MK3 problem z chlodnica
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
MK3 problem z chlodnica
czesc.. pytanie kieruje raczej do ekspertow, chcialem wymienic plyn w chlodnicy, wczoraj wylalem stary i wlalem jeden litr, odpalilem samochod i wlalem nastepny, bo tak mi mowil zeby zrobic jeden z uzytkownikow na forum, i po wlaniu tego 2 litra w pojemniku widac ze jest go troche ponad Max i nic nie opada.. nie wiecie jaka moze byc tego przyczyna ??
golf 1.4 1993r.
golf 1.4 1993r.
tak wyglądała wymiana?????Hitm@n pisze:wczoraj wylalem stary i wlalem jeden litr,
[ Dodano: Sro Lis 15, 2006 17:12 ]
zagrzej silnik do momentu kiedy isiagnie temp 90 lub załączy się wentylator ale przed tym sprawdz dolny wąż od chłodnicy powinien być ciepły przy 86st kiedy to sprzwdzisz niech ostygnie zobaczysz wtedy co jest grane
Spróbuj tym sposobem.
- nagrzej silnik do tem. normalnej pracy aby termostat był otwarty
- ustaw pokrętło nagrzewnicy na grzanie w celu opróźnienia nagrzewnicy
- otwórz korek zbiornika ( trzeba uwazać aby nie poparzyć sie gdyz panuje tam wysokie cisnienie)
- odłącz dolne przewody od chłodnicy w celu opróżnienia układu.
Aby napełnić i uniknąć zapowietrzenia nalezy:
-pokrętło ustawić na grzanie
-podłączyć przewody które uprzednio były zdjete
- do zbiornika wlać tyle płynu zeby nie przekroczyć MAX
-uruchomic silnik i pozostawic az do włączenia wentylatora ( oczywiście trzeba obserwować temperature na wskaźniku)
- gdy sie załączy wentylator to i termostat musi byc otwarty zgasic silnik i ewentualnie uzupełnic poziom płynu .
-
- nagrzej silnik do tem. normalnej pracy aby termostat był otwarty
- ustaw pokrętło nagrzewnicy na grzanie w celu opróźnienia nagrzewnicy
- otwórz korek zbiornika ( trzeba uwazać aby nie poparzyć sie gdyz panuje tam wysokie cisnienie)
- odłącz dolne przewody od chłodnicy w celu opróżnienia układu.
Aby napełnić i uniknąć zapowietrzenia nalezy:
-pokrętło ustawić na grzanie
-podłączyć przewody które uprzednio były zdjete
- do zbiornika wlać tyle płynu zeby nie przekroczyć MAX
-uruchomic silnik i pozostawic az do włączenia wentylatora ( oczywiście trzeba obserwować temperature na wskaźniku)
- gdy sie załączy wentylator to i termostat musi byc otwarty zgasic silnik i ewentualnie uzupełnic poziom płynu .
-
Tomila
no cóz nie będe zaczynał batalii na ten tematdziejo pisze:a to mk3 ma zawór????? ciekawe
[ Dodano: Sro Lis 15, 2006 18:02 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
[ Dodano: Sro Lis 15, 2006 18:06 ]
więc prosze powiedz (wytłumacz) wktórym mioejscu się znajduje zawór nagrzewnicy wmk3niestety ma !!!!
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
KOlego dajże spokój. Nie upieraj się. Nie ma żadnego zaworu i koniec o tym pisania proponuję bo pamięci na serwerze braknieTomila pisze:nie mam mozliwości w tym momencie pokazać ci go na zdjeciu ale jak odkrecisz panel sterowania ogrzewaniem to bez problemu dojdziesz do niego po lince.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Proponuję dodatkowo przy włączonym sulniku i otwartym zbiorniku wyrównawczym - ściskać wszystkie możliwe węże gumowe w których płynie płyn chłodzący . To powoduje wywalenie powietrza które mogło gdzieniegdzie pozostać przy dolewaniu.
U mnie weszło dokładnie 5.6 litra i także dolewałem , odpalałem silnik i znowu dolewałem i co najważniejsze wygniatałem węże od chłodnicy. Dało wpożo efekt a przy okazji wymieniłem termostat.
Pozdrawiam
U mnie weszło dokładnie 5.6 litra i także dolewałem , odpalałem silnik i znowu dolewałem i co najważniejsze wygniatałem węże od chłodnicy. Dało wpożo efekt a przy okazji wymieniłem termostat.
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 246 gości