tego o czym wspominacie,ja nie spotkałem się przy swoim nigdy. Mam na myśli jakieś kłopoty po dłuższym postoju lub wrażliwość na warunki pogodowe. Autko bardzo ładnie chodziło,praca silnika jak i obroty jak już wcześniej wspominałem 100% ideał było(auto jeżdzi tylko na benzynie) A powiedzcie jak ta podstawa okaże się dobra to co zostanie -ten silnik krokowy jednak? A w którym miejscu on jest i jak wygląda,bo nie wiem,da się go jakoś sprawdzić czy jest dobry czy nie? Pytam trochę na zapas,ale lepiej wiedzieć. Czekam na wiadomości,dzięki. Pozdrawiam wszystkich.
Andrzej
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
a elektryke masz w porzadku? kopułka, kable? bo moze masz przebicia jak jest wilgotno, ja tak mialem i palil na 3 gary jak było mokro , zmenilem kable i jak reka odjałBożuch pisze:u mnie obroty spadają prawie do zera jak jest wilgotno i nie wiem co to może być jak suchutko to wszystko jest oki. Taki urok RP-ka
Andrzej1963, jakby Ci nie pomołgo zdjecie klemy to odepnij na 10 min wtyczke od kompa taka szeroka w głebi podszybia, ja juz potrafie po ciemku odpiac no ale coz taki urok naszych kochanych RP
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 229 gości