Golf II 1.8 RP - kłopoty z wolnymi obrotami

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Andrzej1963
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 17:45
Lokalizacja: Kraków

Golf II 1.8 RP - kłopoty z wolnymi obrotami

Post autor: Andrzej1963 » sob lis 18, 2006 14:54

Cześć! Mam problem i liczę,że mi pomożecie. Chodzi o to,że w moim 1.8 RP-(monowtrysk) coś się pochrzaniło z wolnymi obrotami.Wygląda to mniej wiecej tak: przy normalnej jeeżdzie(na biegu jest wszystko ok,ale po wyrzuceniu na luz obroty gwałtownie spadają praktycznie do około 200/min po czym za chwilę wracają do stanu właściwego czyli ok. 900/min.Ten objaw ma nawet tendencję do gaśnięcia silnika. Wcześniej było wszystko idealnie obroty pięknie zatrzymywały się na 900/min i były stałe,a teraz nawet jak na chwile wrócą do niby prawidłowej wartości to falują i silnik zachowuje się tak jakby go coś przytrzymywało(dusiło) po wrzuceniu biegu i normalnej jeżdzie. Aha, odpiąłem na chwilę akumulator,aby zresetować dane i to pomogło(wróciło wszystko do normy), ale dosłownie na kilkanaście kilometrów(ta usterka pojawiła mi się w trasie praktycznie bez żadnych wcześniejszych objawów). Bardzo proszę wszystkich znających temat o pomoc. Pozdrawiam.


Andrzej

Awatar użytkownika
bomberxl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 640
Rejestracja: sob wrz 23, 2006 20:12
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: bomberxl » sob lis 18, 2006 14:56

Użyj szukajki o tym jest 100000 postów.A najczęściej silnik krokowy albo lewe powietrze.


no to nareszcie necik w domu i przepraszam za nie uzywanie polskich liter z powodu ich braku :-)

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » sob lis 18, 2006 14:59

witam w clubie RP.cofnij sie kilkadziesia postow wstecz.baaardzo duzo o tym pisalismy. i jedyna rada to sciaganie tej klemy jesli nikt ci nie grzebal przy monowtrysku.lub gdzie indziej



Andrzej1963
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 17:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Andrzej1963 » sob lis 18, 2006 15:23

Nikt nigdzie nie grzebał wszystko tak jak pisałem było idealnie i w jednej chwili się pochrzaniło.A mógłbyś mi powiedzieć gdzie jest umiejscowiony ten silnik krokowy i ewent jak wygląda-fotka byłaby ideałem jakby Ci sie chciało(mała ilość wiedzy na ten temat).Może on paść tak nagle? I czy można go ewentualnie jakoś sprawdzić czy jest dobry czy uszkodzony. Z góry dzięki za informacje.


Andrzej

szuszek83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr paź 25, 2006 20:51
Lokalizacja: Lipno
Kontakt:

Post autor: szuszek83 » sob lis 18, 2006 17:01

miałem taki sam kłopot, machanicy mówili ze do wymiany silnik krokowy, po kilku tygodniach przypadkowo doszedłem do tego, okazalo sie że była peknieta podstawa monowtryku (gyomowo-plastikowa) i jak silnik chodził na biegu jałowym , to obroty chodziły w dół i w góre, czyli łąpał lewe powietrze, a na innych biegach broty chodziły w miare równo, wracajając do monowtrysku przypadkowo podniosłem go i wtedy zauważyłem ze sie nie trzyma silnika, po wymianie tej podstawy (koszt ok. 40-50zł) obroty silnika idealne. Sprawdź u siebie, moze i to bedzie to. Życze powodzenia.


szuszek83

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » sob lis 18, 2006 17:13

szuszek83, ma racje popsikaj jakims dezydorantem dokladnie tam jesli na wolnych obrotach ci obroty wzrosna to jest ta guma ale ja watpie bo tez tak mialem i to nie bylo to,samo przeszlo po zmianie stacji paliw na inna.ale rp zawsze ma problemy z obrotami,a jesli ta guma by byla walnieta powinien nie wracac na swoje 900obr tylko zdechnac ale...



szuszek83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr paź 25, 2006 20:51
Lokalizacja: Lipno
Kontakt:

Post autor: szuszek83 » sob lis 18, 2006 17:17

zdarzało sie jak silnik nie byl rozgrzany to obroty lataly od 500 do 1200 i wtedy czasami gasł na miescie, a jak pozniej sie rozgrzał to i ciagnelo powietrze wtedy obroty byly na poziomie ok 1000, zalezy wlasnie jak powietrze przyssało to podstawe, rozniej wlasnie bywa, trzeba wszystkie warianty sprawdzic:) pozdro


szuszek83

Awatar użytkownika
bomberxl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 640
Rejestracja: sob wrz 23, 2006 20:12
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: bomberxl » sob lis 18, 2006 22:46

Z tankowaniami faktycznie jest różnie.Dzisiaj zalałem lpg na takiej jakiejś stacji przy WORD w Gorzowie.Chętnie cały ten gaz wpompowałbym w zadek właściciela stacji i kazał mu puścić bąka przy ognisku...


no to nareszcie necik w domu i przepraszam za nie uzywanie polskich liter z powodu ich braku :-)

Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » sob lis 18, 2006 23:36

RP jest bardzo czuły na zmiany pogody Zauważyłem że jak mój stoi jeden dzień niejeżdzony i jak pada to obroty spadają Staram się mieć ponad połowę paliwa w baku bo woda mniej się skrapla



szuszek83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr paź 25, 2006 20:51
Lokalizacja: Lipno
Kontakt:

Post autor: szuszek83 » sob lis 18, 2006 23:52

teraz tankuje cały czas na statoil i akurat u nich gaz jest zaj.......sty, filterek gazu cały czas czyściutki, a poprzednio tankowałem w orlenie i gaz nadawał sie własnie do tego jak bomberxl napisal:)


szuszek83

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz lis 19, 2006 00:06

Kand pisze:Zauważyłem że jak mój stoi jeden dzień niejeżdzony i jak pada to obroty spadają
jak to przeczytalem to podzielam uwage.



Andrzej1963
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 17:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Andrzej1963 » ndz lis 19, 2006 01:01

Dzięki za porady i spostrzeżenia,sprawdzę oczywiście to o czym mówicie. Jednak z tego o czym wspominacie,ja nie spotkałem się przy swoim nigdy. Mam na myśli jakieś kłopoty po dłuższym postoju lub wrażliwość na warunki pogodowe. Autko bardzo ładnie chodziło,praca silnika jak i obroty jak już wcześniej wspominałem 100% ideał było(auto jeżdzi tylko na benzynie) A powiedzcie jak ta podstawa okaże się dobra to co zostanie -ten silnik krokowy jednak? A w którym miejscu on jest i jak wygląda,bo nie wiem,da się go jakoś sprawdzić czy jest dobry czy nie? Pytam trochę na zapas,ale lepiej wiedzieć. Czekam na wiadomości,dzięki. Pozdrawiam wszystkich.


Andrzej

Awatar użytkownika
Bożuch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: ndz cze 12, 2005 22:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Bożuch » ndz lis 19, 2006 01:09

u mnie obroty spadają prawie do zera jak jest wilgotno i nie wiem co to może być jak suchutko to wszystko jest oki. Taki urok RP-ka :(


PozdraVWiam - Tomek :pub:

zapraszam do oględzin mojego VWeja :bajer:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=224068

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz lis 19, 2006 01:26

Bożuch pisze:u mnie obroty spadają prawie do zera jak jest wilgotno i nie wiem co to może być jak suchutko to wszystko jest oki. Taki urok RP-ka
a elektryke masz w porzadku? kopułka, kable? bo moze masz przebicia jak jest wilgotno, ja tak mialem i palil na 3 gary jak było mokro , zmenilem kable i jak reka odjał

Andrzej1963, jakby Ci nie pomołgo zdjecie klemy to odepnij na 10 min wtyczke od kompa taka szeroka w głebi podszybia, ja juz potrafie po ciemku odpiac :D no ale coz taki urok naszych kochanych RP :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 540 gości