[mk2] NZ 1,3 90r czujnik oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
slawek_w
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob paź 08, 2005 23:41
Lokalizacja: Lubuskie

[mk2] NZ 1,3 90r czujnik oleju

Post autor: slawek_w » wt lis 07, 2006 23:13

Witam i jak w temacie mam problem jak jade to zapala i piszczy kontrolka oleju ale dzieje się to sporadycznie olej wymieniony dwa miesiące temu ciśnienie mierzone jest ok
czyżby czujnik był wanięty.
Ostatnio zmieniony śr lis 08, 2006 00:04 przez slawek_w, łącznie zmieniany 1 raz.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: [mk2] 1,3 90r czujnik oleju

Post autor: RobertP » wt lis 07, 2006 23:19

slawek_w pisze:Witam i jak w temacie mam problem jak jade to zapala i piszczy kontrolka oleju ale dzieje się to sporadycznie olej wymieniony dwa miesiące temu ciśnienie mierzone jest ok
czyżby czujnik był wanięty.
a stan oleju jest OK na miarce jest pomiedzy max a min
moze podczas wymiany nie dokrecili korka spustowego ?
jesli jest OK ze stanem oleju i poza tym nie ma wycieków
to warto wymienić na dobrej jakości nowy filtr olejowy
czujnik to później jeśli ciśnienie jest dobre ( a jakie jesli pamiętasz ? ) ...



Awatar użytkownika
slawek_w
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob paź 08, 2005 23:41
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: slawek_w » wt lis 07, 2006 23:34

tak jest ok jadąc do pracy zapaliła mi się gdy dodawałem gazu jak zabrałem noge zgazu to przestało piszczeć i tak cztery razy a puźniej już normalnie bez problemów

[ Dodano: Wto Lis 07, 2006 22:39 ]
A działo to się gdy auto było zimne jeszcze



raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: raf1al » wt lis 07, 2006 23:42

miałem podobnie u siebie wymieniłem czujniki, cisnienie sprawdzałem, olej nowy zalałem filtr kentcha (tak sie jakos pisze:)) kupiłem, kable sprawdziłem czy zwardzia gdzies nie ma i nie pomogło dopiero jak kupiłem liczniki (z obrotkiem sie nie chwalac:)) ustało i jest normalnie przyczyna migana kontrolki u mnie byla zepsuta ta elektronika w predkosciomierzu! Dodam ze olej mam 10W40 i jak narazie od wymiany zegarow nic nie mruga podczas jazdy lub pracy silnika czyli jest OK! Ale warto sprawdzic cisnienie dla swietego spokoju a pozniej szukac innej przyczyny!



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » wt lis 07, 2006 23:48

slawek_w pisze:tak jest ok jadąc do pracy zapaliła mi się gdy dodawałem gazu jak zabrałem noge zgazu to przestało piszczeć i tak cztery razy a puźniej już normalnie bez problemów

[ Dodano: Wto Lis 07, 2006 22:39 ]
A działo to się gdy auto było zimne jeszcze
zmien filtr na drugi ale dobrej firmy nie pierwszy lepszy z półki ... :okej:
jak będziesz wkręcał drugi to przed samym skręceniem zalej olejem
takim samym jak był wlewany do silnika poźniej deczko pojeździj z kilka minutek,
ale bez wstawiania zatrzymaj sie na płaskim terenie odczekaj aż troszkę ostygnie
sprawdź stan i dolej ile trzeba, pojeździj i wtedy zaobserwuj może to jednak sam filtr
jest do kitu



Awatar użytkownika
slawek_w
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob paź 08, 2005 23:41
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: slawek_w » wt lis 07, 2006 23:59

Ale rok temu też miałem coś takiego i zdażyło mi się to wtedy może ogulnie trzy razy i potem było długu dobrze aż do dziś. A po drugie gdyby to był filtr to było by słabe ciśnienie i słychać stukot zsilnika a u mnie jest w granicach 5 na wolnych i rośnie na wyższych obrotach i gdy kontrolka się zaświeci to silnik pracuje bez zmian cicho



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr lis 08, 2006 00:13

slawek_w pisze:Ale rok temu też miałem coś takiego i zdażyło mi się to wtedy może ogulnie trzy razy i potem było długu dobrze aż do dziś. A po drugie gdyby to był filtr to było by słabe ciśnienie i słychać stukot zsilnika a u mnie jest w granicach 5 na wolnych i rośnie na wyższych obrotach i gdy kontrolka się zaświeci to silnik pracuje bez zmian cicho
hmmm no to co pompa olejowa dostaje jakiegoś klucha z obiegu
albo jej żywot jakoś się konczy ... ???
z tym filtrem i cisnieniem co opisałeś nie jest to regułą a raczej przypadek
silnik cichutki jak się domyślam czy w trakcie mrugania słychać coś z silnika

albo może nie masz dobrego styku na kabelku do czujnika, podociskaj dobrze
szczypcami i dobrze go wsadź na czujnik, może po drodze gdzieś nie ma styku
i kabelki od czujników mają przebicie, sprawdź to także zaizoluj lub założ długie tulejki
aby nie dotykały do innych kabli a najbardziej w pobliżu kabli do świec czyli kabli WN

[ Dodano: Wto Lis 07, 2006 23:33 ]
slawek_w pisze:czyżby czujnik był wanięty.
slawek_w znalazlem dwa tematy akurat dla Ciebie i te same problemy co Ty
PIERWSZY
i
DRUGI
zapoznaj się z obydwoma i pomogą Ci chyba wyjaśnić problem :-)
oraz jak sprawdzić oba czujniki chociaż pod uwagę masz właściwie brac
później tylko jeden ale zobacz, poczytaj sam :okej:
jak nie to pytaj dalej :okej:



Awatar użytkownika
slawek_w
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob paź 08, 2005 23:41
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: slawek_w » śr lis 08, 2006 01:02

Dobra jutro będe szukać winy a od czego jest czujnik pod kolektorem sącym on w taką rurke chyba wchodzi jak się nie myle



Awatar użytkownika
GENE
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: pt mar 25, 2005 22:22
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: GENE » śr lis 08, 2006 09:38

Sprawdz czujniki ciśnienia oleju, siędzą one nad kolektorem ssącym oddalone od siebie o jakieś 10 cm. Pierwszy od lewej (od strony paska rozrządu) jest na wysokie ciśnienie 1,4bar +-0,2. W trakcie pracy silnika zdejmij z niego przewód i sprawdz miernikiem na omomierzu lub ciągłości obwodu powinno być zwarcie do masy(w trakcie gdy silnik nie pracuje jest przerwa). Drugi czujnik jest na niskie ciśnienie 0,15 - 0,45bar. W trakcie pracy silnika zdejmij z niego przewód i sprawdz miernikiem w sposób jw, powinna być przerwa względem masy(w trakcie gdy silnik nie pracuje jest na nim zwarcie do masy). Jeżeli będzie wszystko tak jak opisałem wyżej, tzn czujniki masz oki. :okej:
Pózniej musisz sprawdzić przewody dochodzące do czujników. Bardzo często izolacja na tych przewodach robi się twarda i pęka najczęściej w okolicy 10 cm od wsuwek. :okej:
Ostatnim krokiem i przyczyną zaświecania się kontrolki oleju i piszczenia może być elektronika pod zegarem prędkościomierza(zczytuje ona sygnały z czujników, ma kształt odwróconej litery L → Γ i siedzi w lewym górnym rogu zegarów patrząc od przodu).
Ja miałem identyczne objawy jak u ciebie z migającą kontrolką przy dodawaniu gazu i przyczyną był moduł zczytujący sygnały z czujników. Wystarczyło go wyjąć spod prędkościomierza i poprawić luty na całej płytce. Po przelutowaniu płytki kontrolka od smarowania przestała samoistnie mrugać przy dodawaniu gazu. :bigok:
Na koniec sprawdziłem czy układ (ten przelutowany) pracuje prawidłowo. Odpaliłem silnik i zdjąłem przewód z czyjnika wysokiego ciśnienia i ruszyłem. Przejechałem pare metrów i lampka zapaliła się i zacząło piszczeć. Założyłem przewód na czujnik spowrotem, lampka zgasła i przestało piszczeć. Tzn układ sprawny.
Pzdr.
:rotfl: :rotfl: :rotfl:


VWpower Golf

Awatar użytkownika
slawek_w
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob paź 08, 2005 23:41
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: slawek_w » ndz lis 12, 2006 01:11

Czujników narazie miernikiem nie srawdzałem ale wydaje mi się że jest gdzieś przetarty kabel bo dzieje się to zawsze po nocy gdy nie schowm auta do garażu a na dworze jest zimno i deszczowo.
A dziś mi się to znów zrobiło i zaczeło piszczeć więc się zatrzymałem i odłączyłem kabelki nz czujników a on nie przestawał dopiero jak zgasiłem i na nowo odpaliłem silnik to było już dobrze i mogłem jechać.

[ Dodano: Sro Lis 15, 2006 23:34 ]
Dziś sprawdziłem czujniki są ok kabel też najprawdopodobie będzie to licznik



Awatar użytkownika
guli
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:07
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: guli » czw lis 16, 2006 11:15

slawek_w pisze:Dziś sprawdziłem czujniki są ok kabel też najprawdopodobie będzie to licznik
Ja podobne przygody miałem z filtrem mann. Po wymianie filtra wszystko jak ręką odjął. Zanim wymienisz licznik spróbuj z filtrem, łatwiej, szybciej i taniej :)



Awatar użytkownika
slawek_w
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob paź 08, 2005 23:41
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: slawek_w » sob lis 18, 2006 08:48

A od trzech dni śmigam i jest wszystko wporządku



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 148 gości