[MK4] Swap z 1.4 na ... ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jarode
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:23
Lokalizacja: Brzeg

[MK4] Swap z 1.4 na ... ?

Post autor: jarode » czw lis 16, 2006 00:43

Witam wszystkich!

Chodzi mi ostatnio po głowie pomysł wymiany silnika w mojej "rakiecie" na coś sensowniejszego.
Zależy mi na w miarę bezstresowej przekładce więc nastawiam sie na 1.8T też z MK4(cena koło 4tyś). Czy to ma sens i ile taka przyjemność może kosztować? Ktoś już z Was coś podobnego robił w czwórce ?
No i pytanie zasadnicze - potrzebuje namiar na sprawdzony warsztat (dolnyśląsk,Wrocław), który mi to zrobi, doradzi itp.


-------------------------
Pozdrawiam!

Jaro

Awatar użytkownika
Thug77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz paź 01, 2006 19:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Thug77 » czw lis 16, 2006 03:16

myślę ze to co chcesz zrobić to bzdura,poprostu sprzedaj swoją 1.4 dołóż i kup 1.8T albo 2,3 V5 i podejrzewam że mniej pieniędzy przeróbek i stresu cię to będzie kosztowało:)



Awatar użytkownika
Thug77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz paź 01, 2006 19:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Thug77 » czw lis 16, 2006 03:40

dokładnie,pozatym 1.8T czy (jak ja bym miał wybrac wołabym V5 2,3)zawsze będzie miało w standardzie nawet lepsze wyposażenie niż 1,4 a zawsze oryginał bez przeróbek to oryginał(nawet przy pózniejszej odsprzedaży)



Saymon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 11:24
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Saymon » czw lis 16, 2006 08:29

Thug77 pisze:dokładnie,pozatym 1.8T czy (jak ja bym miał wybrac wołabym V5 2,3)
...o gustach podobno się nie dyskutuje, ale dlaczego 2,3 V5?

1. Po pierwsze 1.8T objedzie każdego 2.3 V5 ( i jestem w stanie to udowodnić we Wrocławiu i okolicach :satan: ).
2. Po drugie 1.8T pali 2 litry mniej.
3. Po trzecie jest niższe OC ;)
4. Po czwarte i chyba najważniejsze - małym nakładem finansowym można zrobić program i podskoczyć na około 180KM i 270Nm (bezpiecznie, bez najmniejszej szkody dla silnika). Wtedy 2.3 od razu spada do niższej klasy... Jeśli chodzi o większe mody to chyba więcej przetaertych ścieżek jest przy 1.8T.

Jestem prze-zadowolony z tego silnika. Trzeba tylko wiedzieć jak się obchodzić z turbinką, by jeździła długo i szczęśliwie ;)

Podsumowując: jak mocna benzyna to tylko 1.8T... ale oczywiście to tylko moje prywatne zdanie ;)


http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=20825

greg

Post autor: greg » czw lis 16, 2006 09:02

jarode, ponieważ ja też się zastanawiałem nad swapem tylko na TDI 130 lub 150KM - to powiem tak - najsensowaniej i najrozsądniej jest znaleźć auto z kompletnie zgniecioną karoseria np po solidnym dachu lub w uderzeniu bocznym - oczywiście za rozsądne pieniadze - a dlaczego. Dlatego ze poza silnikiem potrzebujemy innej skrzyni biegów, wiązki , kompa, licznika, sprężyn, hamulców (większe tarcze to i inne zaciski)

[ Dodano: Czw Lis 16, 2006 8:03 am ]
a przy tdi dodatkowo innaczej rozwiazany jest np pływak



jarode
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:23
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: jarode » czw lis 16, 2006 13:00

Dzięki wszystkim za info :D

Macie racje, koszt tego będzie całkiem spory - za dużo do wymiany. No i perspektywa lepiej wyposażonego auta jest też kusząca :chytry:

Przeglądałem autogiełdę, ale niestety modelu 1.8T praktyczne nie ma :otepienie:
Jest na motoallegro ale ceny nie są rewelacyjne więc zastanawiam się nad ściągnięciem z Niemiec.

Pozdrawiam
Jaro


-------------------------
Pozdrawiam!

Jaro

Awatar użytkownika
Dwight
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pn sty 16, 2006 10:14
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Dwight » czw lis 16, 2006 13:33

Popieram wybór 1,8T to jest to.



Awatar użytkownika
Thug77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz paź 01, 2006 19:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Thug77 » czw lis 16, 2006 14:52

miałem okazję jezdić i 1.8T GTI i 2.3 V5,nie twierdze że 1.8T jest gorsze czy coś takiego,poprostu wydaje mi sie że w 2.3 jezdzi się bardziej komfortowo(sam dzwięk silnika w 2,3 poprostu bardziej mi sie podoba no i nie trzeba go tak cisnąć:)co do modyfikacji w 1.8T wiadomo ze o nie prościej ale ja jestem zwolennikiem aut w oryginale bez jakichkolwiek modyfikacji(wystarczy ze w aucie ktos pomalował coś w tapicerce bądz pozakładał jakies ringi w zegarach lampy itp.. juz takie auto u mnie odpada na dzień dobry nie mówię juz o modach silnika czy wydechu :))ale jak ktos już wczesniej napisał to kwestia gustu, co do spalania czy opłat OC nie ma znowu aż tak znaczącej róznicy,a jak wiadomo jak ktoś lubi pocisnąc 1.8T to też potrafi wchłonąc kosmiczna dawkę paliwa:)rzędu parunastu litrów nawet



Awatar użytkownika
Majiic
Czerwona Strzala
Czerwona Strzala
Posty: 1047
Rejestracja: sob cze 10, 2006 13:41
Lokalizacja: Gdansk/Stegna
Kontakt:

Post autor: Majiic » czw lis 16, 2006 15:03

No tak jak koledzy mowia zastanow sie nad zmiana modelu bo jak zrobisz swap to musisz przewaznie wszystko przerabiac od hamulcow po zawieszenie.



Awatar użytkownika
martines
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: martines » czw lis 16, 2006 18:10

miałem przez króki okres swojej kadencji mk4 2.3 V5. Kultura tego silnika pozostawia wiele do życzenia! Miałem również Passata B5 1.8T i tez wniosek - dobre do póki Turbina sie kreci. Jak to przepada zaczynaja się kłopoty. A 1.4 16V mam tak do jazdy sobie po miescie bo oczywiscie nie w trase to sie nie nadaje.
To co chciałeś zrobic z przekładka to bez urazu - ale głupota. Greg poradził rozsadnie co zrobic :)



Saymon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 11:24
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Saymon » czw lis 16, 2006 23:12

martines pisze:1.8T i tez wniosek - dobre do póki Turbina sie kreci. Jak to przepada zaczynaja się kłopoty
...muszę trochę uspokoić. Wystarczy dbać o turbinkę i naprawdę długo pochodzi. Zresztą jeśli już mówimy o problemie to dotyczy on tak samo każdego Turbo Diesla. Być może ta do 1.8T jest troszkę droższa, ale jazda GTI musi trochę kosztować ;)


http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=20825

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 278 gości